Gå til innhold

Laaaaang download og installerings tid

bas

Anbefalte innlegg

Har vært lykkelig eier av Xbox og X360 siden de først ble sluppet og aldri eid annen Sony konsoll enn Playstation 1. Nå som slim utgaven kom til en "grei" pris kjøpte jeg en slik først og fremst for å prøve GT Prologue, samt bruke den som mediecenter og blu-ray spiller.

Jeg har ett spørsmål, er all nedlasting og installering av forskjellig content like forbanna treigt?

Først og fremst oppdaterte jeg til FW 3.00, deretter puttet jeg i Prologue og tenkte jeg skulle spille, men får beskjed om at spillet MÅ installeres til harddisk for å kunne spille, deretter er jeg nødt til å laste ned en oppdatering til Prologue. Uten å overdrive tenker jeg det tok meg i hvertfall 2-2,5t før jeg i det hele tatt kunne spille fra jeg tok konsollen ut av esken.

Nedlastings tida var drepende lang, men det å skulle installere ting tok jo pokker meg enda lengre tid.

Jeg håper dette er spesielt for Prologue, og ikke generelt for PS3, for dette var på grensa til det latterlige. Hvor lang tid kan det faktisk ta å installere en oppdatering? Og er det faktisk slik at alle spill MÅ installeres til HD for å kunne spille? Det tok jo en evighet.

Hastigheten på internett linja mi har ingenting med saken å gjøre bare så det er sagt (10Mbit+ ned).

Hilsen en som ble litt skuffet over førsteintrykket, men som ellers var storfornøyd når jeg først fikk spilt og streamet min første film i HD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm...fw3.00 gikk kjapt for meg,men har ikke prøvd gt5p enna, hva slags content/update laster du ned a?,trudde det ikke var no content/update til gt5p jeg. men det kommer jo ann på hvor stor intall fila er da.noen er mere enn andre.for eksempel DMC4 install'n tok litt over 10min,trur det var på 4gb ellerno jeg... bare ikke dl noe imellom tiden.

Lenke til kommentar

GT5P mener jeg bruker en egen server og ikke PSN og stiller seg i en egen klasse i negativ forstand. Har til og med vært vanskelig å få lastet ned patch i det hele tatt. Dette gjelder også Metal Gear Online. Med de få unntakene så skal det nok gå mye raskere med andre ting. Vis du likevel opplever treghet på andre ting bør du kanskje prøve å åpne noen porter i ruteren som PSN bruker.

Lenke til kommentar

Kan forsåvidt skjønne at det tar lang tid å laste ned innimellom, men det som var mest "skremmende" var hvor lang tid det tok å installere updaten.

Og er det slik at alle spill må legges over på harddisk før man kan spille?

Lenke til kommentar

Dette er det aller mest negative jeg opplever med PS3. Skjønner ikke hvorfor vi må installere spillet etter at vi har lastet det ned. Og om det kommer en oppdatering vil det ta 10 ganger lengre tid enn å laste ned det originale spillet. Selv lastet jeg ned Pain de første dagene. 500MB gikk greit på noen minutter. Men så måtte jeg vente 3 timer på en teit oppdatering i etterkant, som faktisk var mindre.

Hvorfor ikke inkluder oppdateringer i den første filen du laster ned? Irriterende. Og de bør fikse slik at man ikke må installere demoer i det hele tatt. Bare bortkastet tid. Vil heller ha større filer å laste ned enn å installere. Det har jeg PC-en til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

EA Sports-spillene har sjelden eller aldri installeringer, men der kunne de jaggu trengt noen. Finnes det noen andre spill (med åpenlyst unntak av GT5p som en stund fikk meg til fullstendig å gi opp programmeringsgjengen til Sony) som har like lang tid fra man starter spillet på menyen til man faktisk får gjort noe i menyen? Jeg tror nesten ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...