Gå til innhold

Diskuter oppsettet ditt her


Anbefalte innlegg

Denne tråden er nå en diskusjons tråd!

Her kan du få flinke personer til å se på oppsettet ditt og eventuelt få det forbedret.

 

 

Har fått tilbud til å kjøpe gaming PC til 6000.-, men er usikker på om oppsettet er bra.

 

Intel e8400

ASUS P5Q PRO

GTX 260 core 216

OCZ gold 4GB DDR2

Chieftec 550w psu

 

2mnd gammelt.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kunne dra de spillene på ganske høye settings, om ikke max. Den skal iallefall klare GTA IV på max ved rundt 1280x800 skjermoppløsning.

 

Kanskje bittelitt drøy pris. Kan nesten få det oppsettet nytt nå, men det er bare 2mnd gammelt, så jeg er usikker. Prøv å prute ned en femhundrelapp eller så iallefall, så kan du overklokke CPU'en og kjøpe deg en CPU-kjøler for pengene du sparer. :)

 

Edit: I say no more: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=103746

Kan være feil versjon av GTX 260, og du får sikkert PCen i kabinett med HDD og slikt, men fortsatt.. Forresten er er HD4870 bedre enn GTX 260.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Det funker ikke å linke til config.aspx ! Se helt nederst om du finner en knapp hvor det står dele handleliste!

 

Btw når det først er en aktiv "bra oppsett" tråd i gang, kan noen si meg litt om mitt eget oppsett?

 

Chieftec Super Series PSU 650W Modulær

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Intel Core™ i7 Quad 2,6Ghz

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg droppet 4890, skulle vistnok ikke være annet enn en overklokket 4870?

 

Du kan heller vente til 5800-serien kommer, slik som jeg gjør.

 

 

Eventuelt slenger jeg på et ekstra 4890 etter en liten stund (:

 

 

Matierie venter til 5800 kanskje ikke bare for det kan være bedre ytelse men også for da vil de eldre modellene synke i pris. Ellers har du en kraftig oppsett, men er mye lettere hvis du linker til delene fra en eller annen nettside. Ser du har det "i posten" i signaturen din, men uansett er det ikke sikkert det er verdt å vente.

Lenke til kommentar

Å vente på ny maskinvare er egentlig litt bortkastet. Først av alt kommer det ny maskinvare hvert halvår. For det andre kommer ikke nye brikkesett, prosessorer, skjermkort og rambrikker nødvendigvis samtidig. Hvis du velger å vente to måneder på en ny skjermkort-serie fordi den gamle kan bli billigere er det plutselig bare en eller to måneder til det kommer nye prosessormodeller. Og da finner du kanskje ut at det kan være lurt å vente med å kjøpe ny prosessor til de nye kommer ut og de gamle synker i pris. Men jøss. Når de nye prosessorene endelig er kommet i butikkene lanseres det plutselig en ny serie med ram-brikker som har økt minnefrekvens og lavere latency, og man ender opp med å skulle vente på de også. Og i det sirkelen er fyllbyrdet og ram-brikkene har kommet ut i butikken er det igjen bare en måned eller to til de nye skjermkortene kommer.

 

Maskinvare-verdenen beveger seg kontinuerlig framover. Det kommer hele tiden ny maskinvare som er bedre, og som presser ned prisene på eksisterende maskinvare. Om man skal vente for å få lavest mulig pris eller best mulig maskinvare blir man ventende i all evighet. Det er rett og slett håpløst og fåfengt å prøve å skulle maksimere pris/ytelse ved hjelp av å vente på ny maskinvare og prisreduksjoner. Det lureste man kan gjøre er å sette opp ett billigst mulig oppsett man er fornøyd med der og da og kjøpe det. Så får det heller være at det kommer en ny grafikkkort-serie eller ny prosessor en måned senere.

Lenke til kommentar

Det er jo også et annet problem som kommer når du venter og venter, hvis du kjøper billig maskinvare kan det fort bli for dårlig til de tyngste programmene. Derfor er det lurt (hvis du har et budsjett) å kjøpe en ikke fult så dyr Pc, men heller oppgradere nå å da. Når jeg sier "ikke fult så dyr pc" mener jeg en som ikke koster 10000, men heller 5000-7000.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettop en komplett pc, uten datamus og trådløst nettverkskort riktig nok, (skjerm inkludert) til rundt en 12000. Ser egentlig mer på det som en investering fremfor noe jeg kan drive å oppgradere på hele tiden. Kanskje kjøper jeg et ekstra skjermkort om et halvt år, eller litt mer ram. Er veldig greit når man først kjøper seg noe å kjøpe noe som varer. Hovedkortet støtter opp til 24Gb ram så jeg tror nok at dersom såpass mye ram en gang blir for lite, må jeg uansett kjøpe meg nytt hovedkort for å være up to date :p

Lenke til kommentar

Jeg brukte kanskje litt mye penger på pc. 17 store for å være helt nøyaktig. Men en god del av dissepengene ble brukt på et godt kabinett (Corsair Obsidian 800D til 2500 kroner) og et godt hovedkort (Asus P6TD Deluxe til 2500 kroner). Har også investert litt i en ordentlig cpu-vifte, og selvfølgelig en god strømforsyning og rask ram. Dette er en pc som skal vare en stund. Og kabinettet trenger jeg nok ikke å skifte ut med det første. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til 6000 kan du nok få et lignende oppsett helt nytt, E8400 er dog meget egnet til overklokking!

 

Personlig kjører jeg;

Asus M4A79T-Deluxe Hovedkort

AMD Phenom II x4 965 Black Edition @ 3,6ghz

Sapphire Radeon HD4890 (OC Edition)

Corsair XMS3 1600mhz DDR3 4GB

Kingston 120gb SSD (SystemDisk)

64bit Vista (venter i spenning på W7)

 

Er meget fornøyd med dette, kjører utrolig stabilt og drar alt på Very High og Ultra High!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mitt oppsett:

 

Hovedkort: Asus P6T Deluxe v2

Prossesor: Intel Core i7-950

Grafikkkort: 2 stk Sapphire Radeon HD 4870 1 GB

Minne: Kingston DDR3 Hyper X t1 2000 mhz 6 gb

Powersupply: Seasonic m12d powersupply 850W

Hardisk1: Kingston SSD now M Series 80 gb

Hardisk2: WD Caviar Black 1 TB

Optical median: Lite on Blu ray spiller

Chasis: Antec p183 Advanced Super midi Tower

 

Tror dette skal holde en stund iallefall håper jeg det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...