Gå til innhold

Hvordan velge riktig mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at ice ikke er nevnt i denne artikkelen, hvorfor? Jeg er icekunde og bor litt utenfor "allfarvei". Her tilbyr telenor og netcom kun edge mens jeg med mitt icemodem ligger jevnt mellom 1-2mbit. Syns det er verdt og nevne iallefall da dette er det eneste brukbare alternativet jeg har.

Lenke til kommentar
Ser at ice ikke er nevnt i denne artikkelen, hvorfor? Jeg er icekunde og bor litt utenfor "allfarvei". Her tilbyr telenor og netcom kun edge mens jeg med mitt icemodem ligger jevnt mellom 1-2mbit. Syns det er verdt og nevne iallefall da dette er det eneste brukbare alternativet jeg har.

 

Hei,

 

Ice.net har i praksis "stått stille" når det gjelder pris det siste året, og har derfor i stor grad blitt forbigått av 3G-aktørene. Vi har med Ice.net i vår siste prissammenligning,der deres abonnementsalternativer ikke kommer spesielt bra ut. Det er imidlertid helt rett, som du også antyder, at en del brukere ikke har annet valg enn å bruke Ice.net (CDMA-teknologi) på grunn av manglende 3G-dekning - og at mange av disse kundene sier de er svært fornøyd med hvordan tjenesten fungerer.

 

Nå har imidlertid Ice.net fått ny norgessjef, så vi forventer endringer som vil komme kundene til gode i nær framtid. B)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er greit å vite litt om priser,men hva hjelper det,dersom en ikke har dekning. Der jeg kunne tenke meg å bruke mobiltbredbånd,er det prøvd med,mobil til Pc,Var en hastighet på ca.300kb. Moden til Pc,ga ingen signal,begge med Telenor.Det er vel bare to,Telenor og Net-Com som har mobilnett, hvem skal en da velge.

Lenke til kommentar
Det er greit å vite litt om priser,men hva hjelper det,dersom en ikke har dekning. Der jeg kunne tenke meg å bruke mobiltbredbånd,er det prøvd med,mobil til Pc,Var en hastighet på ca.300kb. Moden til Pc,ga ingen signal,begge med Telenor.Det er vel bare to,Telenor og Net-Com som har mobilnett, hvem skal en da velge.

 

Da kan Ice.net være et godt alternativ. De bruker CDMA-teknologi i stedet for 3G, en teknologi som bruker lavere frekvenser og som derfor gir bedre dekningsgrad. Sjekk dekningskartet til Ice.net her: http://www.ice.no/Dekning.aspx B)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...