Gå til innhold

maskina restarta seg plutselig av seg selv, hmmm

Anbefalte innlegg

nå nettopp satt jeg å hørte på musikk å kosa meg, satt samtidig å leste litt på forumet her, plutselig mens jeg hører på musikk så slutter musikken å spille å pc`en min restarta av seg selv. merkelig synes jeg. kjører Windows XP HOME har aldri hatt dette problemet før, ikke med noen av mine maskiner. hva kan være problemet? lurte litt på om jeg skulle reinstallere Windows. har ikke noen fildelings program, nei sånn shit kjører jeg ikke. det blir litt lang liste hvis jeg skal skrive opp alle programmene jeg kjører. men kjører stortsett standard programmer. er ikke helt sikker på om det blir reinstallasjon enda, men hvis det skjer igjen så kommer jeg til å formatere disken som programmene mine er installert på og c partisjonen min. har programmene mine på en annen partisjon enn windows skjønner dere :D

før dette skjedde så avinstallerte jeg Shockware 8 tror ikke dette skal ha noe å si egentlig. jo shitt kjørte burnatonce, men da hang maskina seg helt, måtte bare restarte maskina, etter dette så avinstallerte jeg programmet, etter dette så avinstallerte jeg Shockwave

Noen som har idee om hva som kan være galt? har ikke gjort noe inni maskina bare åpna opp for å sjekke om en ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akkurat nå så står den på 35 grader. det er en Pentium 4 2,8 GHZ 533 MHZ FSB. men det går litt opp og ned tror jeg. noen ganger står den på 30 også. skjønner ikke helt dette, tviler på at det er noen hardware feil også pga at jeg har verken tatt ut eller gjort noen ting.

Noen flere ideer?

Lenke til kommentar

Ta og gå inn på properties@ my computer, så advanced og startup and recovery settings (elns)

Så fjerner dui haken for "reboot automatically" .

Hvis det skjer igjen får du en blåskjerm istedet for reboot, blåskjermer inneholder mye nyttig informasjon som du kan google :)

Lenke til kommentar

fant ut hva problemet var forresten, eller ikke helt, men tror det var Shockwave sin skyld, at jeg avinstallerte den likte ikke pc`en min helt tror jeg. men da jeg tok en liten tilbakestilling på den så gikk alt mye bedre, så nå går alt klokkerent igjen, i morgen så skal jeg avinstallere Shockwave igjen å se hva som skjer da, liker ikke shockwave derfor vil jeg ha den bort.

Lenke til kommentar
fant ut hva problemet var forresten, eller ikke helt, men tror det var Shockwave sin skyld, at jeg avinstallerte den likte ikke pc`en min helt tror jeg. men da jeg tok en liten tilbakestilling på den så gikk alt mye bedre, så nå går alt klokkerent igjen, i morgen så skal jeg avinstallere Shockwave igjen å se hva som skjer da, liker ikke shockwave derfor vil jeg ha den bort.

Hvilket annet operativsystem kan finnepå å mislike at noen fjerner et program som ikke har noe å gjøre med operativsystemet sin funksjon?

(beklager flamebaiten)

Lenke til kommentar

hehe, ingen tror jeg. det er bare windows. begynner å bli mektig lei av windows nå. hvis den ikke takler at man avinstallerer programmer som er installert så, ja, vet ikke hva jeg skal si. trodde iallefall jeg skulle lei meg ihjel i går iallefall. shockwave brukes bare til sånn dårlig spill greier allikevel. skjønner ikke hvordan det har kommet inn i det hele tatt jeg. den andre maskina mi har ikke Shockwave. men jeg skal fjerna shockwave uten noe tull, koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar

Har vel hatt noen lignende problemer med xp jeg også.

Hender av og til at den restarter seg selv.

Kjørt w2k på den i en periode og ikke noe tull med den da,

prøvde også og kjøre win98 på den og ikke noe tull.

Har prøvd og skifte ut maskinware så som ram , cpu osv.

Tror ikke det er ett varme problem, prosessor ligger på 30-35 grader.

Har prøvd å reinstallere XP samt også kjøre en annen versjon (Pro/Home).

Jeg er vel en av de som må si jeg foretrekker W2K.......

Stabilt og greit, eneste problemet er hvis en skal spille litt av og til...

Lenke til kommentar

heldigvis så går det bra igjen nå, fikk ikke avinstallert Shockwave så jeg tilbakestilte enda mer frem å det gjorte at Shockwave ble borte dvs. før den vart installert. jippi så jeg for nå er jeg kvitt den shiten også. nå må det da vel ikke bli noen flere prob. eneste jeg mangler nå er front page 2000 men den skal jeg installere i morgen eller i kveld. spørs hva jeg finner på. men for all del kunne tenkt meg å prøvd Windows 2000 jeg også. kjørt det i dualboot, det hadde vært tøft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...