V. Haugen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Mobilabonnementet ditt har en haug av skjulte kostnader. Les saken her Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor SIM-kort på død og liv skal være gratis. Det er jo overhodet ikke gratis å produsere. For all del, 250 kroner er nok litt i overkant - burde kanskje vært nærmere 100,- - men å mene at SIM-kort burde være gratis blir bare dumt. Dessuten mener jeg å huske at prisen for gjenåpning (i alle fall hos NetCom) er hvis du har fått abonnementet sperret etter ikke å ha betalt faktura. Med mindre noe spesielt har endret seg i det siste så koster det selvsagt ikke 250,- å gjenåpne abonnementet hvis du f.eks. ringer inn etter å ha fått telefonen stjålet. En ting er å liste opp en masse gebyrer, det kan alle gjøre, men dere burde heller brukt litt ekstra tid på å sette dere inn i gebyrene enn å lete dere i hjel på Chess' sider. Lenke til kommentar
Gjest Anne Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det koster ingenting å gjenåpne abonnementet hos NetCom dersom dette har vært sperret pga kredittgrense overskredet, mistet eller stjålet telefon. Kun gjenåpningsgebyr dersom man utelater å betale faktura og abonnement derfor går til sperring. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tipper det er slik hos de andre operatørene også, men det kommer ikke fram i det hele tatt i artikkelen. Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tipper det er slik hos de andre operatørene også, men det kommer ikke fram i det hele tatt i artikkelen. Oppdatert artikkelen. Dere har helt rett; gjenåpningsgebyret gjelder kun dersom abonnementet har blitt sperret ved manglende betaling, ikke tap av mobilen eller tyveri. Enkelte operatører skilte mellom dette i sine oversikter, mens det ikke kom godt nok frem hos NetCom og Tele2. Jeg har imidlertid fått bekreftet fra operatørene at jeg tok feil i min tolkning av prisoversiktene. Svar på SIM-kortargumentet ditt kommer i del 2 av denne saken som publiseres i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Gjest Chris Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er da helt greit med gjenåpningsgebyr dersom abo er sperret pga manglende betaling. For det første går det flere purringer før sperring i tillegg til at alle tilbyr betalingsutsettelse. Eneste grunn til å få abo sperret da er at du ikke gidder å kontakte leverandør og heller legger faktura i skuffen. Lenke til kommentar
Gjest Svein Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Utrolige gebyrer ! I Afrika koster et prepaid sim-kort rundt 15-20 kroner ! Inkludert taletid for det samme beloepet ! Lenke til kommentar
jofa1960 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Utrolige gebyrer ! I Afrika koster et prepaid sim-kort rundt 15-20 kroner ! Inkludert taletid for det samme beloepet ! Dette var usakelig. Nå bor vi engang i Norge. Så er lønningene 20-30 ganger i høyere enn i Afrika !! Endret 17. september 2009 av Jofa Lenke til kommentar
Gjest Andreas Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Spesifisert faktura er gratis via MinSide hos Chess. Jeg printer ut der hver måned :-) Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Utrolige gebyrer ! I Afrika koster et prepaid sim-kort rundt 15-20 kroner ! Inkludert taletid for det samme beloepet ! Ja, og en bil koster deg vel en hundrings og en tur på det lokale markedet. Du er bra ute og kjøre når du sammenligner prisene i "Afrika" med prisene her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg