Ghaundan Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Spørsmålene er som følger: Hvordan er det med bakoverkompitabilitet? Er det slik at kun launch PS3'er har dette? Finnes det eventuelt noen eldre titler på playstation store å laste ned? Er ett par PS2 titler jeg også gjerne vil prøve, men det frister lite å hoste opp enda en konsoll kun for dette. Kontroller, hva inkluderer hva egentlig og finnes det noen gode tredjeparts utviklere? Sixaxis er noe jeg bryr meg svært lite om, og de få gangene jeg har brukt det når jeg har prøvd PS3 var det mer til irritasjon enn noe mer. Så litt på logitech sine, men de så ikke ut til å ha rumble noe jeg bryr meg vesentlig mer om. Batteri på kontroller, spør mest om dette pga problemene en kamerat har. Er det noen måte å få de byttet på? Batteriet i kontrollen hans varere ikke lenge i det hele tatt, den må rett og slett lades mens man spiller for å unngå å bli avbrutt. Slim vs vanlig, vil helst høre hva dere syns er "best" og hvorfor. Har prøvd å finne brukbare brukte PS3'er, men alle er priset like mye om ikke mer enn ny, så da tar jeg heller å kjøper nytt. Sist men ikke minst, kan noen ramse opp ekslusive spill til PS3? Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Kun de første som hadde BC (bakoverkompitabilitet) til PS2 spill. Er derfor heller ingen PS2 spill å få kjøpt på storen. Alle PS3er kan spille PS1 spill og er også et utvalg av PS1 spill på storen. Angående kontrolleren så er det kun Dual Shock 3 som finnes nå. Den inkluderer rumble og sixaxis funksjonalitet. Er svært få spill som baserer seg på sixaxis, og i de fleste spill som støtter dette kan man slå det av om det er plagsomt. Selv synes jeg Dual Shock 3 er en knallkontroll med tanke på form og at den har rumble. Litt vanskelig å svare på batterikapasitet på konrolleren da jeg har to jeg roterer med. Går ikke an å bytte batteri på de. PS3 Fat vs. PS3 Slim: Skulle jeg kjøpt en ny PS3 nå hadde jeg nok valgt Slim. Den er mye mer stillegående enn forgjengeren, selv om jeg overhodet ikke er plaget med lyden på den originale. Sammenlignet med 360 så er PS3 svært stillegående vis du har hørt den. Vis du vil installere Linux må du imidlertid kjøpe PS3 Fat. http://en.wikipedia.org/wiki/PS3_exclusives Linken over der gir deg en stor liste over PS3 ekslusive spill. Den inkluderer også PSN spill så den kan fort være litt uoversiktlig vis du kun er intressert i retailspill. Kan anbefale: Uncharted: Drake's Fortune. Det må du skaffe deg med en gang og få unnagjort før oppfølgeren Uncharted 2: Among Thieves kommer i oktober. Uncharted 2 vant mange Best of E3 priser og også Best of Gamescom og er GOTY kandidat. Vil også nevne LittleBigPlanet, MotorStorm: Pacific Rift, Resistance 2, Killzone 2 (ikke spillt selv men veldig populært), inFamous. Gran Turismo 5 skal også komme i løpet av året så vis du liker bilspill bør du få med deg det. Endret 31. august 2009 av Pesico Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Kjøpte nettop PS3 selv siden den kommer til å ha ett spektakulært år. Av de exclusives jeg har prøvd vil jeg definitivt anbefale Uncharted og Ratchet and Clank Future. Var derimot ikke veldig imponert over InFamous og LBP. Testa Killzone 2 demoen og det virker veldig bra, men siden jeg hadde 0 erfaring med FPS med konsoll-kontroller så føles det litt kronglete. Man har jo også det episke MGS4, men det krever nok en viss type smak. Det som virkelig gjør PS3 verdt å kjøpe derimot er spillene som er på vei. Uncharted 2, God of War 1+2 bundle og 3, Heavy Rain, The Last Guardian ++. Hvis du ikke har 360 vil du også få tilgang til konsoll-exclusives som Brutal Legend, Dante's Inferno og Darksiders. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Har en xbox 360 og selv om jeg liker den best, så har PS3 endel spill som frister. Det eneste jeg egentlig ikke liker med PS3 er kontrollen Så enten må jeg bli vandt med den, eller finne en tredjepart kontroll. Vurderte veldig logitech sin, men rumble er veldig viktig for min del. Endret 2. september 2009 av Ghaundan Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Jaja, er nå en stolt eier av en PS3 Slim. Den ser ikke så dårlig ut som jeg trodde, sitter pent oppå 360'en akkurat nå. Får se hvordan 360'n greier seg når det gjelder varme. Litt skuffet over at det ikke fulgte med hdmi kabel, men den slags fikser jeg etterhvert. Bare å få oppdatert og satt opp ting nå så får jeg spilt litt. hmm, merker jeg må venne meg til at playstation menyen ikke har helt samme funksjonalitet som xbox sin. Mens man installerer spill iallefall :s Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jaja, er nå en stolt eier av en PS3 Slim. Den ser ikke så dårlig ut som jeg trodde, sitter pent oppå 360'en akkurat nå. Får se hvordan 360'n greier seg når det gjelder varme. Litt skuffet over at det ikke fulgte med hdmi kabel, men den slags fikser jeg etterhvert. Bare å få oppdatert og satt opp ting nå så får jeg spilt litt. hmm, merker jeg må venne meg til at playstation menyen ikke har helt samme funksjonalitet som xbox sin. Mens man installerer spill iallefall :s Får du ikke med hdmi kabel? hva får du da? Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 [Får du ikke med hdmi kabel? hva får du da? Kompositt, og jeg måtte le da en av slagorda til Sony er "High definition entertainment right out of the box" jaggu sa jeg smør Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Kompositt, og jeg måtte le da en av slagorda til Sony er "High definition entertainment right out of the box" jaggu sa jeg smør Heh. Den slår "litt" feil ut ja. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Japp, må si jeg tar det mer som med ett smil når de skryter over high-def osv, også kommer 360'n min med bedre kabel ut av boksen. Men men, det går jo an å kjøpe Meget fornøyd med den ellers så langt. Menyene varierer veldig i stil, virker ikke som de har en "theme" de holder seg til, men det fungere helt fint foruten ett par små ting. F.eks. når jeg trykker skal invitere venner skriver jeg inn navnet og trykker start (ok/finish) så går den ikke automatisk ned til OK når jeg er tilbake i sub menyen. Er utrolig stillegående, liker den slags. MGS4 er også morsomt, dog litt skuffet over hvordan deler av stealth systemet fungerer. Men alt i alt ett morsomt spill, så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå