Gå til innhold

Derfor bør du velge 64-bit Windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullball! 32-bit OS er IKKE begrenset til 4 GB RAM! Hvis du faktisk visste noe om temaet, og ikke bar gjentok "myten", vil du ha visst at det ikke er et problem!

For å sitere en artikkel om temaet:

"That 32-bit editions of Windows Vista are limited to 4GB is NOT because of any physical or technical constraint on 32-bit operating systems. The 32-bit editions of Windows Vista all contain code for using physical memory above 4GB. Microsoft just doesn’t license you to use that code."

Jeg anbefaler deg sterkt å lese artikkelen:

http://www.geoffchappell.com/viewer.htm?do...ense/memory.htm

Lenke til kommentar

Jeg trodde faktisk at Microsoft ikke brukte PAE i det hele tatt! Man lærer så lenge man lever. For den vanlige bruker gjelder jo uansett 4GB begrensningen i praksis.

Lenke til kommentar
*snip*

Men da er 32bits Windows, som det er snakk om her, begrenset til 4GB minne uansett hva som er mulig hvis det ikke er noen lisens til mer. Grunnen er irrelevant for 99% av demografien til Windows brukere.

forøvrig: Har selv brukt 64-bit, og bare 64 bit helt siden jeg ble introdusert for XP Pro 64 for en god stund siden. Vista 64 var et strev å bruke de første månedene, men ble etterhvert en grei avløser fra XP. Med Windows 7 er ikke 32-bit et alternativ engang. Det blir isåfall bare på maskiner som ikke har nye nok prosessorer til å takle 64-bit, som er en klar minoritet i nye maskiner idag i vårt samfunn. Win7 RC 64 har fungert som bare rakkern uten noen problemer for meg. Det samme gjaldt betaen også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...