strekkode Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hva trengs egentlig for og kunne sette opp en shell server? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 en maskin (486+), 16MB ram, en enkel linux distro (trengs vel ikke ) og nettverkskort i maskina.. Det er også lurt med en adresse ifra dyndns.org Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 :woot:S I K K E R H E T:woot: hvis du vil kan jeg hjelpe deg med det Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Vis du skal ha ultra-1337-non-h4x0r sikkerhet på boksen så er OpenBSD tingen. Bare ett remote-hull på 7 år på en default installasjon! Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Vis du skal ha ultra-1337-non-h4x0r sikkerhet på boksen så er OpenBSD tingen. Bare ett remote-hull på 7 år på en default installasjon! Dog er det lite man kan gjøre med en default-installasjon og så fort man slenger inn 3. parts programvare, blir fort hullene flere og større. Til en shellserver ville jeg heller anbefalt FreeBSD eller Slackware. OpenBSD har en tendens til å være litt "sær" når det gjelder ymse programmer. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Vis du skal ha ultra-1337-non-h4x0r sikkerhet på boksen så er OpenBSD tingen. Bare ett remote-hull på 7 år på en default installasjon! Men her det jo snakk om å gi shell-tingang. Da er det jo ikke bare remote-exploits som gjelder, men også lokale. Men alt kommer jo an på hvem man gir ut tilgang til. Selv er jeg veldig nøye med hvem som slipper inn med ssh på min maskin. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 du kan jo alltids ta en titt på trustix secure linux (www.trustix.net) som er en ren server distro. Jeg bruker denne og er svært fornøyd. Lenke til kommentar
chop Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 bruker også trustix, både på server og på min stasjonære.. greieste distroen jeg har vært borti allefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå