VEH_InnleggNO Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 En video viser en tidlig utgave av oppfølgeren. Les hele saken Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Viktige kamper akkompagneres nå av det smått kontroversielle systemet som kalles «Quick Time Events», altså mellomsekvenser hvor du må reagere på hendelser med knappetrykk. Ånei!! Det er helt forferdelig!! Håper ikke det blir en ny trend innenfor rollespill! Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 The Witcher 2 avslørt JA JA JA! Viktige kamper akkompagneres nå av det smått kontroversielle systemet som kalles «Quick Time Events», altså mellomsekvenser hvor du må reagere på hendelser med knappetrykk. Lenke til kommentar
Eplesaft Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 The Witcher 2 avslørt JA JA JA! Viktige kamper akkompagneres nå av det smått kontroversielle systemet som kalles «Quick Time Events», altså mellomsekvenser hvor du må reagere på hendelser med knappetrykk. Noen eksempler på slike mellomsekvenser? Kan ikke si jeg kommer på hva det sånn nå i farten. Spiller gjennom The Witcher for tiden, har spilt det i ca. en uke nå, er bare på chapter 2 enda da men, ting var litt forvirrende i starten, er mer vant med det nå, men synes quest-systemet er litt rotete. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det er skikkelig pain å høre disse folka prøve å prate Engelsk.. Anyways, jeg bryr meg veldig lite om parallax mapping og self shadows og day og night-cycle. Sånt forventer man i et spill i dag. Det jeg imidlertid er veldig skeptisk til er bruken av animasjoner. Det er virkelig på tide at animasjoner får en høyere prioritet enn grafikk. Aller helst bør animasjoner kobles sammen med fysikk, slik som Euphoria gjør. Samt at AIen klarer å henge med. Jeg er så sinnsykt lei av stive verdener! Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller... Virker spennende, likte det jeg så av animasjonene. Og angående natt og dag syklus, det er faktisk ikke så mange som får det til "skikkelig". Det kan være små eller store ting, men man finner alltid noe Det er jo også ikke bare relatert til at det er dag og natt, men alt NPC'ene skal gjøre imens. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Gleder meg allerede. Likte det første Witcher spillet svært godt. Spiller det for tredje gang eller noe sånt nå. Lenke til kommentar
sirkrelian Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller... Tviler på dette er tilfelle i et spill som The Witcher, at enn dør umiddelbart om man ikke klarer å reagere/trykke. Ser heller for meg at i en kamp blir du knocked down, stunned eller får en stor porsjon skade. Da kan det bli morro med et slikt system. Når du dør umiddelbart derimot, blir det bare frustrerende. Spessielt om det er midt inni en cutscene som du bare har lyst å nyte, så plutselig dukker det opp en stor X midt på skjermen som du får 1 sekund på å trykke på, for så og dø. The Witcher 2 var en fantastisk nyhet! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller... Tviler på dette er tilfelle i et spill som The Witcher, at enn dør umiddelbart om man ikke klarer å reagere/trykke. Ser heller for meg at i en kamp blir du knocked down, stunned eller får en stor porsjon skade. Ut i fra videoen er det jo nøyaktig dette som er tilfelle. Det går for øvrig andre veien også, slik at du har muligheten til å dele ut litt ekstra juling om du følger med. Ellers så det ikke ut som om det var midt i fem minutter lange cut-scenes at QTE-ene dukket opp, snarere som små, cinematiske øyeblikk midt i vanlige kamper hvor man får muligheten til å unngå eller påføre ekstra skade. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det værste jeg vet er når et spill tar i bruk Quick Time Events. Det ødelegger mye av spillopplevelsen desverre. Synes det er en uting at de absolutt må ha slike ting med. Desverre ser det ut til at The Witcher 2 også får dette. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller... Tviler på dette er tilfelle i et spill som The Witcher, at enn dør umiddelbart om man ikke klarer å reagere/trykke. Ser heller for meg at i en kamp blir du knocked down, stunned eller får en stor porsjon skade. Ut i fra videoen er det jo nøyaktig dette som er tilfelle. Det går for øvrig andre veien også, slik at du har muligheten til å dele ut litt ekstra juling om du følger med. Ellers så det ikke ut som om det var midt i fem minutter lange cut-scenes at QTE-ene dukket opp, snarere som små, cinematiske øyeblikk midt i vanlige kamper hvor man får muligheten til å unngå eller påføre ekstra skade. Det var akkurat slik det var i det nye "Prince of Persia", og det var irriterende. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 En annen ting - virker mer som om hovedpersonen i videoen ikke er Geralt fra The Witcher, men snarere en av de andre witcherne man ser i starten av det første spillet - før de dro i hver sin retning for å jakte ned de som hadde stjålet hemmelighetene deres. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hmm? Han er jo prikk lik Geralt, selvom han ikke h0res ut som han :o Voiceactinga h0rtes litt fattig ut men.. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er jo sikkert kun midlertidig stemmer da Tror ikke stemmer er det første de spiller inn, er vel heller noe av det siste. Lenke til kommentar
Josef-Nastra Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Ja dette ser lovende ut men vi får håpe den originale stemmen til Geralt blir brukt i sluttutgaven. Jeg er litt skeptisk til QTE jeg også men vi får se hvordan det blir. Jeg skal nok ha meg det uansett. The Witcher var jo kjempebra. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Oi dette ser lovende ut. The Witcher 2 er et absolutt must-have spill for meg. Elsket det første spillet, faktisk så mye at det ligger på min topp 3 spilliste. Gleder meg til å se hva CD Project får til med oppfølgeren. Og håper de tar vare på de tingene som gjorde The Witcher så bra, samtidig som de forbedrer det. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Regner med (og håper) at stemmene er midlertidige, ja, for det var ikke den helt store innlevelsen... Lenke til kommentar
Kealvis Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Voice actinga var jo helt grusom, men den er helt sikkert midlertidig. Derimot imponert både den forløpige musikken, men spesielt den nye fysikk motoren imponerte meg. Har liten erfaring med QTE, så vi får se om det blir noe bra. Personelig synes jeg the Witcher et av de mest gjennomførte RGPene som hittil har kommet ut, med herlig grafikk, nydelig musikk, et landskap og miljø jeg ikke har sett maken til i noe annet spill og en vanvittig story som ga en tilfrdstillende form for frihet, men også var lineær nok til å holde på interressen til spilleren. Eneste minus var at loadingscreensa var lange og bugsa var mange. Overstteing og voice acting kunne blitt gjort bedre, men alikevel naturtro nok. Heldigvis blei EE et plaster på det lille skrubbsåret på den ellers perfekte kroppen. Nå med th Witcher II har CD Project mye å leve opp til nå, men jeg har ikke noe valg enn å bare ha trua på et dette spillet kan revolusjonere RPG genren en gang til. Lykke til Lenke til kommentar
Nether Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Wohoo. Flott beskjed for meg i hvert fall selv om det selvsagt er litt dumt for utviklerene at en video lekker ut på den måten. De ville kanskje vente litt med å avsløre det. De har bekreftet på det offisielle forumet at stemmene bare er for videoen. Så ikke vær redd. Geralt er nok tilbake til normalen i spillet når det kommer ut. Jeg er også litt skeptisk til QTE. Slike ting har ingenting å gjøre i et PC spill spør du meg. Uansett så gleder meg stort. Blir lenge å vente dog. Kunne ønske vi ikke fikk vite om spill før et par uker før utgivelse. Så kunne vi sluppet all ventingen. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er QTE'ene like utdypet som de er i Heavy Rain så har jeg ingenting imot det, men hvis det er enkelt å greit "trykk på denne knappen fort nok for å komme deg videre i spillet" så kan de ryke og reise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå