Gå til innhold

Slik velger du riktig mobilabonnement


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Spesifisering av frist for angreretten nevnt over (ref bl.a. forbrukerportalen.no):

 

Hovedregel:

 

Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen og opplysningene om angrerett. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi selgeren beskjed innen fristens utløp.

 

Angrefristen begynner altså ikke å løpe før du har mottatt de nødvendige opplysninger selv om du har mottatt varen.

 

Dersom selger har unnlatt å informere kjøper om angreretten i det hele tatt, utvides angreretten til ett år.

 

Dersom selger ikke har gitt alle opplysningene som kreves, eller har glemt å legge ved et angreskjema, utvides angrefristen til 3 måneder.

 

Fristen løper fra den dag kjøper mottar varen, og kjøper må gi melding til selgeren innen utløpet av den dagen fristen løper ut. Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.

 

Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...