bas Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har vært lykkelig eier av Xbox og X360 siden de først ble sluppet og aldri eid annen Sony konsoll enn Playstation 1. Nå som slim utgaven kom til en "grei" pris kjøpte jeg en slik først og fremst for å prøve GT Prologue, samt bruke den som mediecenter og blu-ray spiller. Jeg har ett spørsmål, er all nedlasting og installering av forskjellig content like forbanna treigt? Først og fremst oppdaterte jeg til FW 3.00, deretter puttet jeg i Prologue og tenkte jeg skulle spille, men får beskjed om at spillet MÅ installeres til harddisk for å kunne spille, deretter er jeg nødt til å laste ned en oppdatering til Prologue. Uten å overdrive tenker jeg det tok meg i hvertfall 2-2,5t før jeg i det hele tatt kunne spille fra jeg tok konsollen ut av esken. Nedlastings tida var drepende lang, men det å skulle installere ting tok jo pokker meg enda lengre tid. Jeg håper dette er spesielt for Prologue, og ikke generelt for PS3, for dette var på grensa til det latterlige. Hvor lang tid kan det faktisk ta å installere en oppdatering? Og er det faktisk slik at alle spill MÅ installeres til HD for å kunne spille? Det tok jo en evighet. Hastigheten på internett linja mi har ingenting med saken å gjøre bare så det er sagt (10Mbit+ ned). Hilsen en som ble litt skuffet over førsteintrykket, men som ellers var storfornøyd når jeg først fikk spilt og streamet min første film i HD. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 hmm...fw3.00 gikk kjapt for meg,men har ikke prøvd gt5p enna, hva slags content/update laster du ned a?,trudde det ikke var no content/update til gt5p jeg. men det kommer jo ann på hvor stor intall fila er da.noen er mere enn andre.for eksempel DMC4 install'n tok litt over 10min,trur det var på 4gb ellerno jeg... bare ikke dl noe imellom tiden. Lenke til kommentar
bas Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Veit ikke hva slags content det var, var bare en gt5p update uten at jeg veit hva det var. Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 GT5P mener jeg bruker en egen server og ikke PSN og stiller seg i en egen klasse i negativ forstand. Har til og med vært vanskelig å få lastet ned patch i det hele tatt. Dette gjelder også Metal Gear Online. Med de få unntakene så skal det nok gå mye raskere med andre ting. Vis du likevel opplever treghet på andre ting bør du kanskje prøve å åpne noen porter i ruteren som PSN bruker. Lenke til kommentar
bas Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Kan forsåvidt skjønne at det tar lang tid å laste ned innimellom, men det som var mest "skremmende" var hvor lang tid det tok å installere updaten. Og er det slik at alle spill må legges over på harddisk før man kan spille? Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Og er det slik at alle spill må legges over på harddisk før man kan spille? Ikke alle spill nei. Varierer ganske mye egentlig. Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Gran Turismo tar utrolig lang tid. Jeg har ikke vert borti noen andre ting, som er i nerheten av å ta så lang tid. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Dette er det aller mest negative jeg opplever med PS3. Skjønner ikke hvorfor vi må installere spillet etter at vi har lastet det ned. Og om det kommer en oppdatering vil det ta 10 ganger lengre tid enn å laste ned det originale spillet. Selv lastet jeg ned Pain de første dagene. 500MB gikk greit på noen minutter. Men så måtte jeg vente 3 timer på en teit oppdatering i etterkant, som faktisk var mindre. Hvorfor ikke inkluder oppdateringer i den første filen du laster ned? Irriterende. Og de bør fikse slik at man ikke må installere demoer i det hele tatt. Bare bortkastet tid. Vil heller ha større filer å laste ned enn å installere. Det har jeg PC-en til. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det er litt opp og ned, jeg har merka at hvis jeg har lite plass igjen på harddisken kan installeringer ta enormt lang tid. Men stort sett så går alt rimelig kjapt. Vil ikke si jeg merker noe forskjell på nedlastingstider på PS3 enn på Xbox360en. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) jeg har aldri hat noe problem angående dette ^^ jeg syns ting går kjapt på PS3 Men MÅ man instalere spill man har på plate? trodde man kunne velge på de fleste. Eller var det bare downloads spill dere snakket om? Endret 22. september 2009 av Andy.N Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Need for speed shift spiser 2 gb av harddisken din og det kreves en 10-15 installasjon før man i det hele tatt får lov til å spille. Noen ganger lurer jeg på om det er en super pc jeg har og ikke en konsoll. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 EA Sports-spillene har sjelden eller aldri installeringer, men der kunne de jaggu trengt noen. Finnes det noen andre spill (med åpenlyst unntak av GT5p som en stund fikk meg til fullstendig å gi opp programmeringsgjengen til Sony) som har like lang tid fra man starter spillet på menyen til man faktisk får gjort noe i menyen? Jeg tror nesten ikke det. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hmm.. Er det slik på FIFA 10 også? Jeg kjøper aldri Sports spill men akkurat i år var jeg tenkt å kjøpe meg et fotball spill. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det varierer veldig hvor lang tid det tar også, Oblivion krevde installering på rundt 5 GB om jeg ikke husker feil, og det var over før jeg forsto at det hadde blitt installert. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Oblivion trur eg berre setter av 5 GB til "disk cache", og så fyller den opp etter kvart som du speler. Viss ikkje må det vere den raskaste installasjonen nokonsinne Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det kan jo hende. Under Game Data Utility står filen til Oblivion som 5378 MB hvertfall. Om det er som du sier, forklarer det jo hvorfor det var unnagjort på et blunk. Jeg ble mildt sagt overrasket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå