Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Kazaa lite

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Kaza lite

Programet fungerte smertefritt fram til i går. Da ble jeg gjentatte ganger kastet ut, og maskina restarte automatisk. Fikk opp en feilmelding men rakk ikke å lese den før maskina starta på nytt. Har skanna etter virus med Norman, skanna med Adaware og defragmentert disk. Da ikke dette funka avinstalerte jeg hele skiten. :x

Har flere hatt dette problemet? Eller er det noe galt med pc'n min??? :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
beklager dette bryter retningslinjene, jeg kan bare si lykke til på letingen

Den skjønte jeg ikke... Hva mener du?

det er vel igrunn ikkje heilt lovlig med kazaa og dens like, og det er heller igrunn ikkje lov å tipse om slike ting på eit forum.

Lenke til kommentar

Jøss...! Det kan ikke være det han har ment. Det er da ikke ulovlig å bruke Kazaa. Det er ulovlig å dele ut filer.

Litt morsomt hvis det er et standpunkt hardware.no har tatt, siden det er sterkere enn den norske stat, politi og lovgivning. Det er ikke engang ulovlig i Statene. Ikke engang vår alles kjære RIAA sier det er ulovlig.

Lenke til kommentar

Det er klart at det er et helt lovlig nedlasbart program :) . I Norge er det også lovlig å laste ned filer,

det litt problematiske gjelder deling av filer. Det er naturligvis ikke lov selv i Norge å dele filer som er beskyttet i henhold til opphavsrettigheter :lol:

Lenke til kommentar
Ikke noe ulovlig med Kazaa, jeg deler ut feriefilmene mine, jeg :lol:

Selve programmet og dets like er ikke ulovlig, men som andre nevner her, hva du deler ut derimot...

Har du prøvd å installere det på nytt igjen, og se hva som skjer da?

..har hørt at Norge er et av de mest liberale land når det gjelder deling av filer. Har derimot også hørt at det skal bli slutt på morroa over nyttår.. :-?

Takker uansett for tipset, men må innrømme at jeg har blitt noe skeptisk til programet..

Lenke til kommentar

Kan det ha noe med hvordan du installerte Kazaa Lite å gjøre?

Har selv brukt Kazaa Lite i flere utgaver uten problemer.

Prøv en annen versjon.

Tviler på om det har noe med pc'n å gjøre, hvis problemet bare oppstår med dette ene programmet.

Lenke til kommentar
beklager dette bryter retningslinjene, jeg kan bare si lykke til på letingen
hø? hvor?

Dette sier rettningslinjene:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.

Står da ingenting om at P2P er ulovlig ;)

Tips: slutt og lek "wannabe-mod" når du ikke en gang kjenner til reglene, du bare dummer deg ut.

Edit: Edorf01: hvilken versjon av Kazaa Lite bruker du? kan jo hende du har en ustabil beta utgave

Edit#2: jeg er rimlig sjokert over at en tilsynelatende erfaren bruker av forumet kan greie å si at P2P er ulovlig...

Lenke til kommentar

Alvorlig talt! Begge utsagnene ("Kazaa er ulovlig" og "det er ulovlig å dele ut filer") er totalt idiotiske. Selvfølgelig er ikke Kazaa ulovlig, og sevlfølgelig er det ikke ulovlig å dele ut filer. Det er derimot ulovlig å dele ut filer som du ikke har copyright til, og som ikke er lisensiert under en vennlig lisens som f.eks. GPL.

Lenke til kommentar
Alvorlig talt! Begge utsagnene ("Kazaa er ulovlig" og "det er ulovlig å dele ut filer") er totalt idiotiske. Selvfølgelig er ikke Kazaa ulovlig, og sevlfølgelig er det ikke ulovlig å dele ut filer. Det er derimot ulovlig å dele ut filer som du ikke har copyright til, og som ikke er lisensiert under en vennlig lisens som f.eks. GPL.
Der har vi den fulle sannheten :yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...