Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil påstå mange har sære illusjoner om vanilla WoW, det var bra for all del, men virker som endel har gått i oldings fella. Alt var bedre i gamle dager! Heh, tror de fleste velger å glatt glemme problemene med vanilla og heller fokusere på problemene i ekspansjons pakkene :p

PvE gear var f.eks. desidert det beste pvp gearet. Selv raidet jeg opp til og inkludert endel i naxxramas, så PvP for min del var ganske lett. At jeg var warlock på toppen gjorde det bare bedre. PvP var også ganske dårlig balansert, før -resistance ble fjernet 2 shottet jeg en rank14 pala fra top pvp guilden til alliance på stormscale. Ferdighet? Nei, bare en liten ødelagt gamemekanikk. Og etter den ble fikset ble forsåvidt warlock klassen ødelagt i pve, vi var strengt talt ubrukelig, såvidt over hunters.

Lenke til kommentar
Vil påstå mange har sære illusjoner om vanilla WoW, det var bra for all del, men virker som endel har gått i oldings fella. Alt var bedre i gamle dager! Heh, tror de fleste velger å glatt glemme problemene med vanilla og heller fokusere på problemene i ekspansjons pakkene :p

Helt enig, som jeg kommenterer på bloggen til Naive.

Skjul
I believe this is a case of "Things were a lot better in the old days". The only thing that WoW has lost raiding-wise is the epic feeling, and that epic feeling can never be replaced because raiding was something completely new to a lot of people. Not necesserily because it was better.

I've been so lucky that I've seen about everything raid wise in WoW so far, except for AQ40 and Sunwell. And I can hand on hear say that neither MC (with Raggy and the last bosses of BWL) and BWL weren't that good.

Especially in MC you could have over half your raid slacking, there were endless trash packs and most bosses were pretty much tank and spank. DPS-rotations were non existant, all you did as a mage on Raggy was spam frost bolt and aoe down the adds during the add phase. The only thing that made it hard, was that it was new to most people.

You might have missed a WoW-feeling, but as far as raiding goes, I believe it will only keep getting better. While patches are fewer and further between, they are vastly superior in quality compared to the old ones. If you'd release a BWL or MC difficulty raid today, most guilds would have it cleared in less than a day.

Lenke til kommentar

Tror det ofte er slik med gamle ting, at man velger å huske de gode minnene. Selv husker jeg TBC som herlig og kos når jeg fikk hoppe rundt i Karazhan, men etter enda litt grubling, innser jeg at det kanskje ikke var så moro med all ventingen på å finne raids. Eller problemene med å finne en guild, når alle ville ha spillere til BT, MH osv.

WoW har mye fint og mye drit. Og fint er alltid litt lettere å huske.

Lenke til kommentar

Wow idag er ikke dårlig, noe helt klart antall kunder gjennspeiler :p Men synes dungeons var mye mer gjennomført i vanila wow, så si omtrent alle i tillegspakkene er simple i forholdt og en ser helt klart at sjef designeren til dem gammle dungeonsene ikke jobber lenger hos Blizzard....noe som jeg synes er utrolig synd.

Lenke til kommentar

Mer igjennomført på hvilken måte? MC var jo bare RFCx10 med tonnevis av trash. Man må vel til AQ40 og Naxx 40 før man begynner å nærme seg like godt designede raids og dungeons som vi har i dag. 5-mans var (er) jo enda mindre varierte, hvor så og si hver eneste boss fight var tank and spank med en bitteliten vri. Men, smaken er vel som baken og alt det der. :)

Lenke til kommentar
La meg gjette.. Du skal bruke specen til en "leet" spiller? :p

Absolutt ikke, men en venn av meg spiller Shaman for første gang og har lyst til å gå Enhancement/Resto (dual-specc) for å komme inn i guild. Og da ville han ha et utgangspunkt, siden han var litt usikker.

Jeg finner forresten ikke den ekte Athene på Armory heller. Er jo tusenvis som har navnet hans, så jeg vet ikke hvilken av dem det er. Noen som vet?

Gjerne Vurtne også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...