Lexiboij Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Minimumskravene har blitt offentliggjort, og de er som følger. PC Minimum Requirements: * Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz, AMD Athlon 3500+ Var ikke noen lettvekter på prosessoren dette spillet. Har 3.2 som max utifra fabrikk-instillinger. Gleder meg til å få klørne i neste Gothic spill. Elsket nr. 3, men fikk aldri fullført det da jeg ga opp pga. bugs. Verdenen ser rett og slett fantastisk ut, og liker vann-fysikken de har lagt til. Noe jeg skurrer mest på er lock-on systemet deres, var lett nok å sloss uten etter å ha blitt vant til det. Men man må vel snu seg etter de store massene? Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Men man må vel snu seg etter de store massene? De sier at det er det amerikanske markedet de satser på, samtidig som de prøver å ivareta den gamle fanbasens forventninger... Jeg rynket litt på nesa etter sniktitten til gamer.no hvor karakterenes reaksjoner får refs, samt ved å se traileren på hjemmesiden: http://www.arcania-game.com/ http://www.arcania-game.com/arcania_trailer.php Metal musikk i ett rollespill, urk! Sitter og hører på det glimrende soundtracket til Gohitc 1,2 og 3 om dagene mens jeg mimrer og teller ned til G4... Men nå begynner jeg å bli skeptisk til hva vi ègentlig kommer til å få servert. Endret 27. juli 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Kan ikke si meg helt enig i at metal i rpg ikke passer. Har selvsagt bare et eksempel på hvor det var med (sacred 2) Foretrekker selvsagt standard RPG musikk fremfor metal, men det er fort mulig å gjøre noe bra ut av det. Har ikke anledning til å høre musikken, så jeg skal ikke kommentere den. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Kan ikke si meg helt enig i at metal i rpg ikke passer. Har selvsagt bare et eksempel på hvor det var med (sacred 2) Foretrekker selvsagt standard RPG musikk fremfor metal, men det er fort mulig å gjøre noe bra ut av det. Har ikke anledning til å høre musikken, så jeg skal ikke kommentere den. Når sant skal utdypes så burde jeg nok presisert hva jeg mente bedre. F.eks. satte jeg pris på litt heftig metal i noen bossfights i The Witcher, dog med ordentlig, klassisk stemningsmusikk ellers i spillet. Men traileren viser ikke frem ett RPG i kjent stil, mer som en filmtrailer for en actionfilm fra Hollywood med den klassiske filmpresentasjonsvoiceren... "Look at all these items you can wear, oh my god you can look so awesome!!! MAXIMUM character customization..." etc, samtidig som metallen durer avgårde og skal gi ett inntrykk av at dette spillet bare èr sååå kuuuult. Nei, det gir meg en ekkel bismak å se xboxifiseringen av spillet for å lokke konsentrasjonsmanglende 14 åringer til å kjøpe spillet på mors regning :\ Endret 28. juli 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Minimumskravene har blitt offentliggjort, og de er som følger. PC Minimum Requirements: * Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz, AMD Athlon 3500+ Var ikke noen lettvekter på prosessoren dette spillet. Har 3.2 som max utifra fabrikk-instillinger. Gleder meg til å få klørne i neste Gothic spill. Elsket nr. 3, men fikk aldri fullført det da jeg ga opp pga. bugs. Verdenen ser rett og slett fantastisk ut, og liker vann-fysikken de har lagt til. Noe jeg skurrer mest på er lock-on systemet deres, var lett nok å sloss uten etter å ha blitt vant til det. Men man må vel snu seg etter de store massene? Se nå ikke på klokkefrekvensen blindt da. P4 3.2GHz var ledende i 2003-2004. Prosessoren er langt, langt, langt dårligere enn dagens prosessorer, så tviler på at du blir å ha noe problemer her. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det var greit å høre, har ikke så mye kunnskap når det gjelder HW. Underer litt på om det er låst fast på denne synsvinkelen (3. person) Løp rundt i 3. person i Gothic 3, men skøt med pil å bue nesten bare i første person. Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Minimumskravene har blitt offentliggjort, og de er som følger. PC Minimum Requirements: * Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz, AMD Athlon 3500+ Var ikke noen lettvekter på prosessoren dette spillet. Har 3.2 som max utifra fabrikk-instillinger. Pentium 4 prosessoren det er snakk om her er en single core prosessor. Dagens standard er Dual core eller quad core. Så det er en dårlig prosessor i forhold til dagens prosessorer Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det var greit å høre, har ikke så mye kunnskap når det gjelder HW. Jeg har bare en 2.6 ghz prosessor, men likevel en av de kraftigste midtbudsjettsmodellene som er ute nå (i7 920). Dette er på grunn av teknologiforandringer inne i selve chipen. I praksis har jeg 4 "prosessorer" på 2,6 ghz som fordeler arbeidsoppgavene seg imellom. 8 prosessorkjerner om man tar med Hyperthreading teknologien. Dersom du kan oppgi hvilken prosessor og hvilket skjermkort du har (finnes i systeminfo på kontrollpanel) er det nok folk her som kan gi en viss pekepinn hvordan spillet vil kjøre, men siden det ikke er lansert enda vil det bli gjetting basert på eksisterende spill. Dog blir det jo utviklet for 3 formater samtidig hvorav 2 for lengst er utrangert ift. hva pc kan oppdrive med svært høye systemkrav nå, så sannsynligvis har de ikke overdrevet PC effektene noe hinsides, ergo blir ikke gjettingen så way off. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Det har kommet ett preview på spillet inne på en tysk side nå, og siden jeg ikke kan tysk leser jeg oppsummeringen inne på: http://www.worldofgothic.com/gothic3/?go=G4previewGameStar0610Eng * The impression of the level design is of varying quality: The city Stewark in the west of the island seems coherent and alive. Outside the city are partially generic-looking Speedtree-forests, abandoned fields, just a few small groups of monsters, and caves which are partly distinctive and partly boring. Dette er informasjon jeg ikke liker... Det som til slutt endte med å drepe Gothic 3 for meg hver eneste gang jeg har prøvd å spille igjennom det er mangelen på story \ retning \ engasjement (innad i meg) etter å ha frigjort menneskebyene (aldri fullført, går lei når det er 2-3 igjen...) og mangelen på en interessant verden. Grafisk og verdenen målt overfladisk er Gothic 3 noe av det flotteste jeg har og hver gang jeg har oppgradert maskinvare så har jeg endt opp med å laste inn Gothic 3 og vandre rundt i naturen der. Men enn så flott den er, så kan man reise på en lang utforskning og sitte igjen med null i gevinst. Det èr ingenting der... Ambisjonene var store men budsjettet var for lite og man fikk ikke lagt inn noe innhold. Skremmende å lese at dette kanskje gjentar seg i en viss grad i Gothic 4. * A number of quests can be solved in different ways, the different solutions having no effect on the game world. Kjedelig -The Witcher fan 26 år * All comfort features can be disabled, only quest-related NPCs and items are constantly high-lighted by a green aura. Står det dum i panna vår? * There are no teachers in the game. After a level rise the player can freely distribute talent points. The talents Alchemy, Smithing and Thieving are no longer available. Lockpicking has become a mini game, pickpocketing does not exist anymore. Forging is possible with a recipe and the materials needed to forge. Helten har blitt selvlært... Treningssystemet i det originale gothic kunne gjerne være tungvindt til tider (måtte løpe og søke opp trenere) men det var en del av den realistiske verdenen vi elsket så høyt. Every little piece of realism counts. * The combat system is based on stamina with blocking, attacking, dodging, and special attacks. At the moment the balance is still being worked upon. Influencing the weather by using magic has been removed. Bra at de tar bort noe som virket kanonkult. På grunn av bugs og budsjett de har gjort det? Vi kan bare spekulere... Alt i alt blir jeg mer skeptisk for hver gang det kommer ut ny informasjon om dette spillet. Jeg har sansen for spill som ikke holder en i hendene, jeg vil finne ut av ting litt på egenhånd, klare meg selv. De dummer det ned for hyperaktiv amerikansk ungdom som aldri har spilt spill hvor de må finne ut av ting på egenhånd. Det er bra at vi kan disable mesteparten av disse hjelpemidlene, men jeg er likevel skeptisk til hvordan det er bygget opp. Gothic skal jo som kjent fra eneren og toeren være beinhardt de første 3-6 timene så man virkelig får følelsen av å være ett null, og deretter gedigen mestringsfølelse og empati med protagonisten etterhvert som man stiger i gradene på grunn av spillerens egne prestasjoner. Dersom dette spillet har som mål å fenge amerika, tror jeg denne biten er tatt ut av spillet, med god grunn. Men alt dette sagt, så skal de jaggu få skryt for å ha skapt det som ser ut som en svært, svært svært vakker verden. http://www.gamestar.de/_misc/images/original.cfm?pk=2120720 http://www.gamestar.de/_misc/images/original.cfm?pk=2120719 http://www.gamestar.de/_misc/images/original.cfm?pk=2108597 http://www.gamestar.de/_misc/images/original.cfm?pk=2108595 <- Stemning! Endret 2. august 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Er enig i at Risen kunne hatt bedre karakter og stemmeskuespill, men jungelen og grottene gav spillet et rått og brutalt preg som bare var helt fantastisk. Spillområdet var litt lite. Skulle gjerne hatt flere byer. Gleder meg til Gothic 4 ^^ Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Er enig i at Risen kunne hatt bedre karakter og stemmeskuespill, men jungelen og grottene gav spillet et rått og brutalt preg som bare var helt fantastisk. Spillområdet var litt lite. Skulle gjerne hatt flere byer. Gleder meg til Gothic 4 ^^ Jeg gleder meg jeg også, men mest fordi Risen snøt meg for det sentraleuropeiske \ nordlige klimaet jeg har elsket så høyt ved Gothic spillene. Jeg har lite til overs for ørkenbølgen som skyller over FPS markedet de siste årene og jungel har aldri tiltrukket meg. Det jeg også likte var det kompakte spillområdet fordi det var så spekket med innhold. Det var ikke særlig mye tomrom som det f.eks er masse av i Gothic 3, som igjen kanskje er litt ekstremt (gjerne kvadratkilometervis med tomme spilleområder som man må anstrenge seg litt for å komme til gjennom smale fjellveier etc.) Og det høres ille ut om det kanskje er det også i Gothic 4. Er enig i at verdenen til Risen kunne vært større med flere byer, men da måtte budsjettet og utviklingstiden vært økt betraktelig for å sikre innholdsrike områder, og ikke bare tynne ut det vi allerede betalte for i den nåværende pakken. Denne versjonen har jeg ikke hørt i Gothic 3 :o Endret 2. august 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Dersom flere enn meg har fått det for seg at de skal spille Gothic 1, 2 og 3 frem til det kommende Gothic 4 og har Nvidia skjermkort og Windows 7 fant jeg denne løsningen hjelpsom mot driverproblemene til Nvidia i G1 & 2: http://www.zenithies.org/articles/5/gothic-i-gothic-ii-on-windows-7-64-bit-troubleshooting-game-wont-start-graphics-freezes.html Enjoy (Men jeg skulle sove "till morning" og spillet klikka... :< Couldnt find x.xxx file noe) Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Vet ikke helt om jeg liker at G4 blir en konsoll-port.Med mindre de lager en dedikert pc-utgave , vil vi nå få et fordummet skall. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Er noen punkter jeg er litt skeptisk til. Aspiranten har postet noen av dem lengre oppe i innlegg 29. Liker heller ikke at det høres så konsollifisert ut. Ser frem til spillet, men må jo innrømme at jeg har mye større forventninger til Two Worlds II. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Må si meg enig der. Dette hørtes skremmende ut, så nå ser jeg heller frem til Two Worlds 2 og The Witcher 2. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Misliker at de har fjernet trainers og high-lighta NPCer som er viktige. Første gang jeg spilte Gothic 3 gikk jeg rundt i den første byen kjempelenge mens jeg prøvde å forstå hvordan jeg gjorde forskjellieg ting. (fant ingen manual i coveret) Men det er noe jeg husker, og følelsen av å til slutt forstå hvordan hele systemet virket var fantastisk. Endret 3. august 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Det har kommet en ny omtale av spillet fra en webisde. Jeg gjengir hovedpoengene her: http://www.worldofgothic.com/gothic3/?go=interview13 The game world The size of the game world of Arcania lies between those from Gothic 2 and Gothic 3. It isn’t an open world right from the start. Instead the player will have to unlock new regions one by one. When you unlock the next region you enlarge the world until, in the end, you can travel over the whole island of Argaan. Every region has its own characteristics, contrasts and conflicts. The regions that have been created offer enough room for exploration and thematic support for the story, without forcing it into a corset. The GameStar preview mentions the presence of empty fields. Some will indeed be empty, others will be infested with monsters. Some fields that first seem empty, may turn out to harbour surprises later in the game. There wil also be many hidden places, small locations behind rocks, in dungeons, in forests, etc. Dette høres langt bedre ut enn i forrige, korte oversettelse. Pusterom i form av åpne men ikke for store rom er viktige for ikke å gå lei \ hack`n slash, samtidig liker jeg ikke at det er sonelås i spillet... Innimellom questingen er det utrolig spennende å save, for så å sprintsnike seg inn i ukjent terreng hvor man virkelig må unngå aggro fra fiender, som langt overgår protagonisten i level, for å få en sniktitt på fremtidig landskap \ byer \ etc. The story, side quests and cutscenes The story is divided into chapters. It is designed to move you forward. However, many items are hidden in the game world, so it invites you to explore it. For instance, there are a number of divine artifacts spread all over Argaan, which will lend the hero additional abilities. To get the extra abilities you will have to gather them all. You will however not find them if you stick with the main story line. And of course there are many plants, recipes, chests and other items hidden in the world. These also invite the player to explore. Side quests will be linked in part with the main story line. Some of these quests stand on their own, others will touch upon the main quests. All of them will be woven into the background story: The war and the threat posed by Rhobar III and his army from Myrtana will play an important role. The game will contain a number of cutscenes. At the important chapter ends most of them will give the player an outlook on what can be expected later in the game. Spillet vil inneholde items man må samle? 1\100 :S Jeg hater slike oppgaver, men det er personlig smak. The Crystal Crawler The game will contain several new monsters, of which one is called the crystal crawler, a spider existing completely out of crystal. It is supposed to be a creature from ancient times, and serves as a guardian of long forgotten secrets. Its presence is also linked to an ancient place that can be discovered in the world. Bilde kan ses på linken øverst i artikkelen. For å være ærlig ser edderkoppen teit ut. Hjorten på andre screenshots ser forøvrig kjempebra ut. Gothic ambiance To bring in the Gothic ambiance on a graphical level, the makers concentrated on architecture and clothing of the prequels. They took care to create a credible natural environment, with dense forests and mysterious dungeons. Also they wanted to transfer the Middle-European ambiance to the Southern Islands. Stewark and Thorniara were created with Khorinis in mind. Big YES! Men det visste vi fra screens og videoer. Polishing of the game Most of the work on Arcania is done. Some examples of the polishing that is going on at the moment: tracking bugs and removing them until none are left; work on the balancing, which includes adjustment of the artificial intelligence of the opponents, optimization of the values of weapons and magic abilities, and hunting for undesired exploits. Some fans and magazines have criticized the squashy textures on NPC’s and objects. This problem has been removed. The high resolution textures had already been available for some time, but were not included before, because of the memory space it needed. The whole memory management in Arcania is one of the most efficient that exists. Even on the Xbox360 it results in a beautiful image, without loading screens in the world, no matter where you go. Høres bra ut for dere konsollfolk :-) Endret 6. august 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) http://pc.ign.com/dor/objects/908255/arcania-gothic-iv/videos/gamescom_arcania_trl_trailer_81610.html Gamescom traileren er ute nå. Endret 19. august 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Så den hos Gametrailers. Utrolige mange som klagde på kvaliteten, ikke at traileren ser eller høres så bra, men så virker den så "old school" og jeg synes det bare er utrolig koselig. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Dette var en meget skuffende trailer i mine øyne, mye de kunne gjort bedre, for eksempel stemmen, la også merke til at rett før de klippe beveget karakteren seg i motsatt retning, ikke bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå