Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Har kjøpt alt nytt i pc`n unntatt harddisk.

Power supply Corsair TX750W.

Asus P5N-D hovedkort.

Intel Core 2 quad Q9400 Processor

Pov Geforce 7950 GTX2 kort.

OCZ DDR2 2x2048 Gold GX XTC Dual channel. 800 MHz

Når jeg starter opp pc`n med det nye skjermkortet så bare blinker ledlyset på skjermen. Pc`n starter opp å alt men skjermen er fortsatt svart. Ser ut som den står idle..

Prøvde det kortet på mitt gamle hovedkort Abit Uguru å det funket greit. Krasjet litt i Fear 2. Noen ganger når jeg skulle starte så blei skjermen svart samme som nå.

Men når jeg skal starte opp nå så er skjermen svart heletiden. Fikk startet den en gang når jeg var ferdig med å bygge den nye pc`n. Men skjermen var veldig blurry..

Har prøvd å bytte pci express ledninger fra power supplyen å prøvd å bytte pci-e porter for å se om det hjalp. Men nei.

Så putter jeg i det gamle skjermkortet mitt så funker pc`n igjen.

Noen som har noe anelse om hvorfor det funket på det flere år gamle hovedkortet å ikke på det nye ?

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å virke ?

Å noen som vet om det har noe å si om hvilken pci-e kabel jeg bruker fra powern å inn i skjermkortet ? Har 4 stk å velge mellom. Blir lite klok av å lese intruksjonsboka.

I den står det også at jeg kan ha 2 slike kort jeg har.

Takker å bukker for all hjelp jeg kan få :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problemet, men det ser ut til at det er veldig lite hjelp å få innen akkurat dette her, siden det er vanskelig å feilsøke.

Ser her at det står at det virker med det gamle skjermkortet, men ikke det nye. Sjansen er da vel 99% for at det er det nye skjermkortet ditt som er defekt. Ville da sendt det inn visst du har garanti eller lignende. I mellomtiden får du bruke det gamle skjermkortet ditt, så når det nye kommer tilbake, så får du se om det fungerer. Visst det ikke fungerer da, kan du utelukke skjermkort, og begynne å gå etter ting som Hovedkort eller PSU, men som sagt så er sjansen for at det er Hovedkort eller PSU liten visst det fungerer med et skjermkort og ikke et annet.

Mvh

Rgr00n

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har akkurat samme problemet, men det ser ut til at det er veldig lite hjelp å få innen akkurat dette her, siden det er vanskelig å feilsøke.

Ser her at det står at det virker med det gamle skjermkortet, men ikke det nye. Sjansen er da vel 99% for at det er det nye skjermkortet ditt som er defekt. Ville da sendt det inn visst du har garanti eller lignende. I mellomtiden får du bruke det gamle skjermkortet ditt, så når det nye kommer tilbake, så får du se om det fungerer. Visst det ikke fungerer da, kan du utelukke skjermkort, og begynne å gå etter ting som Hovedkort eller PSU, men som sagt så er sjansen for at det er Hovedkort eller PSU liten visst det fungerer med et skjermkort og ikke et annet.

Mvh

Rgr00n

Viste seg at det nye skjermkortet hadde tatt kvelden :( å garantien er gått ut.

Endret av Granit
Lenke til kommentar

Mvh

Rgr00n

Viste seg at det nye skjermkortet hadde tatt kvelden :( å garantien er gått ut.

Yup det nyeste er ikke alltid det beste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...