Gå til innhold

FluxBox

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet det kommer med en install guide, men jeg er så noob at jeg fatter ingentin :lol: :oops: :p , jeg lurte på om noen kunne lagt ut en VELDIG lettforklarlig "Install guide" til Fluxbox. Kjører SuSe 8.2 med KDE. Beklager hvis dette er litt masete.

Takker

DanielP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

$ tar xzvf fluxbox-0.1.12.tar.gz

Seff bytte ut filnavnet med navnet på filen du lastet ned..

$ ./configure

$ make

$ su root

# make install

så:

$ pico .xinitrc

(hvilken teksteditor du bruker er irrelevant, hvis du ikke har pico bruk vi, nano eller emacs .. )

legg til:

/usr/local/bin/fluxbox

Lagre, og

$ chmod 700 .xinitrc

Og hvis du vil at fluxbox skal huske innstillingene dine hver gang du starter den må du:

$ mkdir .fluxbox

Alle kommandoene tar utgangspunkt at du er i brukerens home directory

..

http://www.fluxbox.org/docbook/en/html/c89.html#AEN91

*føle seg fryktelig flink fordi jeg oversatte for deg*

:roll:

Lenke til kommentar

last ned suse .rmp filen fra: http://users.skynet.be/bsquad/linux/fluxbo...1.14-1.i686.rpm . hvis du vil at den skal starte opp som default windowmanager lager du en fil som du kaller .xinitrc i /home/brukernavn og skriver inn : exec fluxbox . Du kan også få programmer till å starte automatisk sammen med fluxbox , hvis du vil at for eks gkrellm eller xmms skal starte opp når du logger deg på:

Gkrellm &

xmms &

exec fluxbox

lykke til videre :wink:

Lenke til kommentar
Haha LOL, Jeg fikk plutselig et lite problem i fluxbox :lol: JEg greier ikke å finne ut hvordan jeg åpner f.eks Home directory, Haha. Noen som kan hjelpe?

Takker for svar :lol:

DanielP :shrug:

Åpne en filbehandler liksom?

Det følger ingen filbehandler med Fluxbox.

Du kan kjøre konqueror, som er KDE sin filbehandler.

Ligger sikkert i menyen (trykk høyre museknapp).

Lenke til kommentar

Og spørsmålene fortsetter hvordan installerer jeg themes? Theme navnet erdiscostoo_sephiroth.tar.bz2 . P.S. Greier ikke å kjøre Konqueror, men holder på i mozilla, noen som vet hvordan jeg også reinstallerer Konqueror? Men vi tar helst det første problemet først :p

DanielP

Lenke til kommentar
Og spørsmålene fortsetter hvordan installerer jeg themes? Theme navnet erdiscostoo_sephiroth.tar.bz2 . P.S. Greier ikke å kjøre Konqueror, men holder på i mozilla, noen som vet hvordan jeg også reinstallerer Konqueror? Men vi tar helst det første problemet først :p

DanielP

Du trenger ikke reinstallere konqueror.

Åpne en terminal, skriv cd .fluxbox, skriv ls, og du vil oppdage en ny verden :D

Lenke til kommentar
Jeg fikk bare opp denne beskjeden fbrun_history init keys menu.bak Og som sagt tidligere jeg fatter ikke bæret :lol: :oops: Så hva skal jeg gjøre nå? Hehe

Takker uanZ for svar

DanielP

Du kan logge inn i KDE, gå til hjemmemappa di, gå inn i .fluxbox derifra (mappa er skjult, skriv i location-baren), pakk ut skinnet ditt i styles- mappa som ligger der.

Så redigerer du "menu", og legger inn konqueror på samme måte som de andre tinga ligger der.

Lenke til kommentar

for å kille et program:

Skriv 'ps x' for å se pogrammene du kjører. En av kolonnene som kommer opp kalles 'pid' (process identification). Se hvilket nummer porgammet har, f eks xpenguins, og skriv deretter kill 'piden til programmet'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...