Gå til innhold

Tropico 3 Demo, Hva synes folket?

Anbefalte innlegg

Jeg stortrives. Det var som å hope rett inn i det jeg husker fra Tropico 1/2.

Mye er som før, bare mer moderne, og jeg synes utfallet ser riktig bra ut. Har allerede rukket å gjøre mange innbyggere sure og gretne, men det ser ut til at det er litt enklere å rydde opp i feil enn i de tidligere spillene. Folk ser ikke ut til å være langsinte, og de det er ganske enkelt å finne ut hva de gnåler for.

Du får også bra muligheter for å velge hva du vil gjøre i de fleste situasjonene. Være en drittsekk og kreve penger i enhver situasjon, eller være snill.

Det er jo litt rart å ha biler kjørende rundt, lasteskip som kommer med folk og tar med seg varer etc. når man ikke har hatt det tidligere, men jeg synes fortsatt de har klart å beholde atmosfæren fra de tidligere spillene veldig godt for det.

De har beholdt useriøsiteten/humoren fra de tidligere spillene. Fyren på radioen gir egentlig veldig bra informasjon om hva som skjer, selv om det blir litt smør på flesk ettersom du uansett må lese brevene som kommer.

Gleder meg som en unge til å sette meg ned med fullversjonen og teste ut alle mine (p)syke teorier på befolkningen.

http://www.4players.de/4players.php/downlo...ico_3/Demo.html

EDIT: Måtte rette opp litt etter å ha bli ferdig med demoen :p

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig morsom ny-versjon av spillet Trrrropico. Som MultiForce sa, "Mye er som før, bare mer moderne, og jeg synes utfallet ser riktig bra ut." Savner din høyre-hånd som forteller deg hva som skjer på øya, men radioverten er grei nok for jobben han. Tropico fans bør ha ingen problem å like Tropico 3.

Viva la revolution! 40px-CheSmiley.jpg

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
Har noen peiling på hvorfor det dukker opp en sol over bygningene i ny og ne?

Det virker som om det er en forbedrings effekt bygningen får når presidenten har vært på visit. Visst du ikke ber ham om noe så traver han rundt omkring på egen hånd.

En tur på ambassaden improviserer internasjonale forhold. Mens andre har forskjellige effekter som raskere konstuksjon, bedre produksjon eller forbedret service. Ber du presidenten om å gå til palasset, gir han en tale til folket.

Vet ikke om det andre spørsmålet derimot. Outtake product?

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
Noen tips hvordan du kommer kjapt opp i pluss i starten :p Kommer hele tiden i minus >.< Hva er det mest profitable bygningene?

Har spilt igjennom det 3 ganger nå, og jeg gadd ikke en gang sjekke.

Først mission er det bare å peise på det økonomien tåler. Altså bare bygge 4-6 farms, og en del hus (de store billige). Det eneste du risikerer er at du ikke får lov å investere mer, men byggingen fortsetter uansett, og du går fort i pluss.

Og gi blaffen i avtalen på 10 år med selskapet, du tjener mer uten avtalen fordi prisene går opp.

På mission nummer 2 lykkes jeg bra med å bygge billig i begynnelsen. Jeg satte opp et par logging camps og et sagbruk. Det ga litt cash + noen farms.

Første gangen jeg spilte gav jeg klarsignal til den flyktningeleiren, og det ble det bare bråk av. Mye kriminaltitet og annen skit (nesten litt FRP det der). Andre gangen sa jeg nei, og det tok litt lenger tid å få inn folk, men det ble totalt sett billigere.

Uansett hvordan jeg har gjort ting har jeg gått i minus pga. at jeg ikke er tålmodig, men det ser ikke ut til at det går så mye utover noe som helst over lenger tid. Du mister støtte fra USA og sovjet, men samtidig tjener du fort mye på det du produserer selv.

Og den stjerenen hadde selvsagt Colossus rett i.

Det andre spm om lager tror jeg at jeg har funnet ut av. Den svarte sekken som kommer opp over bygningene ser ut til å indikere at varene ikke blir hentet (dvs. det tar egentlig bare jævlig lang tid). Jeg satte opp en sånn teamster sak, og da kom ikke de svarte sekkene igjen.

Lenke til kommentar

Spilt gjennom første oppdraget i demoen, og jeg koste meg. Et morsomt konsept, og jeg kommer helt sikkert til å kjøpe det når det kommer ut i oktober.

Håper fullversjonen er litt bedre optimalisert enn demoen. Følte det dro altfor mye ut av maskinen min, uten at jeg fikk mye igjen for det. Det var spillbart på high, men jeg vil ha Ultra :)

Lenke til kommentar
Gleder meg fælt til det kommer ut nå. Likte demoen veldig godt. Skulle bare ønske man kunne fortsette på mission etter du klarte det.

Når du får mld om at du har vunnet/tapt saver du med en gang, så kan du bare loade og fortsette etterpå ;)

Folk som har spilt helt til 2020 på denne måten, og har postet screenshots på forumet til Calypso.

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

Ah, glede seg....skal fett testes ut når jeg kommer hjem.

Husker 1/2 som egentlig ganske så stilige strategi spill. Med bølgesus og latinomusikk var det til tider knakende gøy å oppretholde makten ved å rigge valg, bestikke velgere og sørge for at de som stillte til valg mot deg hadde en liten "ulykke" :thumbup:

Så hvis nr3 er nogenlunde lik sine forigjengere blir dette et garantert kjøp:) Er det kommet en review fra gamer på T3 enda btw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...