Gå til innhold

Hvordan bruke zipnavn på de unzippa filene

egils

Anbefalte innlegg

Heisan, jeg skal unzippe en masse zipfiler som inneholder 2 filer av forskjellig type. Filnavnet som er på zipfila må jeg ha på begge de to filene som er ferdig unzippet er det mulig? (forskjellig filendelse)Nå sitter jeg og klipper og limer det tar ca. 10 minutter pr. mappe har igjen 120 mapper :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du brukt Linux hadde det vært lett å laget et enkelt script. Men kanskje dette går i dos også? Njjjnei, tror ikke det. Winzip/rar tar vel ikke kommandolinje-parametre.

Men du kan kanskje putte alle filene i en diger zip (uten komprimering, bare pakking) bruke søkefunksjonen i winrar også lister den alle *.zip og *.rar filene, så kan du ta en batch utpakking av dem.

Eller kanskje det finnes en gjemt recursive(eller hvordan det skrives) knapp? :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal forklare på en annen måte. jeg har 150 mapper, i hver mappe ligger det zipfiler. Det er mellom 15 - 32 i hver mappe. hver zipfil inneholder 2 filer den ene er en mp3 fil, den andre er en cdg fil. zipfila har det filnavnet som jeg så gjerne ville hatt på begge. er dette mulig å få til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...