Gå til innhold

Trådløst akesspunkt med GOD rekkevidde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rekkevidden på Jensen AirLink 89300 knuser den gamle basestasjonen til 3com, men 2 av 3 maskiner i huset har vi så langt ikke klart å få på nett. Den ene av dem kjører Ubuntu med USB WLAN-kort, og den har vært på nett i perioder, men faller plutselig helt ut. Den andre Windows-maskina finner ikke nettet overhode.

Nå skal vi prøve en firmware-upgrade i håp om at det hjelper.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg gode gamle Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware hvor jeg har satt xmit power til 70mW. Fungerer utmerket for min del, har støtte over hele bygget. Men N-standarden har vel uansett mye bedre rekkevidde (i tillegg til økt båndbredde) enn G om jeg ikke tar feil. Så jeg trenger kanskje en oppdatering uansett, ser frem til å se hvordan denne yter.

Lenke til kommentar

På tide å gi dere en oppdatering av hvordan det har gått:

Planen var å kjøre en firmware-upgrade. Nyeste nedlastbare firmware er 1.62, mens det er installert 1.64 på boksen vi kjøpte på Elkjøp. Ergo er firmware-upgrade rimelig uinteressant...

Linux-maskina nekter fortsatt å koble til. En stund var det mulig å finne nettverket og være tilkoblet noen minutter, men nå finner den ikke engang nettet. Det gamle 3com-aksesspunktet virker imidlertid mye bedre når det nå står ved siden av den nye Jensen-boksen, så foreløpig løsning er dobbelt opp med aksesspunkt.

Er absolutt ikke fornøyd med dette kjøpet så langt. Har aldri hatt problemer med Linux mot andre basestasjoner, så jeg skjønner ikke at feilen skal ligge i Linux-kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...