Gå til innhold

Valgets kval

raysv

Anbefalte innlegg

Jepp, vet det er et "par" tråder her om dette fra før av, men må alikevel spørre da jeg har et par ting ubesvart :)

Situasjonen er i dag har en xbox360 og har begynt å vurdere å kjøpe inn en ps3, grunnen for dette er at jeg har en linux server som står som filserver som jeg har lyst til å streame ting fra samt at jeg har lyst på bluray muligheter.

Er ps3en bedre enn xboxen på streaming? og gir den god oversikt over musikk biblioteket osv?

jeg foretrekker xbox sine kontrollere, samt at jeg liker achivement systemet til xboxen. Hvordan er trophy greiene til ps3 i forhold? noe av det samme?

Spørsmålet er, kan det forsvares og kjøpes inn en ps3 ? eller like greit å legge de tankene på hylla og kjøpe seg en standalone bluray spiller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jo, men ser fortsatt ut som de starter på rundt 1500 og oppover. (sikkert mulig å finne noen ukjente merker litt rimligere), og ps3 får man jo for 2789,-.

så differensen for å få med seg spill delen er ikke veldig stor :)

Men klarer ikke å bestemme meg, så blir vel sikkert til at jeg nøyer meg med kun xboxen en stund til hehe.

Lenke til kommentar
Ja jo, men ser fortsatt ut som de starter på rundt 1500 og oppover. (sikkert mulig å finne noen ukjente merker litt rimligere), og ps3 får man jo for 2789,-.

så differensen for å få med seg spill delen er ikke veldig stor :)

Men klarer ikke å bestemme meg, så blir vel sikkert til at jeg nøyer meg med kun xboxen en stund til hehe.

Hvis du har råd til en ps3 anbefaler jeg at du kjøper det, for å få mulighet til å spille de eksklusive titlene.

Men for et billig alternativ, en blueray spiller til pcen din(koster 700,-), og lange video/lyd kabler til tven.

Uten at jeg har prøvd det i praksis tror jeg det er langt enklere og streame media til pcen din enn til en ps3.

Lenke til kommentar
Hvis du har råd til en ps3 anbefaler jeg at du kjøper det, for å få mulighet til å spille de eksklusive titlene.

Men for et billig alternativ, en blueray spiller til pcen din(koster 700,-), og lange video/lyd kabler til tven.

Begge konstolle er litt hipp som happ. Selv har jeg en av de første ps3 60gb som kom ut og er iforseg fornløyd med den. Blue ray avspilling er ikke alpha omega med mindre du er en entusiast. Du må ha en relativt decent tv, for å se noe særlig forskjell der.

Ellers så er det ekslusive titler på begge konsoller så det er et litt teit poeng....eneste fordel med xpbox er at du kan...er..."endre" den litt slik at du kan...."låne" spill online....noe du ikke kan på ps3...ellers er det litt smak og behag føler jeg,..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...