Tweedledee Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hei, lurer på om det er noe poeng for meg å oppgradere BIOS'en min. Maskinen min funker, og det er jo noe som heter "if it ain't broken, don't fix it"... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Det her du rett i, funker det så ikke repparere... mvh knutern_ Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Tja litt delte meninger akkurat der, noen ganger så kan ytelsen øke en del når man får oppdatert bios, + den støtter en del nyere cpu, men det er rett det at man bør være veldig forsiktig men bios oppdateringer: Tunga rett i munnen og hjernen på rett plass... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Det blir helt feil for meg å ikke oppgradere BIOS hvis det finnes en nyere bios-definisjon. Av og til klarer jeg å holde meg unna beta bioser, men final versjoner blir flashet fortere enn du kan flashe rumpe! Det eneste som kan hindre meg i å oppgradere til nyeste bios er hvis jeg faktisk ikke vet at den er lansert..... Er forøvrig veldig sjelden jeg oppdager negative sider ved nye bioser. Jeg har aldri opplevd krøll under selve flashingen. Har vel flashet bios mellom 50 og 100 ganger på mine egne kort og andres... Så, ut i fra mitt ståsted, er denne generelle skepsisen mot bios oppgraderinger helt ubegrunnet... DrErling Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hvis man vet hva man gjør, er det liten sjanse for at ting går galt under flashingen. Jeg legger også inn nyeste BIOS med en gang den er tilgjengelig. Har nok et "må ha nyeste versjon" syndrom Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 jepp, må ha alt det nyeste av drivere her å. er ikkje no problem å flashe bios(ihverfall ikkje på msi kort) men eg personlig anbefaler å opdatere bios, i hvertfall EN gang. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hvis du har et hovedkort hvor produsenten faktisk sier hva som er fikset i nyere versjoner så kan du jo sjekke det før du flasher. Men vanligvis så innebærer en ny bios at noe er fikset eller oppgradert fra eldre versjoner (det er ikke nødvendigvis noe du har merket at er galt som blir fikset, noen ganger er det kun støtte for nye prosessorer som blir lagt til eller ny raid bios f.eks). Ihvertfall så lenge du holder deg unna beta bioser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå