Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Frode Larsen

Hva er galt med dette da? Er det ikke en god ide at Ludo tar opp konkurransen der prisene er lave da? Skal de konkurrere med Telenor mente du? De er jo dyrest mener jeg. Kundene nyter godt av denne priskrigen, og Mobilen ser ikke ut til å like dette. Slik var det tidligere når Onecall fikk konkurrenter også. Dette stinker av Tele2 hjelp fra Mobilen. Lite troverdig journalistikk.

Lenke til kommentar
Hva er galt med dette da? Er det ikke en god ide at Ludo tar opp konkurransen der prisene er lave da? Skal de konkurrere med Telenor mente du? De er jo dyrest mener jeg. Kundene nyter godt av denne priskrigen, og Mobilen ser ikke ut til å like dette. Slik var det tidligere når Onecall fikk konkurrenter også. Dette stinker av Tele2 hjelp fra Mobilen. Lite troverdig journalistikk.

Vi berømmer Ludo Mobils evne, vilje og mot til å presse priser i et tøft marked - det jeg etterlyser i min kommentar er originalitet. Siden lansering har Ludo Mobil lovet nye og smarte abonnementskonsepter og tjenester, men så langt har vi ikke sett noe som helst som kan kalles nyskapende. Unntaket var Ludo Blå, men som nevnt var prisplanen helt feil for dette konseptet. Vi vet at Vollvik & co. har store planer med Ludorådet og spesialtilpassede abonnement for studenter, og venter spent på hvordan dette kommer til å bli etter hvert.

Det er ikke noe galt i at Ludo Mobil tar opp konkurransen i lavprissegmentet, noe jeg også skriver i artikkelen: ;)

”En kort priskrig endte i uavgjort mellom operatørene, mens du som forbruker fikk cirka 50 kroner ekstra i ringerabatt på de to abonnementene. Det er positivt! Ludo Mobil viser at de har styrke nok til å være en prispresser.”

”At Ludo Mobil allerede viser seg å være en prispresser på markedet er selvfølgelig meget positivt. Vi har tidligere sett at små operatører har innflytelse på de større, og som en liten mygg har Ludo Mobil virkelig klart å gjøre hverdagen litt mindre hyggelig for konkurrentene – og hakket bedre for en god del norske mobilbrukere.”

Men som sagt, er det originalitet og nye konsepter eller tjenester jeg etterlyser - slik de har lovet. Jeg mener for øvrig at Ludo Mobil også bør konkurrere med Telenor - og de andre store operatørene -, noe de også gjør. Hensikten med artikkelen var å påpeke at Ludo Mobil mangler originalitet, og at de til nå kun har hermet etter andre operatører. Å nå toppen på Teleprisers mer eller mindre tilfeldige lister mener jeg er feil fokus - også for Tele2 - og vi anbefaler i stedet at du ser på ditt eget ringemønster og finner et abonnement som passer ditt forbruk. Jeg støtter priskrig i markedet til det fulle, men er samtidig forbauset over at Ludo "har råd" til å holde på på denne måten. Vi har sett alt for mange små operatører som har satset for offensivt og som ikke klarer å overleve i lengre tid (Nutell? MTU?).

Jeg mener hvert eneste ord i artikkelen, og det står for min egen regning. B)

Lenke til kommentar
Tydelig å se hvem Vegard Haugen er betalt av....

Vegard Haugen får sin lønn av A-pressen, som eier blant annet Mobilen.no. Våre journalister jobber etter Vær Varsom-plakaten og gjeldende presseetiske regler. Vegard er i tillegg den journalisten i Norge som har jobbet mest med abonnmenet og operatører, og har svært god oversikt over temaet. Vi skriver kritisk om hele markedet, og favoriserer selvsagt ingen av operatørene.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...