Mister t Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg har et Abit BE6 hovedkort, og det er ustabilt uansett hva jeg setter hastigheten til. Win98 kræsjer hele tiden, med blå skjermer og systemet henger seg. Trodde det var på alt dritt som lå på HD som gjorde det, med jeg kjøpte ny HD og installerte alt på nytt, men fikk fremdeles problemer. I Abit manualen står det at systemet kan bli ustabilt ved høyere FSB enn 100. Har jeg overklokket hovedkortet mitt til å bli ustabilt?? Er det mulig å gjøre det?? Noen forslag... PS! Ikke får jeg installert XP heller. Det kommer en feilmelding at det er virus på sytemet, eller at jeg skal fjerne nylig installerte hardware komponeneter... Noen som skjønner hva jeg mener?? :?: [ Denne Melding var redigert av: Mister t på 2002-02-04 00:05 ] [ Denne Melding var redigert av: Mister t på 2002-02-04 00:40 ] Lenke til kommentar
maggri Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Det kan vere en mulighet at rambriken din er ødelagt. Hvis du har flere av dem prøv å ta ut en om gangen å se hva som hender. Bare et alternativ. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Er det noen programer som du kan sjekke om det er noe galt med rambrikkene? Vet ikke om det er noe i bios jeg kan bruke, men det skal jeg sjekke nå. :smile: Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 > Er det noen programer som du kan sjekke om det er noe galt med rambrikkene? < ctSPD 0.9.2 speichertest: http://www.ix.de/ct/ftp/ siden er tysk, men språket i programmet er engelsk - åpne 'Extended display', og alt som ikke er 'OK'/ unused i bl.a. Timing Data = feil ( sjekk Remarks ). Med dette programmet fant jeg nøyaktig hva som feilte M-tec brikka her. Har du QP-biosen ( med 1/4 PCI-divider ) ? Jeg overklokker moderat, PIIIE 700 @ 868 MHz = FSB 124 MHz uten extra kjøling ( CPU-temp. 31 C ), siden 99. Feilmeldingen i WinXP gjelder muligens en ( hvis du vet det ikke er virus )/ flere av enhetene - oppdater div. firmware ( DVD - Brenner - CD-ROM: vent med UDMA til systemet er stabilt igjen )/ skjermkort-bios/ harddiskkontroller ( HPT mode 3 )/ nettverkskort evt. chipset-drivere fra Intel. _________________ mvh. Tram 2 x BE6 & PIIIE Kyro II & G400 MAX [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-08 03:21 ] Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Takker gutta! Det viste seg at det var feil med 256MB brikka mi. Da blir det en tur på butikken i morgen tenker jeg. Ha en fortreffelig aften. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Hey! Jeg tenkte jeg skulle prøve å bytte plassene til ram brikkene på HK, og etter litt flytting har det nå endt med at begge minne brikkene fungerer uten noen feil i CTSPD programmet. Ikke skjønner jeg no men shit au, nå ser det ut til å være fixa. Vi får se hvor lenge det holder. Ha en utmerket helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå