Agrophel Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Disse spille kommer i år med DirectX 11, Hverfall hva jeg har funnet ut til nå. • Battleforge (EA) - around September/October 2009 • Stalker: Call of Pripyat (GSC) - November 2009 • Dirt 2 (Codemasters) - December 2009 • Alien vs. Predator Endret 12. september 2009 av Agrophel Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Blir sikkert like "populært" som DX10..... Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Blir sikkert like "populært" som DX10..... bare lurte på en ting her. jeg har directx 9.0 c (windows xp). 1.kan man kjøre directx 10 på xp, eller er det kun for vista. 2.er det andre krav som stilles opp mot f.eks. maskinvare o.l. 3.hvorfor er 10.0 bedre å ha en 9.0 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 For å spille spill i DX10 så må en ha Windows Vista og et skjermkort som støtter DX10. DX10 er bedre da det gir effekter i spill som er utrolig heftige om gjort korrekt. Men det er vel kun en håndfull spill selv etter nesten 1år som støtter eller gjør DX10 bedre. Aktivering av DX10 krever mer av hardwaren også så folk flest kjører egentlig DX9. Lenke til kommentar
MartinHaTh Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Mener å ha hørt at forskjellen mellom DX11 og DX10 blir større en DX10 og DX9, så jeg tror at DX11 kommer til å slå an bedre enn DX10. Er ikke sikker på hvor jeg har fått det fra, men mener å huske noe lignende. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 DX11 kommer mye større på grunna Windows 7 har mye bedre rykte en Windows vista har. + Større oppgradering. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 For å spille spill i DX10 så må en ha Windows Vista og et skjermkort som støtter DX10. DX10 er bedre da det gir effekter i spill som er utrolig heftige om gjort korrekt. Men det er vel kun en håndfull spill selv etter nesten 1år som støtter eller gjør DX10 bedre. Aktivering av DX10 krever mer av hardwaren også så folk flest kjører egentlig DX9. DX10 handler mest om å fjerne flaskehalsen som tidligere DX-utgaver har hatt. Den gir ikke så altfor mange nye effekter, heller at man kan ha flere effekter på en gang. Tesselation er en av de nye i DX10.1 som bør gi spill en oppgradering. Dessverre er den ikke mye brukt, noe DX11 burde gjøre noe med. Mener å ha hørt at forskjellen mellom DX11 og DX10 blir større en DX10 og DX9, så jeg tror at DX11 kommer til å slå an bedre enn DX10. Er ikke sikker på hvor jeg har fått det fra, men mener å huske noe lignende. Ja, den er langt større. Den har fått blant annet støtte for multithreading. Hvilket bør gi spill en stor oppgradering ytelsemessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå