Gå til innhold

Voltmodding av Abit KT7, hvrdan?!

robert2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første du bør sjekke er hvilken voltcontroller du har. Den lå (på mitt abit kt7a) rett over agp porten, og jeg tror det skal stå HIP6301 på din.

Såklart så funker ikke home.no kontoen min nå, skulle gjerne hatt opp et par bilder for å forklare litt bedre.

Du skal ha en motstand mellom pin7 på voltcontrolleren (ic`en) og mot jord (sett feks på en kabelsko og plaser denne under en av skruene som hket er festet med).

hip6301.gif

Når motstanden står på mellom 13-15kohm så vil du ha en vcore på ca2.07 på maks når du stiller denne til 1,85 i bios. Dersom du vil fjerne dette slik maks blir 1,85 så stiller du bare motstanden til 100kohm.

Når en bruker dette alternativet så slipper en å lodde noe på hovedkortet, jeg trodde ikke det skulle vær så vansklig helt til jeg satt med ned å studerte de SMÅ punktene :p

Her er hele guiden, men her ser du at de har valgt å lodde på et punkt istede for direkte på en av beinene på ic`en, men det er bare for at det er enklere å komme til.

http://www.vr-zone.com/guides/kt7/

Alle kort som bruker HIP 6301 trenger dette: (deler fra elfa.se)

pin7 mod:

Gripklo rød micro-kleps art.nr: 40-565-29 antall: 1

Trimpot 72pt 100kohm art.nr: 64-635-09 antall: 1

A11638_C.JPG

Med dette så er det mye enklere å fjerne voltmodden om du feks skulle selge kortet en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...