Tuba.Titan Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Da spør jeg rett ut: jeg sitter nå og jobber med php/mysq web og database utvikling ofte 12 timer til dagen, og har holdt på med det i noen år nå. jeg starter på påbygg i år og etter det har jeg ikke anelse. Forslag? Det er bra å høre at noen gjør no fornuftig. Jeg virker nok ganske fordømmende, men jeg synes det er litt tæmt.. Det er mange som sier at dem digger å holde på med PC, men hva er det egentlig driver med?? Egentlig bare å spiller, fikler litt med formatering og overklokking, og lager kanskje noen hjemmesider. Med det utgangspunktet du har så tror jeg ikke du vil ha noen problemer med en datautdanning ville nå si at arbeidsmarkede innenfor ren "programering" er ganske tamt er sikkerhet og krypsjonsrutiner som er der det er noe og da er det matte som er det som trengs som det meste med data. Det å lære seg et språk er ikke altfor vanskelig. kan du matte så går det beste lett Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 PC/Mac på skolen; skriving, surfing, Adobe Illustrator (vektor-tegning, waaaheey!), Adobe Photoshop, Final Cut... (Grafikk og video-redigering.) Hjemme: Webdesign, grafikk, surfing, chatting, og i det siste også endel spilling. Diller også litt med hardware og operativsystemer Du går ikke sånn tilfeldigvis på Media og Kommunikasjon, the_ruthless? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Mye surfing og nedlasting Ellers ofrer jeg en time for dagen til webdesign, og 1-2 timer spilling. spillingstiden går litt opp og ned ettersom hvilke(t) spill som er anskaffet. nå som jeg har blitt hekta på Gothic II blir det gjerne 3-4 timer spilling :-? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 for tida er det omtrent bare warcraft3 og litt photoshop og 3dsmax Lenke til kommentar
oceana Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Min tur: WC3 Frozen Throne, vannkjølings-design, video-redigering, Photoshop o.l. ,skriving av diverse artikler i klubbsammenheng, vedlikehold av klubb-portal, litt plundring med php, mysql, og tidligere noen forsøk på programmering innenfor visual basic, c++ og noe annet surr. I tilegg prøver jeg å lære meg freebsd, og skal snart kasta meg over en gammel boks som skal mates med redhat. Tidligere gikk tiden mye mer med på å spille q3 og gamle gode Unreal tournament. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Jeg bruker pc'en min hjemme til surfing, høre musikk, se på film og tv, skrive i word, redigere bilder fra mitt digitalkamera, av og til litt spilling. Bruker mye tid på å holde meg oppdatert på hva som skjer i pc verdenen, og har da dette som hobby. Jeg ble hekta etter at jeg bygde min første maskin for snart 3 år siden. På jobb bruker jeg pc til å lage programmer til verktøymaskiner. Jeg er utdannet maskinarbeider, eller cnc-operatør om du vil. Jeg bruker et program som heter EdgeCAM til å tegne deler samt legge på verktøybaner. Holder på og skal lære meg AutoCad også. Dette er en jobb jeg liker. Jeg får bruke mye data samt at jeg lager en masse avanserte mekaniske deler med nøyaktighet ned mot tusendels mm. Å bare bruke pc hadde blitt for kjedelig for meg i lengden. Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Har drevet med mye forskjellig opp gjennom årene... På min gamle 486 holdt jeg mye på med baner,brett til doom,heretic, brukte waded osv. Når jeg fikk meg pentium , så var det 3d modellering som jeg prøvde på en 2 års periode, og syns selv at jeg ble ganske flink, laget små filmsnutter med mange fine animasjoner osv. lappet alt sammen , med lyder og musikk... Ble også en del hjemmesider først på 90 tallet, ble aldri helt fornøyd, men tenker jeg tilbake, så var den første best, brukte bare frontpage og notepad. I ettertid har det blitt 10-20 forskjellige hjemmesider. Men merket at når det kom nye programmer på markedet, så fikk jeg liksom ikke roa meg ned med 1-2 programmer, og kunne disse maksimalt. Og heller prøvde programmer, ble liksom ikke noe mere, bare prøving og utforsking. Har vel vært innom det meste, Visual Basic, musikksnekring med Trackers, modfiler,xm filer osv. Tegnet på Paintshop har jeg gjort bestandig.. så jeg kan svinge kosten hvis det trengs. Når Quake,Hexen2 kom, ble jeg bitt av brettlaging basillen igjen, ... Opp igjennom tiden er det Eventyr ,bil og firstperson shooter spill som har vært mest spillt. Har aldri våget meg innpå spåk som c++ osv. For øyebliket er det mitt nye chieftec bigtower m/vindu som får gjennomgå. Mixer og makser for å få en fint tower med lys,vifter/styring,selvlysende ide kabler osv... Surfer en del,nyheter,resources,tutorials osv. The End Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Når det er skoletid bruker jeg PCen til skriving og prosjektarbeid... Hjemme bruker jeg den til internett, spilling (For tiden WarCraft III, CS og i blant Morrowind). Jeg bruker den til å se på film med og lærer meg Linux med den. Det er alltid noe å fixe på min PC. Derfor har jeg alltid noe å gjøre når jeg bruker den. Enten det er et nytt hjemmeside-prosjekt eller bytte av grafikkort o.l. ...DET FINNES ALLTID NOE Å RETTE PÅ... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hva jeg gjør på pc? ...allt mulig... Er det mulig har jeg prøvd det :wink: Liker forsåvidt best fikling med hardware(modding,tweaking, overklokking, osv...), spille spill og sette opp diverse server tjenester(rar interesse :-? )... Er så heldig at jeg har jobb innen IT, og der driver jeg blandt annet endel med nettverk, servere og ikke minst klienter(os,hardware,programmer,+++). Synes jeg gjør nok nyttig og lærerikt på jobb, så når jeg er hjemme blir det mye film, spilling og kreative ting... Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Så hva er det dere driver med foran PC'n? for det meste av tiden surfer jeg på hw forumet, spiller ikke så mye og leser jeg om klokking + at jeg klokker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå