Gå til innhold

Er skjermkortet mitt bra nok?


The Minion

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en PC jeg er ganske fornøyd med, men når jeg spiller de nyeste spillene så må jeg ha på de laveste oppløsningen for at det ikke skal lagge. Jeg regner med at dette ikke er noe av problemet siden jeg har 4gb RAM og har denne AMD Phenom X3 8550 AM2+. Jeg er ikke så god på PC, men det er vel skjermkortet som er problemet her....? Har dette skjermkortet: ATI RADEON HD3450 (256 MB) og det er vel i svakeste laget for en gaming PC. Eller?

 

Takk på forhånd for svar :)

 

PS: Hvis ikke noe av dette er problemet si ifra så kan jeg gi resten av informasjonene om PC'n så kan dere fortelle meg hva jeg må ha nytt på den :) Si gjerne ifra om dere vet om noen bedre skjermkort som fungerer her. Post link. Helst under 1000,- :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI Radeon 3450 er nok et ganske svakt skjermkort ja. 3450-modellen er et low-end budsjett-kort fra ATI's forrige skjermkort-serie. 3XX0-serien begynner å bli ganske utdatert nå, og en oppgradering er på sin plass. 4XX0-serien har vært ute en stund nå, og high-end kortene til ATI er for tiden 4870 og 4890. Det ryktes at ATI skal lansere 5XX0-serien nå i september. Men så tar det nok litt tid før de kommer til butikkene. Hvis du ønsker bedre ytelse i spill kan du investere i ett 4890-kort som vil koste deg knappe 2000 kroner inkludert frakt. Da får du god spillytelse i de fleste spill. Skjønt, hvis du venter til 5000-serien kommer i butikkene får du en del bedre ytelse, men må betale en hel del mer. Sikkert minimum 3000 kroner for high-end kortene i 5XX0-serien.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...