V. Haugen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det finnes en rekke mobilabonnementer på markedet. Her får du tips til å finne det riktige. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Spesifisering av frist for angreretten nevnt over (ref bl.a. forbrukerportalen.no): Hovedregel: Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen og opplysningene om angrerett. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi selgeren beskjed innen fristens utløp. Angrefristen begynner altså ikke å løpe før du har mottatt de nødvendige opplysninger selv om du har mottatt varen. Dersom selger har unnlatt å informere kjøper om angreretten i det hele tatt, utvides angreretten til ett år. Dersom selger ikke har gitt alle opplysningene som kreves, eller har glemt å legge ved et angreskjema, utvides angrefristen til 3 måneder. Fristen løper fra den dag kjøper mottar varen, og kjøper må gi melding til selgeren innen utløpet av den dagen fristen løper ut. Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg