Gå til innhold

Altibox PVR dekoderen(e)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en PVR Altibox dekoder (ferdig innstalert da jeg kjøpte leiligheten for 2 år siden). Men jeg har var så dum som ikke bestilte flere nettverksuttak da de bygget leilighetskomplekkset. Men da viste jeg ikke hva slags TV og Internett opplegg vi kom til å få. For jeg har lyst på en dekoder ekstra og da på soverommet og en nettverksuttak ved soffaen.

Men da må elektrikeren sannsynligvis legge kablene utpå hvis som han sier at han ikke får lagt inne i veggen. Jeg synnes det ikke så pent å se på kabler som er lagt utpå veggene.

Så hva vil dere anbefale meg å gjøre på steder i leiligheten som ikke har nettverkskontakter ?

Jeg kontakte min næremeste forhandler av Altibox for jeg fant en artikkel på nettavisen.no om et system som Viken Fibernett har hatt på utprøving. Det gjelder i korte trekk i stedenfor å måtte plugge inn dekoderen i en nettverkskontakt så kan man bruke det vanlige strømnettet. Man koble bare en kabelfri adapter til strømkontakten og plugg til den digitale TV mottakeren.

Her er addressen til siden: http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article1335907.ece

Og her er svaret jeg fikk av kundebehandleren hos den lokale forhandleren: Jeg har testet denne løsningen hjemme hos meg selv, og er absolutt fornøyd med den, men vi kan ikke anbefale dette, da vi ikke har kontroll på strømnettet hjemme hos den enkelte. J

Vi kan kun garantere signalet dersom dette hentes direkte fra hjemmesentralens porter, og da med KAT 5/6 nettverkskabel. Det samme gjelder for så vidt også internett via trådløs teknologi. Vi har ikke kontroll på kanalbruk på andre trådløse enheter i boligen/området.

Test det gjerne ut, men som sagt, opplever du problemer med tjenestene, vil ikke vi kunne hjelpe dersom signalene hentes på andre måter enn direkte fra hjemmesentralen. Dette til informasjon.

Er det noen som vet eller har erfaringer med det systemet ?

Hvor får jeg tak i det jeg trenger for å se om det virker? Håper det det vil virke uansett om de ikke kan helt garantere det.

Håper det er noen der ute som kan svare meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...