Gå til innhold

Gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger ny gaming pc for å overleve årets spill-høst.

Det jeg er ute etter er en pc som drar noen av de tyngste spillene på full grafikk.

Hvis det er uopnåelig med budgettet mitt på 7000-7500 så håper jeg på et oppsett som kommer mellom medium maximum området.

Jeg har skjerm, tastatur og mus, trenger ikke det.

Pcen må kunne bli sendt ferdig bygd (ingen enkelt komponenter.)

Jeg skal ha windows 7 (gratis oppgradering hvis mulig)

Budgettet er som sagt på 7000-7500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg bare minne deg på om at det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til, hvis du vil, så kan du jo bare spørre om hjelp på forumet her underveis ;) Se på det som et byggesett :)

Da får du et innblikk i hvordan pc'en fungerer, og hvordan du skal oppgradere deler ved en senere anledning!

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha deg en ny pc, er det egentlig ikke så mange komponenter som skal plasseres. Grafikk kort, ram og cpu skal festes til hovedkortet (hvis dette sier deg noe). Hovedkortet skal bare skrus fast i kabinettet ditt. Deretter kommer harddisk og cdrom, disse er like enkle og sette inn som og plugge en kontakt i stikket i veggen omtrent.

Hvis du ser inne i PC'en din nå, vil du se hovedkortet som er festet til kabinettet, et grafikk kort, og rambrikker samt en svær vifte, under den svære vifta sitter CPU. Hvis du bestiller separate deler, kommer det du skal sette sammen til og se relativt likt ut.

Samme med en strømforsyning, denne skal også bare skrus fast. Og med hovedkortet følger det med en brukerhåndbok, her står det nøye forklart hvor og hva de forskjellige komponentene skal festes til.

Angående det og ødelegge delene, dette tror jeg er det argumentet som vegrer flest folk fra og prøve. Det er faktisk ikke så lett og ødelegge noe som helst, så lenge du følger veiledninger eller behandler komponentene forsiktig.

Men hvis du føler at dette kan bli veldig vanskelig, og ikke ønsker og prøve, for all del, bestill en ferdigbygget pc, men da kaster du noen 1000 lapper ut av vinduet om det er en kraftig spillmaskin du er ute etter ;)

Endret av andypandy
Lenke til kommentar
Så litt over en guide som forklarte hvordan man skal bygge pcen, det så da ikke så vanskelig ut?

Det er ikke vanskelig. Det er veldig tydelig hvor ting skal sitte inne i pc'n, og hvis man har problemer, så finnes det hundrevis av guides på nettet. Man sparer mye på å kjøpe deler, det eneste problemer er å finne komponenter som passer sammen. Men mange her kan sikkert lage en liste for deg.

Lenke til kommentar

Strengt tatt så blir ikke ting så veldig mye billigere om man bygger selv kontra å kjøpe noe ferdig. Det en får ved å bygge selv, er muligheten til å velge kvalitets og fremtidsrettet hardware. Imidlertid krever dette en viss kompetanse, det hjelper ikke med tusenvis av guider på internett, når dine deler til 10.000 ikke snakker sammen. Da kan det faktisk være bedre med noe som kommer ferdig, med kundestøtte og garanti på hele sulamitten, ikke enkeltdeler. Ønsker du Windows 7, så kjøper du en pakke i dag som gir deg fri oppgradering når operativsystemet blir lansert.

Ønsker man å kikke litt på pris, og kanskje snappe opp litt generelt om det å kjøpe en ny maskin i dag, kan denne artikkelen være verdt å lese: http://www.dinside.no/822796/de-beste-pc-t...-september-2009

Lenke til kommentar
Strengt tatt så blir ikke ting så veldig mye billigere om man bygger selv kontra å kjøpe noe ferdig. Det en får ved å bygge selv, er muligheten til å velge kvalitets og fremtidsrettet hardware. Imidlertid krever dette en viss kompetanse, det hjelper ikke med tusenvis av guider på internett, når dine deler til 10.000 ikke snakker sammen. Da kan det faktisk være bedre med noe som kommer ferdig, med kundestøtte og garanti på hele sulamitten, ikke enkeltdeler. Ønsker du Windows 7, så kjøper du en pakke i dag som gir deg fri oppgradering når operativsystemet blir lansert.

Ønsker man å kikke litt på pris, og kanskje snappe opp litt generelt om det å kjøpe en ny maskin i dag, kan denne artikkelen være verdt å lese: http://www.dinside.no/822796/de-beste-pc-t...-september-2009

Prisene så bra ut i forhold til pcene, men er denne egnet for kraftig gaming?

Lenke til kommentar

Ja, men med det nye kortet øker du levetiden med kanskje 1 år eller mer. Og prisen er ikke så altfor mye dyrere. 22. september skal NDA utgå. Da får vi vite alt vi trenger. Det er $299 for 5870 1GB og $399 for 3GB versjonen. Klassen under, 5850, vil ligge på $250. Meget god pris.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

lol ikke få meg til å le!man får bedre ytelse, og man kan velge kvalitetsprodukter, spesielt om man ser på hva elkjøp putter i sine PC'er. Og "kompetanse" ?! Tuller du? Du trenger ikke Mastergrad i IT for å klare sette sammen en PC.

jeg hadde kjøpt noe lignende: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=92581

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...