amund_InnleggNO Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvilket aksesspunkt bør jeg kjøpe hvis jeg skal ha best mulig rekkevidde? Skal plassere det i 1. etasje, og jeg trenger gode signaler både ned i kjelleren og i 2. etasje. Den gamle basestasjonen fra 3com rekker ikke langt nok. Hva med Cisco SB Access Point for eksempel? Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Ingen erfaringer? Endte opp med å kjøpe denne Jensen Air Link 89300. Skal si ifra hvor bra den fungerer når jeg får testet. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Skal følge med på denne. Trenger sårt et nytt punkt som hadde dekt hele huset! Lei av det gamle 3Com punktet som jeg nesten ikke når tak i 2 rom unna... Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Rekkevidden på Jensen AirLink 89300 knuser den gamle basestasjonen til 3com, men 2 av 3 maskiner i huset har vi så langt ikke klart å få på nett. Den ene av dem kjører Ubuntu med USB WLAN-kort, og den har vært på nett i perioder, men faller plutselig helt ut. Den andre Windows-maskina finner ikke nettet overhode. Nå skal vi prøve en firmware-upgrade i håp om at det hjelper. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hm.... Åssen gikk det? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har en D-Link DIR-655 som gjør en god jobb med kablet og nært wlan, men igjennom noen vegger er den håpløs. Skulle sett noen erfaringer av noen rimelige aksesspunkter! Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Selv bruker jeg gode gamle Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware hvor jeg har satt xmit power til 70mW. Fungerer utmerket for min del, har støtte over hele bygget. Men N-standarden har vel uansett mye bedre rekkevidde (i tillegg til økt båndbredde) enn G om jeg ikke tar feil. Så jeg trenger kanskje en oppdatering uansett, ser frem til å se hvordan denne yter. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Har ikke testet firmware-upgrade enda, men skal avgi rapport. Inntil videre har vi fisket frem igjen 3com-routeren og satt den i serie med Jensen for å få inn nett på Linux-maskina i andre etasje. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 På tide å gi dere en oppdatering av hvordan det har gått: Planen var å kjøre en firmware-upgrade. Nyeste nedlastbare firmware er 1.62, mens det er installert 1.64 på boksen vi kjøpte på Elkjøp. Ergo er firmware-upgrade rimelig uinteressant... Linux-maskina nekter fortsatt å koble til. En stund var det mulig å finne nettverket og være tilkoblet noen minutter, men nå finner den ikke engang nettet. Det gamle 3com-aksesspunktet virker imidlertid mye bedre når det nå står ved siden av den nye Jensen-boksen, så foreløpig løsning er dobbelt opp med aksesspunkt. Er absolutt ikke fornøyd med dette kjøpet så langt. Har aldri hatt problemer med Linux mot andre basestasjoner, så jeg skjønner ikke at feilen skal ligge i Linux-kjernen. Lenke til kommentar
krazeh Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Kanskje like så greit å satse på kablet nettverk? Er ikke sikker på hva de lengste ledningene koster, men du får garantert signal. Lenke til kommentar
Dagdriver_ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hva med å bruke den ene routeren som repeater et annet sted i huset? Forøvrig er ikke Jensen samsvarende med kvalitet og kompatibilitet. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Tørr ikke å satse på noe repeater-oppsett ved å kombinere en gammel 3com og kranglete Jensen-boks :-) Jensen-boksen leveres nok tilbake til Elkjøp, og så blir det heller en times arbeid med drill og strekking av nettverkskabel. Som Dagdriver skriver: Det funker alltid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå