Gå til innhold

Prosessor 100 fbs -> 133 fbs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å sette den opp fra 100 fsb til 120 fsb i sted (se signatur så ser du hvilken pc jeg har) Med en sinnsyk kraftig vifte, (trippel) så tok jeg altså sjansen på dette... Det resulterte i at skjermen ikke mottok noen signal, og jeg måtte nappe ut jumpere fra hovedkortet for å få pc'en til å starte opp skikkelig igjen :sad: Anbefaler heller å øke multiplieren...

Lenke til kommentar

Du kan ikke sette ned steppingen på en cpu. Steppingen er "serienummeret" til prosessoren, og det er og blir det samme. Det du mener er at en skal sette ned multiplieren. Er litt usikker, men å sette fsb'en til 133 på en 100MHz(fsb) cpu tror jeg ikke prosessoren klarer så bra...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-10 08:07, Corleone skrev:

Du kan ikke sette ned steppingen på en cpu. Steppingen er "serienummeret" til prosessoren, og det er og blir det samme. Det du mener er at en skal sette ned multiplieren. Er litt usikker, men å sette fsb'en til 133 på en 100MHz(fsb) cpu tror jeg ikke prosessoren klarer så bra...

Joda det går veldig fint! :smile:

Det eneste er at man ikke må øke hastigheten på pci, agp og ram altfor mye....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-13 19:02, |h8myself skrev:

Det er slik med alle hk'er, med mindre du "grafser" litt på cpu'en...

Det er tydelig at du ikke vet helt hva du snakker om. Asus A7M266 st0tter ikke multiplier manipulering, that's it! Selvf0lgelig laaser man opp CPU'en f0r man pr0ver dah, men det gaar ikke allikevel -det var det han duden pr0vde aa si. Hovedkortet st0tter ikke multiplier manipulering samma **** hvor mye du laaser opp CPU'en. Men det tror det finns en maate aa modde hovedkortet paa, slik at man kan endre multiplier. Men det krever altsaa at man modder hovedkortert!

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-02-20 19:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...