Potteplantee Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei. Vurderer for tiden å gå til anskafelse av en PS3. Men jeg lurer på følgende: Jeg har et sett med disse logitech høyttalere. Planen er at jeg skal bytte på å bruke disse på PCen og PS3en. Er dette mulig? Og viss det er mulig, trenger jeg noen kabler eller lignende? Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Jeg har X-230 som jeg bruker på min x360, der var det med en slik Kabel jeg bruker denne men viss du bruker hdmi vet jeg ikke.... Endret 12. september 2009 av Jrmaster35 Lenke til kommentar
Brusautomat Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Du kommer til å trenge optisk kabel - om det finnes overgang fra 3.5mm til optisk vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Hva er en optisk kabel? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er ganske blank på dette området Lenke til kommentar
Brusautomat Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Dette er det nærmeste nærbildet jeg fikk tak i - Optisk kabel Prisen varierer voldsomt - den billigste (som jeg vet om) koster rundt 90-100kr hos Clas Ohlson og skal du ha fra store merker som Argon Audio så må du ut med over 300kr. Jeg har selv fra Clas Ohlson (Endring) Jeg lurer faktisk på om toslink kabel kan være et alternativ til dette her.. hmm - altså den ser slik ut toslink Endret 12. september 2009 av Macintosh Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Takk for svar Så denne kabelen skal altså fra forsterkeren og inn i PS3en? eller? Lenke til kommentar
Brusautomat Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jepp - den optiske enden skal inn i PS3en. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Dette er det nærmeste nærbildet jeg fikk tak i - Optisk kabelPrisen varierer voldsomt - den billigste (som jeg vet om) koster rundt 90-100kr hos Clas Ohlson og skal du ha fra store merker som Argon Audio så må du ut med over 300kr. Jeg har selv fra Clas Ohlson (Endring) Jeg lurer faktisk på om toslink kabel kan være et alternativ til dette her.. hmm - altså den ser slik ut toslink Det hjelper lite med bare en optisk kabel. Såpass billige Logitech-sett har normalt ikke inngang for optisk, kun en haug med minijack-plugger. Klarer han seg med stereo, noe som vel er lite sannsynlig ettersom han vil ha et 5.1-sett, kan han komme unna med en overgang fra rca til minijack. Men det vil da altså kun gi stereolyd. For å få 5.1 trenger man normalt noe man kan stappe den optiske inn i, for så å koble høyttalerne videre fra den "omformeren". Dette kan være forsterker, ekstern lydkort, omformerboks (ala denne fra Sharkoon), og så videre. Litt avhengig av lydkortet i pc-en din, er det også mulig at du kan koble den optiske rett i pc-en og kjøre lyden via den. Da med høyttalerne koblet til pc-en. Selv bruker jeg et Logitech G51-sett sammen med et gammelt SoundBlaster Extigy-kort (virkelig gammelt, men med optisk inn/ut og minijack mm.) som overgang for optisk fra 360-en til minijack på høyttalersettet. Lenke til kommentar
Brusautomat Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 toslink kable da? Jeg bruker Z-5500 Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 toslink kable da? Jeg bruker Z-5500 Z-5500 har jo inngang for optisk, og Toslink er jo standard optisk kabel. Men så koster jo Z-5500 langt mer, og er en del mer avansert, enn X-530. Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Takk for alle svarene noen som vet om en billigere omformerboks enn den BoardkilL linket til? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Fant denne til rundt 150 kroner. Vet ikke om de sender til Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå