Battone Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Til han som sa at 10400 i 3dmark01 med ett ikke klokket ti4200 er dårlig... HALLO Det er normalt det... om jeg ikke klokker noe på maskinen min får jeg vel ca 11k, kanskje litt under, klokker jeg så får jeg (se signatur), og da har jeg ikke presset den helt ennå... 8) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 10400 normalt uten og klokke? Jeg regner med at du satte på høy ytelse i driverne? Jeg testet ut teorien din og kjørte min XP tilbake på 166fsb så den kjørte på 1583mhz. (Setter jeg den ned på 133 så blir hastigheten rimelig liten så det kan man ikke telle med 1263 når man skal kjøre 3dmark) Kjører 200fsb til vanlig så det sier kanskje litt ,men her satte jeg ned fsb. Fikk omtrent 11.2k med litt ytelse instillinger i driverne. Jeg har riktignok konfigurer windows2k endel med og bruke pagefil så lite som mulig (Har fortsatt ikke sett at han har burkt pagefil) En annen ting: Hvis vi tenker tilbake på sommern 2002 så klokket jeg litt. FIkk desverre ikke lagt ut de beste resultatene på futuremark ORB`en ,men jeg fikk lagt ut et resultat på 11200 eller noe rundt der. Det var med xp1800@1554 , 256ram,ti4200 128 uklokket. Med tanke på at driverne dengangen ikke var optimalisert like bra for 3dmark så ville nok denne scoren ha økt endel idag. Til +-11800-12000. Vil ikke si at dette systemet er noe særlig klokket. Jeg tror heller det er _DU_ som ikke kan sette opp driverne og slike ting. (FØr man overklokker) Her er linken: http://service.futuremark.com/compare?2k1=4363588 Kan desverre ikke klokke dette systemet ned igjen siden det er solgt for 8000kr rundt juletider. Da ble det XPC =D ,men det er en annen historie. Satte meg ned i noen timer mens jeg så på TV2 filmen idag. Klarte da og øke scoren til 13897. Bildekvaliteten er ikke så fin og se på ,men den funksjonen ligger i driverne og alle kan fint bruke den. Men med 13897 kjører jeg skjermkortet på 330@630. KOrtet klarer mer ,men hastigheten faller jo mer jeg setter den opp etter den hastigheten. mr x: Rammen går orginalt på 500mhz. 66mhz mer en 128mb kortet går på ,men de kortene er tilnærmet like raske. 64mb utgaver er faktisk litt raskere. Men med mitt 128mb kort klarte jeg 610mhz på rammen ,men jeg kjørte det på 560 siden det ble utrolig med artifacts med 610. Core gikk på 298mhz hvis jeg ikke husker feil. Kortet var et Asus GF4ti4200 128mb. Kortet streiket etter en kort stund med hyppige grafikkfeil så jeg leverte det inn til komplett og fikk et helt nytt kort tilbake. Det klager man jo ikke over ... GPU`en går på samme frekvens. Altså 250mhz. Men jeg fikk vite en ting som kan øke scoren din litt til. Sett 3dmark til 60hz og standard 3dmark oppløsning. Du kan også prøve og kjøre Interlazed hvis skjermen din støtter det. Dette vil øke scoren din med 50poeng eller noe slikt. (Hvert poeng teller når man skal over en milesten) Må bare legge til at tipset kom ifra Kamerat.. Han kan virkelig sakene sine i 3dmark01. PS: Sånn går det når man er litt småtrøtt og lar hendene jobbe. (med tastaturet for de som hadde tenkt og slenge en slibring komentar ) Lenke til kommentar
mr x Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 jeg snakket nettopp med en som kjøpe et slik kort,han fikk 7600 i 3d mark 2001. dette var med en xp 2500:(jeg skrev dette) kamerat,hvem har sakt at dette er en kamerat !!! hva han kan eller ikke kan,får du spørre han om..er jo ikke alle som er så pro som deg !!! er enig at 7600 i 3d mark er veldig lite med et ati 9600 kort. men dette kan ikke jeg stå for,selv om jeg skrev dette(kansje jeg er lettlurt). er ikke sikkert han er like bra og tweak"er som deg. synes iallefall du tar litt i,når du sier at 10000-11000 i 3d mark er dårlig med mitt oppsett. hva du får spiller ingen rolle for meg,jeg brukte ikke 3d marken for og overbevise deg om noe som helst. vel,siden du klager over mine dålige kunnskaper om driver og "slike ting"er det jo bra at vi har deg her på forumet da.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 hva du får spiller ingen rolle for meg,jeg brukte ikke 3d marken for og overbevise deg om noe som helst. Hihi. Noe av det morsomste med 3Dmark er jo og komme inn på en av toppplassene hos Madonionliste med personer som har noenlune likt oppsett som deg. Dette er desverre umulig for meg pga at Shuttle ikke vil gi ut en Bios som gjør at man kan sette FSB til mer en 200mhz , selv etter at jeg har sendt drøssevis med mailer om akkurat dette. Dette "fagsnakket" er kjedelig til tider. Er nesten bare "offtopic-->Søppel" som er noe morsomt på forumet lenger. Vil btw anbefale alle og ta dere en titt. Tror btw du misset litt altså.. Det er en person som kaller seg kamerat . Det var han som kom med tipset om og kjøre Interlazed. Genialt tips egentlig. Men med tanke på at du bare kjører halvparten av oppløsningen vertikalt så ser jo ikke bilde så bra ut. Derfor kan man lage egne presetts i rivatuner hvor man kan velge oppløsning og slike ting. det jo bra at vi har deg her på forumet da.. Det er jeg egentlig helt enig i... =P Lenke til kommentar
mr x Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 cfd skrev: Men med tanke på at du bare kjører halvparten av oppløsningen vertikalt så ser jo ikke bilde så bra ut. var dette til meg ! jeg brukte/bruker 1024x768 i oppløsing på 3d mark. ps:tror ikke han som skulle ha hjelp fikk noe ut av dette ! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har nok sporet litt av ja. Desverre. Pleier ofte og gå slik når man er overtrøtt. Men det jeg mente med halvparten av oppløsningen vertikalt ved intelazing så ser det ikke så bra ut. Du får ikke noe særlig ytelsesøkning heller,men når man vil over 14k (i mitt tilfelle) så hjelper hvert eneste poeng. Man velger fortsatt 1024/768 i 3dmark. Man bare setter Interlacing i powerstrip (feks) og ser økningen. Jeg pleier ofte og måle 3dmark ytelsen ved og se bilen hoppe opp av gropen etter omtrent 5sek av den første testen. Det gir en grei indikasjon om systemet er noe raskere. Var oppe i 279fps opp der på den seneste testen jeg kjørte. Har btw kommet over 14k nåda. 14091 for og være eksakt. ( http://home.no/stlover/14096%20i%203dmark.jpg ) Men det virker som han som startet posten har fått svar på spørsmålet sitt. Tviler at noen vil kjøpe et R9600 eller R9100 for den prisen de koster idag. Personlig ville jeg ha kjøpt en NB kjøleribbe ifra Zalman (svart. siden den er den beste) og limt den på kortet. Da får han fjernet viften for 40kr (Som jeg mener den koster) Han får også med Termisk lim i den pakken og det holder mål. Har selv festet en OCZ gladiator til et chipsett med den. Virker fint den dag idag. Ville også vært lurt og se etter en flash til 9100. Samtidig kan man jo teste med Cas1-3 på minne ,men da _MÅ_ man ha et PCI kort liggende i tilfelle det går galt(Flashe tibake). Jeg har måtte flashe mitt gamle R8500kort tilbake endel ganger. Skulle da legge inn max overklokkingsfrekvenser som standard i bios på skjermkortet. Ville vært med med en tilbakemelding ifra han som startet tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå