Gå til innhold

Demo: FIFA 10 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Har prøvd demoen på 360 og PS3, og er veldig imponert. Dette er mye bedre enn 09, det kan jeg si etter å bare å ha testet demoen i noen timer. Gameplayet er bare så utrolig mye bedre, og det med 360 graders bevegelse er utrolig kult.

 

Når jeg nå spiller Fifa 09 savner jeg med en gang 360 graders dribling og bevegelse :p

 

Var det bare meg eller så spillet mye bedre ut på ps3 enn på 360?

Syntes da det så temmelig likt ut, men syntes faktisk 360 versjonen er mer fargerik.

 

Edit: Etter å ha sett begge versjonene samtidig opp i mot hverandre, ser jeg at forskjellen er minimal. Det er sikkert også forskjellige ut ifra hvilket tv du spiller på osv og fargeinnstillinger osv.

Endret av Memoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd demoen på 360 og PS3, og er veldig imponert. Dette er mye bedre enn 09, det kan jeg si etter å bare å ha testet demoen i noen timer. Gameplayet er bare så utrolig mye bedre, og det med 360 graders bevegelse er utrolig kult.

 

Når jeg nå spiller Fifa 09 savner jeg med en gang 360 graders dribling og bevegelse :p

 

Var det bare meg eller så spillet mye bedre ut på ps3 enn på 360?

Syntes da det så temmelig likt ut, men syntes faktisk 360 versjonen er mer fargerik.

 

Edit: Etter å ha sett begge versjonene samtidig opp i mot hverandre, ser jeg at forskjellen er minimal. Det er sikkert også forskjellige ut ifra hvilket tv du spiller på osv og fargeinnstillinger osv.

 

Kk, lastet nemlig ned demo'n på begge to, og satt og switchet mellom de mens kampene spilte seg selv for å sammenligne. Men så var jo boxen på component og ps3 på hdmi.. Men synes også at xbox så lysere ut, mens ps3 så litt smoothere grafisk ut, men samtidig gråere og tristere, som alle andre ps3-spill ;)

 

Kan også ha noe med å gjøre at kampene ble spilt på forskjellige baner..

Lenke til kommentar
Ikke imponert!

 

Hoppet av Fifa-serien etter 07 (som etter min mening er det beste spillet), men tenkte at jeg skulle returnere til serien etter å ha blitt overtalt av noen kompiser, men dette er horribelt!

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å starte på den vanskeligste vanskelighetsgraden, og første kampen vinner jeg faen meg 3-0 (Chicago - Chelsea)! Ikke mange forbedringer her: Keeperne er fortsatt elendige og klønete, forsvarsspill er så å si umulig, innleggene blir teite, keeperen skyter ikke lenger enn til midtbanen (!), frisparkene føles primitive med liten frihet, og vanskelighetsgraden er ikke minst alt for lav!

 

For det første så går det ikke an å spille på det vanskeligste nivået på demoen, legendarisk er den høyeste vanskelighetsgraden, ikke verdensklasse som er det vanskeligste på demoen.

Hvis du i tillegg mener FIFA serien ikke har blitt bedre siden 07, har du faen meg drukket maling!

Jeg vet ikke om du er PES-fan, men hvis du ikke er det, så liker du ingen fotball-spill, for PES er en god del lettere FIFA.

Lenke til kommentar
Ikke imponert!

 

Hoppet av Fifa-serien etter 07 (som etter min mening er det beste spillet), men tenkte at jeg skulle returnere til serien etter å ha blitt overtalt av noen kompiser, men dette er horribelt!

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å starte på den vanskeligste vanskelighetsgraden, og første kampen vinner jeg faen meg 3-0 (Chicago - Chelsea)! Ikke mange forbedringer her: Keeperne er fortsatt elendige og klønete, forsvarsspill er så å si umulig, innleggene blir teite, keeperen skyter ikke lenger enn til midtbanen (!), frisparkene føles primitive med liten frihet, og vanskelighetsgraden er ikke minst alt for lav!

 

For det første så går det ikke an å spille på det vanskeligste nivået på demoen, legendarisk er den høyeste vanskelighetsgraden, ikke verdensklasse som er det vanskeligste på demoen.

Hvis du i tillegg mener FIFA serien ikke har blitt bedre siden 07, har du faen meg drukket maling!

Jeg vet ikke om du er PES-fan, men hvis du ikke er det, så liker du ingen fotball-spill, for PES er en god del lettere FIFA.

Korrekt, PES er faen ikke spesielt vanskelig med mye øvelse til og med på øverste nivå :p

F.eks: Fifa 07 må vel være ett av de verste Fifa spillene noensinne, og Fifa 08 var virkelig begynnelsen på noe stort. Så kom Fifa 09 og utklasset 08, demoen til 10 utklasser Fifa 09 i gameplay :) Det er så mye deiligere å spille med 360 dribling :)

 

Du får mene hva du vil, men at Fifa 10 demoen er enkel er feil for det er den faen ikke.

Endret av Memoen
Lenke til kommentar

Ok, jeg har tydeligvis formulert meg feil her. Greia er at spillets grunnform, fundamentet, om du vil, er tilnærmet likt som i FIFA 07.

 

Når du rævpult et spill time etter time, vil du ofte automatisk kunne forutse AIens neste trekk, right? Jeg kunne for eksempel forutse FIFA 07s Verdensklasse-AI så enkelt at jeg kunne slå et hvilket som helst lag med Leeds om jeg ville. Og når jeg nå da er stand til å forutse nesten hvert eneste trekk av FIFA 10-motstanderens bevegelser, betyr det at alt for har lite endret seg.

 

På samme måte er jeg istand til å forutse når motstanderen vil ta korte frispark, når han keeperen vil gjøre tabber osv. Det er rett og slett for lite endring på 3 år.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Først og fremst, så vil det alltid være slik at det blir for enkelt mot computeren. Det regner jeg med er sånn for de fleste. Men hvorfor ikke spille over nettet? Det er jo akuratt der utfordringen ligger, hvis du /man syns det er for enkelt ellers.. :)

 

For det andre, det er lite endring? Altså pes har jo ikke hatt noe endring den siste tiden, mens FIFA i alle fall har kommet med noe nytt hvert eneste år, selv om man gjerne kunne kunne kommet med noen andre ting også,samt tidligere

 

Men hvis du ser ifra 2008-2010 nå.

 

- Adidas live season

- Be a PRO

- 360 dribbling

- dommere ( som utrolig nok kom i 2008)

- 10vs10

- samt andre små ting som jeg ikke helt kommer på nå

 

Men det har i alle fall blitt bedre utover de siste 2-3 årene og det er på vei i riktig rettning i alle fall,selv om jeg også skulle ønsket det kom flere ting i løpet av ett år, s syns jeg likevel at det er fifa som er det som utvikler seg mest av fotballspill.

 

Ser det er noen andre modes som kommer også, men ikke helt sjekket de ut enda.

 

 

Men forstår ikke at folk syns 2007 er bedre, , som noen nevner her, så var 2000-2007 alt for dårlig og det fikk endelig en ny ''start''. Det var veldig mange feil i disse spillene, som folk utnyttet til deres fordel noe det har blitt langt mindre av /så å si ingenting de siste årene.

 

Men det blir spennendes å se når spillet kommer ut

Lenke til kommentar

Alle forbedringene du ramser opp er i seg selv gode, men det skal faen ikke ta 3 år å putte det inn i en spillserie. Jeg foreslår at de bearbeider spillene sine litt bedre, kanskje bryte litt med ett-spill-i-året-opplegget og heller slippe patcher med oppdateringer, og forsøke å gjøre litt mer enn å legge til et par nye nettfunksjoner for hvert nye fullpris-spill. For det å betale 1500 kroner for de oppdateringene du ramser opp er faen ikke verdt det!

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg. Det kunne like så gjerne vært at enkelte funksjoner allerede var på plass i 2002 spillet for den sags skyld og kunne hatt meget gode fifa spill for 5-6 år siden.

 

Men dette har noe med at de alltid skal ha noe nytt å komme med, så er det vel det å få tjene penger på dette i lengre tid også.

 

Men alt i alt så koster dette spillet 400 i butikken nå og hvert år får vi da transferovergangene , samt denne adidasliveseason gratis i ett år, ettersom man får denne koden for en liga i et helt år.

 

Så med tanke på at man bare gjør dette og får da en liga gratis til ALS, så er det egentlig ikke så dyrt for et spill. I alle fall for fifa:)

 

Men vi får nå se, jeg syns i alle fall Fifa 09 var et veldig godt spill , selv om det alltid er noe å rette på og det er det helt klart i fifa 09 også.

 

Så får vi nå se når fullversjonen kommer om det innfrir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...