The Minion Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Hei Jeg har en PC jeg er ganske fornøyd med, men når jeg spiller de nyeste spillene så må jeg ha på de laveste oppløsningen for at det ikke skal lagge. Jeg regner med at dette ikke er noe av problemet siden jeg har 4gb RAM og har denne AMD Phenom X3 8550 AM2+. Jeg er ikke så god på PC, men det er vel skjermkortet som er problemet her....? Har dette skjermkortet: ATI RADEON HD3450 (256 MB) og det er vel i svakeste laget for en gaming PC. Eller? Takk på forhånd for svar PS: Hvis ikke noe av dette er problemet si ifra så kan jeg gi resten av informasjonene om PC'n så kan dere fortelle meg hva jeg må ha nytt på den Si gjerne ifra om dere vet om noen bedre skjermkort som fungerer her. Post link. Helst under 1000,- Endret 7. september 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) ATI Radeon 3450 er nok et ganske svakt skjermkort ja. 3450-modellen er et low-end budsjett-kort fra ATI's forrige skjermkort-serie. 3XX0-serien begynner å bli ganske utdatert nå, og en oppgradering er på sin plass. 4XX0-serien har vært ute en stund nå, og high-end kortene til ATI er for tiden 4870 og 4890. Det ryktes at ATI skal lansere 5XX0-serien nå i september. Men så tar det nok litt tid før de kommer til butikkene. Hvis du ønsker bedre ytelse i spill kan du investere i ett 4890-kort som vil koste deg knappe 2000 kroner inkludert frakt. Da får du god spillytelse i de fleste spill. Skjønt, hvis du venter til 5000-serien kommer i butikkene får du en del bedre ytelse, men må betale en hel del mer. Sikkert minimum 3000 kroner for high-end kortene i 5XX0-serien. Endret 7. september 2009 av Snorre Lenke til kommentar
The Minion Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 OK, takk for svar. Ja det var såpass dyrt ja.... Lenke til kommentar
the mobile king;o) Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Du kan jo selvfølgelig gå for for en mellomting, selv et Nivida GTS 250 vil yte betydelig bedre, og det koster ca 1000 kroner. Men, du får hva du betaler for, så er kanskje like greit å spare litt ekstra å kjøpe et high-end kort. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Man bør som regel legge i 2000 kroner i et skjermkort hvis man vil ha et kort som yter godt i spill. Lenke til kommentar
the mobile king;o) Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Er da veldig avhengig av hvilke spill og hvor høy oppløsning skjermen støtter. Forskjellen på f.eks. 1200 x 1024 i forhold til nyere 1900 x 1200 er jo som natt og dag når det kommer til kravene som stilles til skjermkortet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 For ikke å snakke om hvor ny den aktuelle generasjonene skjermkort er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå