eirikol1 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 hei, eg har ein gammal DELL Inspiron 2500 laptop som eg prøver å få Linux Ubuntu på men det går berre ikkje, den har 125 MB RAM trur eg det var, eg prøvde med 8.04 og 9.04, er du muleg å få gamlare versjonar av linux ubuntu som eg kanskje får instalert på den pc'en. eg kan poste fleire spesifikasjonar på pc'n seinare. -Eirik Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 125 MB RAM? O_O Sikker? Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ubuntu.com har en egen seksjon hvor eldre versjoner av operativsystemet kan lastes ned. Lenke til kommentar
w00tever Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 hei, eg har ein gammal DELL Inspiron 2500 laptop som eg prøver å få Linux Ubuntu på men det går berre ikkje, den har 125 MB RAM trur eg det var, eg prøvde med 8.04 og 9.04, er du muleg å få gamlare versjonar av linux ubuntu som eg kanskje får instalert på den pc'en. eg kan poste fleire spesifikasjonar på pc'n seinare. -Eirik Du skal ikke behøver mer enn 64MB RAM for å installere Ubuntu 9.04 i følge Ubuntu sine egne sider Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 hei, eg har ein gammal DELL Inspiron 2500 laptop som eg prøver å få Linux Ubuntu på men det går berre ikkje, den har 125 MB RAM trur eg det var, eg prøvde med 8.04 og 9.04, er du muleg å få gamlare versjonar av linux ubuntu som eg kanskje får instalert på den pc'en. eg kan poste fleire spesifikasjonar på pc'n seinare. -Eirik Du skal ikke behøver mer enn 64MB RAM for å installere Ubuntu 9.04 i følge Ubuntu sine egne sider det var rart :S well eg har ikkje prøvd med 9.04 då, eg kan alltids prøve Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 no prøvde eg meg med 9.04 versjonen, og den kommer berre til meny lista i starten, og eg vel "prøv linux utan å endre instilingane på datamaskinen". då vart skjermen svart, eg prøvde med å instalere og då vart skjermen svart og. Lenke til kommentar
spruce_InnleggNO Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 no prøvde eg meg med 9.04 versjonen, og den kommer berre til meny lista i starten Har du prøvd å installere uten GUI, dvs den tekstbaserte installasjonsveiledningen? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Du må ha 256MB Ram eller mer for å kjøre den vanlige live cd'en. Du må laste ned en annen versjon som som du finner her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors#alternate. Der velger du "ubuntu-9.04-alternate-i386.iso.torrent". Det er en tekstbasert installasjon. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg vet ikke om du fant ut av det, men dersom du fortsatt ikke har fått installert linux på maskinen, kan du prøve Crunchbang. Det er basert på Ubuntu, men krever mindre. Funker visst fantastisk på den gamle, slitne laptopen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå