Sindre123 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei alle sammen! Jeg er en iverig orienteringsløper, som går mye rundt å tenker på en liten sak... Jeg har ganske kraftige legger og lår i form av muskler .. Har dette egentlig noe og si, og hvordan kan man "trimme" ned muskelstørrelsen??? TRENGER SVAR!!!! Lenke til kommentar
pubbini Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Heisann Skal ikke akkurat kalle meg en ekspert på området, men hvis du driver med ting som knebøy med vekter osv finnes det en metode å bli sterkere på uten å øke muskelstørrelse noe særlig. Ved å kjøre 4 sett med 4-6 rep med rundt 80-85% av 1RM (maks vekt du klarer å løfte 1 gang) trener du samarbeid/koordinasjon mellom muskler og hvor fort muskelfibrene dine klarer å mobilisere styrke. Du skal visstnok ikke øke muskelstørrelsen ved å gjøre dette. Kroppsbyggere trener gjerne med 10-12 reps per sett for å slite ut musklene mest mulig, noe som føres til at de brytes ned og bygges opp større enn de var før. Noe som er litt ironisk er at 4-6 rep fører til større fremgang styrkemessig enn det 10-12 reps gjør. Har noen litt kompliserte pdf-er om akkurat det her skrevet av noen idrettsfysiologer, hvor de har prøvd å finne metoder for fotballspillere å bli sterkere på uten å gå opp i vekt (tyngre kropp fører ofte til at man blir treigere). Her er link til rapporten. Er på engelsk men håper det går greit. Står mye interessant der: http://www9.zippyshare.com/v/91134738/file.html Det om det går an å minske størrelsen på muskler trur jeg er vanskelig uten å la være å trene eller overtrene såpass at du bryter ned mer muskelceller enn kroppen din klarer å bygge opp igjen. Ikke helt sikker men.. Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Har også en del muskler på leggene, hvorfor vil du fjerne det? Er da bare et bra tegn. Bedre å ha musklene enn å fjerne dem, også. Sunnere med musklene. Endret 25. september 2009 av Nostalgic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå