Gå til innhold

Interstellar Marines

Anbefalte innlegg

Har sett tech-demoen engang til og endel av det jeg skrev var feil.

Var lettere å få med seg alt når man så det engang til =P

Det som jeg vil legge til er.

Spillet er litt som swat, når man tenkter på stilen av skyte spill.

Men det har en syk innlevelse som Mirrors Edge sitt kamera system.

Spillet skal ha mer våpen en jeg nevnte. Det som har blitt nevnet til nå er at der skal være sniper, smg, rifle, shotgun osv. Alle disse våpene skal være mulig å modifisere. Å der skulle være 3 av vær sort våpen. Hva de mener med det vet jeg ikke, men antar at det er som f.eks. ak47 og m4, er samma type våpen, men to ulike våpen alikevel.

Så tech-demoen på FULL-HD og det ser og virker så sykt bra.

Det er slikt at man lever seg litt mer inn i det.

Det kommer til å være slikt at HUD, kommer man bare til å se når man har hjelm vesiret nede. Slik at der er ikke noe som er fremme hele tide.

Der skal også være en person utvikling av en eller annen sort i spillet.

Slik at du kan lage en perfect soldat for din gruppe. Medic eller support, og lignenede.

Det skal også være slikt at du blir bedre med våpen ettervært som man bruker dem. Så man kan utvikle seg på våpen bruk. F.eks. reload time, sprinting med våpen, nøyaktighet osv.

Har nevnet før at det skal være emulert flammer, støm og vann i spillet.

Slik at det gir deg en mer real følelse.

Zero Point nevner det i tech-demoen at de har et ønske om å lage spillet slikt at det gir deg en mye dypere inlevelse. De gir eksempel på dette via å vise "saving pvt. Rayen." D-dag. Den scenen der de styrter opp stranda er super intens og meget real til hvordan det var den dagen. De vil prøve best de kan å gi sci-fi sjangeren noe av det samme. Å til nå så er de komt lengre enn noen annen. Husk også det at de ikke har noen som sier at nå MÅ dere være ferdig, så spillet kommer ikke før de har laget det de så for seg.

Så jeg vil si at der er lite sjangse for at spillet gameplay blir bad. Eneste jeg ikke kan si meg sikker på er hvor bra historien blir. For det er ofte noe som er uforutsigbart.

Men alt lover bra.

Å når det gjelder det med Voice greiene de laget hvor stemmen din var i spille omgivelsene... OMG... hadde dere bare vist hvor bra det virker til å være.

Gleder meg til dette. Vis alt blir som det skal, så er vi som spillere heldige.

Men det har store sjangser til å bli dårlig, vis spillet får en lam historie.

Vil også si at det ikke bare blir Doom koridorer.

Og at det skal være god "replay value" på spillet.

Se for eks. Left 4 Dead... Historie der er noe tema engang. Så vis det blir en spøk av en historie så blir det som L4D, kjekt å spille. Men det stopper der. Men jeg ser det har gått lett mangen timer på L4D. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen ting av det du skriver virker hverken originalt eller som salgbare punkter alene.

Mirror's Edge sitt kamerasystem? Et vanlig fps-kamera?

Modifiserbare våpen? Jeg byttet mellom pumpehagle, flammekaster og granatkaster på mitt maskingevær i survival horror-spillet "Extermination" på Playstation 2 for å nevne ett spill der det er gjort før. Crysis har forøvrig også muligheten til å modifisere enkelte av våpnene sine.

Borderlands, en rps (role playing shooter) som kommer snart gir deg muligheten til å gå forskjellige utviklingsveier med 4 forskjellige karakterer. Der er det også slik at man blir bedre med hver våpen jo mer man bruker dem, og slik var det i Grand Theft Auto: San Andreas også, for å nevne ett annet eksempel.

De har gjennomført en scene fra en film med grafikkmotoren sin? Det er jo i og for seg sikkert ganske spennende å se på, men i en mye mindre skala kan man faktisk lage noe lignende i Hammer-verkøyet man finner gratis nedlastbart gjennom Steam. Og det er jo ikke akkurat relatert til spillet hva en grafikkmotor kan vise frem.

Emulert strøm, vann og ild? Hva skal det bety? At man drukner i dypt vann? At ting tar fyr når de brenner? Det ble jo gjort allerede i Super Mario på Nintendo.

Om den stemmegreia skjønner jeg ikke helt hva du mener og jeg skal innrømme at det høres ut som en finfin feature hvis jeg forstår deg rett, men det virker ut i fra det du skrvier som om det fortsatt er i utviklingsfasen og fort kan ende opp enten på gulvet sammen med andre ideer eller havne i spillet som en litt artig gimmick som ikke egentlig er verdt noe. Eller bli like bra som du håper.

Spillet skal være ganske kraftig basert på å være artig i coop for å være like historieløst som Left 4 Dead - hele poenget der er jo at spillet ikke har noe historie fordi man ikke skal bry seg noe om den og heller konsentrere seg om å overleve. Men det er du jo forsåvidt også enig i.

Jeg er fortsatt åpen for at Interstellar Marines kan bli et bra spill. Jeg kan bare ikke begripe hvorfor jeg skal bli hypet over noe som virker å være forholdsvis middelmådig på alle punkter når spillet ikke en gang har fått en utgiver som kan komme til å ha sitt å si for hvordan det ferdige produktet er.

Lenke til kommentar

Det er da ikke snakk om hype.

Dette er mer for å gjøre folk på forumet oppmerksom på Interstellar Marines.

Spillet skiller seg kraftig i helhet. Men man må ofte se det selv. Jeg kan garantere at spillet blir bra. Utfra det jeg har sett. Men det er fra mitt stå sted. Og der er da mye forskjeld mellom oss folk, så noen kommer til å hate det, men andre elsker det. Jeg har spillet sykt mye FPS, store og små titler, og syntes dette gir noe som jeg kansje har håpet på skulle komme. Om historien skulle være dårlig, så er gameplayet så solid til nå, at det kan være det samme. Sånn som L4D.

Interstellar Marines blir 4player coop. Spillet er bygget utfra dette grunnlaget, så det blir en tilpasset opplevelse og ikke noe som bare ble slengt på i slutten.

Når det angår ting som du ikke forstår av det jeg skrev, så får du ta alt jeg skrev som en klype salt. Jeg er dårlig å forklare i tekst.

De har gjennomført en scene fra en film med grafikkmotoren sin? Det er jo i og for seg sikkert ganske spennende å se på, men i en mye mindre skala kan man faktisk lage noe lignende i Hammer-verkøyet man finner gratis nedlastbart gjennom Steam. Og det er jo ikke akkurat relatert til spillet hva en grafikkmotor kan vise frem.

Skjønte ikke denne. De har en gammel video som var laget i bare 3D program, og ingen spille motor. Og så har de den siste Tech-demoen som var demonstrasjon av det som var ferdig til nå i grafikk motoren. Uten om dette er der en lett "still bilde" ting som heter "THE VAULT". Dette er stille stående modeler som du kan se i Unity Motoren som spillet er basert på. Så her kan du se effecter, gunner og utstyr.

http://www.youtube.com/watch?v=CPDhnUqdE-o

Vil også nevne det "AltF4", at du virker litt sur i responsen. Vet ikke om det var meningen at det skulle virke slik eller ei, men kansje du kunne lest deg litt opp på linkene som jeg la ut til selve siden til Interstellar Marines. Kansje du finner noen ut der.

Mirrors Edge var kansje litt flinkere med kamera og animasjoner enn normalt i FPS eller? Men vet ikke hvordan andre ser det, som ikke legger kreftene så hardt i det... (tenker ikke på deg, men kjennerelt.)

"Hei jeg heter Millha, jeg er gamer" "Hvem er du?"

Blir litt sånn for meg som det er for Jan Thommas, når han hører bra musikk. Man legger merker til mer en bare at man har det gøy, men også hvorfor man har det gøy. Skjønner?

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Oh, buhhu. Spillet gjør ikke alt nytt, men det gjorde ikke Uncharted heller og de er dritgode spill. Jeg synes faktisk det høres litt kult ut, og spesielt dette med snakkingen. Det er noe jeg har hatt lyst på i spill helt siden Gears of War sin multiplayer og ikke skjønner hvorfor utviklere overser.

Lenke til kommentar

Ofte overser de det fordi det blir mer til hinder enn hjelp og spillerne ender opp med å bruke skype/teamspeak/ventrilo for å høre hverandre bedre. Spennende at de gjør det slik, men jeg hører heller kameratene klart og tydelig enn å få bakrunns skurring fra radio i øret. Og ikke høre noen gjennom døra? Tja...skype bryr seg ikke om døra, og om jeg føler det blir ett hinder så bruker jeg heller skype.

Det samme gjelder de fleste spill som har innebygd voicechat, finnes det alternativ som er bedre blir gjerne det brukt uansett.

Å spesialisere charactern virker ganske spennende, men er dog litt skeptisk. Hva om jeg joiner en annen gruppe og vi allerede har en medic? Da blir jo charactern min ganske overflødig og er til bry for gruppen. Samme gjelder oppgraderte characters kontra nye, hvordan blir det for nye spillere om de starter sent og alle har topp trente soldater?

Virker spennende, men tror dette blir mange fantastiske og gode ideer med dårlig slutt resultat.

Lenke til kommentar

Ghaundan, snakker ikke om støy på micen. Men effecter. Og det er langt fra slik som f.eks. CS sin voice chat.

Det er som å se film. Der du kan enten velge HD LYD eller bare stander DVD lyd.(dvd lyd er da skype.)

Men tror vis du ser og hører så skjønner du nok hvor givende dette blir. Det med micen.

Å det med dører og slikt er jo et valg. Du kan alltid ha på hjelm micen, det er bare et valg å slå den av. Så har man micen i hjelmen på, så er det ikke noe problem. Hører også lyder rundt personene, skudd og skriking eller explosjoner. Så når en kompis havner i trøbbel, virker det dramatisk.

Det som du snakket om når det gjelder figurer og trening. Blir litt som det er med MMO spill. Der er alltide færre av en sort som blir ønsket og overflod av andre sorte soldater.

Men virker som de har tenkt det slik at du kan ha flere gode egenskaper. Medic pluss support f.eks. ;)

Men om det har noe utslag på annet en COOP og single player vet jeg ikke. Men disse problemene er ting som har kommet i mangen spill, men som lett har blitt fikset. Så tror nok de fikser det.

Gleder meg ene og alene om å prøve denne mic løsningen.

Håper bare spillere spanderer på seg god mic.

Lakus ;)

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...