Dux ducis Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Kjøpte ny pc og tenkte at jeg kunne spare penger på og kjøpe et kort fra demovarer hos komplett, men nei, etter en uke bråker vifta som ville hel*ete. Og oppgradere til jul.... Jeg vet jo at det kortet har brukt i tester og at MSI skal bråke Lyden er som om vifta spinner borti litt platst eller lingnende, den passer ikke inn i summelydene fra de andre viftene. Lyden er noen ganger borte. 100% sikker på at det er den vifta, har tatt ut alle vifter og testet alle. Ledningen som går under vifta har jeg forsikret meg om at sitter godt nedi sporet og ikke kommer borti viften. Kan dette fikses eller må jeg kjøpe en ny vifte? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Dra ut vifta, og mekk til en 80 mm på lav hastighet til å blåse på kortet. Litt arbeid, men bedre kjøling får du ikke, og det går ikke ut over garantien. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Har hatt samme problemet selv, og da har det alltid vært ledningen som tar bort i vifta. Det hjelper å dra eller å skubbe i den for min del. Virker som det er en dårlig konstruksjon. Du kan jo ta ut kortet og undersøke skikkelig om det er noe som du ser kan ta borti. Ellers syns jeg ikke kortet bråker så mye jeg. Dersom du vil ha en mer stille løsning, er kanskje denne en god løsning? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80AHP Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Har en 80 mm for hånd.... hvordan skal jeg feste den da? skal kanskje kjøpe en thermaltake kjøler for gf4 hos microplex. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Har en 80 mm for hånd.... hvordan skal jeg feste den da? skal kanskje kjøpe en thermaltake kjøler for gf4 hos microplex. Ok, det jeg gjorde var å skjære et rundt hull rett i et gammelt PCI kort, kappe av pinnene til slot'en og skru det inn rett under skjermkortet. Det ser ikke så pent ut, men det er en grei nødløsning. Ellers går det kanskje å modde en Zalman greie (sånn som de henger 80 mm'eren i), men jeg vet ikke om det er mulig. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 jaja, får se på det da! Lenke til kommentar
kvalpong Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 En løsning er å bruke Zalmans passive Heatpipe kjølesystem, funker bra på mitt Msi GF4 4200ti kort. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Det var bare at vifteledningen kom borti vifta, jeg trodde jeg dro den unna vifta, men så snart jeg slapp taket gikk den visst tilbake.... Nå har jeg hengt et lodd på ledningen slik at det drar ledningen unna vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå