Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Shift (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg fatter det ikke, enten er dette spillet omtrent like realistisk (men betydelig mindre forutsigbart) som Ridge Racer, eller jeg gjør noe "feil". Jeg klarer ikke for allt i verden å bli venn med kontrollene. Et lite og kjapt utslag på stikka, og føreren vrenger over for fulle mugger, jeg må kontre, og han vrenger andre veien. Resultat: En kjørestil som relativt fort ville ført til alkoholkontroll. Skrudde av alle hjelpemidler, det hjalp kanskje en anelse, men det er fortsatt horribelt, praktisk talt uspillbart.

 

Testet for moroskyld med Forza 2 og GT5:P igjen, for å utelukke at TV/Reciever skapte lagg, men begge disse fungerer strålende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hørtes merkelig ut, virker ganske "realistisk" synes jeg (til arkade å være). Jeg har ikke merket noen sånne problemer, men så kjører jeg med ratt og pedaler så det er kanskje en forskjell. Kjører du på Pro kanskje, da er det veldig lett å få slik kjøring. Satte selv ned til Experienced, Pro ble litt for vanskelig.

 

Det er noen små irritasjonsmomenter, som f.eks. alle de premie/medaljene, de er litt unødvendig. Ellers synes jeg det er et fantastisk spill. Beste Need for Speed i nyere tid. :)

Lenke til kommentar

Kjører på Pro, ja. Har ikke orket å ta frem rattet. Kan selvsagt være at man er mer avhengig av ratt på den vanskelighetsgraden, men det høres litt rart ut. Det er vel tross alt en relativt liten gruppe av de som kjøper et NFS-spill som har ratt (i motsetning til Live for Speed eller GTR), så det bør jo være godt optimalisert for gamepad også. Kan jo prøve å sette ned vanskelighetsgraden et hakk og se om det påvirker kontrollene. Snodig i så fall.

Lenke til kommentar

Nå kjører man ikke bil med gamepad i utgangspunktet, så kontrollene i spill må selvsagt være deretter. Selv langt mer seriøse simulatorer klarer jo det strålende. Jeg nekter å tro at det er meningen at et så mainstream spill som NFS: Shift skal være uspillbart med kontrolleren 95% av kundene bruker.

 

Noe av fordelen med konsoll er jo også at man kan kaste seg ned i sofaen og slappe av med et spill. Da er det ikke alltid det frister å dra frem rattet. Hvis jeg er i den modusen, blir det nok heller Live for Speed (eller Forza 2 for den saks skyld).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...