Gå til innhold

– Uncharted 2 umulig på 360


Anbefalte innlegg

Haha, her kommer hanskene av ser jeg. Gamer legger jo litt opp til det selv da, med slike overskrifter. Jeg håper de som lever for denne typen diskusjoner innser at de faktisk bare gjentar den samme argumentasjonen de har holdt på med i flere år. Her er det ingenting nytt, og det er ingen som kommer til å bli klokere eller mer innsiktsfull av denne debatten.

 

Hvorfor er dette i det hele tatt en sak? Det sier vel seg selv at når man lager et eksklusivt spill til PS3 hvor man jobber med lagringskapasiteten til bluray som utgangspunkt, så blir det et problem å skulle konvertere dette til xbox360 hvor det er betydelig mindre lagringskapasitet. Samtidig er jo de største spillene som kommer nå multiplatform, så det virker jo ikke som det er et nevneverdig problem for 360 eiere i den nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan dere se den ganske enorme forskjellen mellom Uncharted og Uncharted 2. Helt vilt, spør du meg!

 

 

Xbox 360 har vært ute i ett år mer enn PS3, men har ennå ikke spill som grafisk kan måle seg helt med Uncharted "en gang". Det være seg pga. Cell, Blu-Ray, HDD eller enormt gode utviklere - kanskje en kombinasjon?... Dere kan si hva dere vil om at ND bare prater tull og mannskjit med disse uttalelsene, men ingen kan nekte på at de sprenger litt grenser med Uncharted 2.

 

 

Sick! :o

Lenke til kommentar
Xbox 360 har ett kraftigere skjermkort enn ps3. Uansett så ser uncharted ut som ett 4år gammelt pc spill, å det imponerer ikke meg.

Uncharted 2 tipper jeg blir som ett 3år gammelt pc spill, kos dere med oppskalert 520p eller 640p til 1080p mens jeg på pc faktisk spiller i ekte 1080p!

Hva er vitsen med oppskalert konsoll møkk??

Du sitter med en tv som kan håndtere 1080p, så du stiller inn konsollen din på 1080p ut, å tenker for deg selv (konge jeg spiller i HD), sannheten er at ingen av maskinene klarer avansert grafikk i høy oppløsning, ei heller anti aliacing, så de kjører det i native 520p som blir oppskalert for at du skal tro du driver med hd gaming!

Hahaha, hvor mye må jeg le! Hahahahohohoahaha! Back to seriousness.

 

Skjermkort:

 

PS3:

- 1.8 TFLOPS floating point performance

- Full HD (opp til 1080p)

- 256 MB dedikert skjermminne (se under minne for mer info)

 

Xbox 360:

Spesialprodusert grafikkprosessor fra ATI

- 500 MHz

- 10 MB innebygget eDRAM

- "48-way parallel floating-point shader pipelines"

- "unified shader architecture"

 

QUOTE (Wikipedia)

While the first Xbox's graphics processing unit was produced by NVIDIA, the Xbox 360 had a chip designed by ATI called Xenos. The chip was developed under the name "C1" and "R500" was often used to refer to it. The GPU package contains two separate silicon dies, each on a 90 nm chip with a clock speed of 500 MHz; the GPU proper, manufactured by TSMC and a 10 MB eDRAM daughter-die, manufactured by NEC. Thanks to the daughter die, the Xenos can do 4x FSAA, z-buffering, and alpha blending with no appreciable performance penalty on the GPU. The GPU also houses additional capabilities typically separated into a motherboard chipset in PC systems, effectively replacing the northbridge chip. Microsoft added an aluminum heat sink to cool the GPU in systems manufactured prior to the second half of 2007. Microsoft then revised the GPU heatsink in order to better move heat away from the GPU die. The newer heatsink consisted of different materials and connected to a secondary heatsink (located in front of the CPU heatsink, to the right of the DVD drive) via a copper heatpipe.

Lenke til kommentar
Haha, her kommer hanskene av ser jeg. Gamer legger jo litt opp til det selv da, med slike overskrifter. Jeg håper de som lever for denne typen diskusjoner innser at de faktisk bare gjentar den samme argumentasjonen de har holdt på med i flere år. Her er det ingenting nytt, og det er ingen som kommer til å bli klokere eller mer innsiktsfull av denne debatten.

 

Hvorfor er dette i det hele tatt en sak? Det sier vel seg selv at når man lager et eksklusivt spill til PS3 hvor man jobber med lagringskapasiteten til bluray som utgangspunkt, så blir det et problem å skulle konvertere dette til xbox360 hvor det er betydelig mindre lagringskapasitet. Samtidig er jo de største spillene som kommer nå multiplatform, så det virker jo ikke som det er et nevneverdig problem for 360 eiere i den nærmeste fremtid.

 

 

Dette må være det mest fornuftige jeg har lest i denne tråden. Jeg skjønner ikke at dette er noe sak, hvorfor skal man diskutere dette, hva er det som er så viktig med disse uttalelsene om " dette spillet er kun mulig på ditt og datt"? Føler personer her at man må forsvare en konsoll bare fordi det kommer en liten uttalelse som er spydig rettet mot konsollen de forguder?

Lenke til kommentar

Det hele koker ned til att alle mener att det valget er de har tatt er det aller beste og de som tror noe annet er noen forbaska tullinger. Dere må jo skjønne det att min mening er den eneste riktige og hvis du ikke er med på den så er du en forbanna tulling.

 

De aller fleste kommentarene i en så fanboybasert debatt er att personer som sier noe vill ha flest mulig skal mene det samme som seg selv og nåde dem som tør påsto noen annet.

 

Syntes det er gledelig att det spillet kun er mulig på PS3 for den har jaggu ikke blitt brukt så mye til spilling, aller mest til film men perioder med spilling også når det en sjelden gang kommer noe som er bra å spille på PS3 for min preferansekonsoll er helt klart 360.

 

Og for de av dere som er uening i meg er noen forbanna tullinger :whistle:

Lenke til kommentar
Det hele koker ned til att alle mener att det valget er de har tatt er det aller beste og de som tror noe annet er noen forbaska tullinger. Dere må jo skjønne det att min mening er den eneste riktige og hvis du ikke er med på den så er du en forbanna tulling.

 

De aller fleste kommentarene i en så fanboybasert debatt er att personer som sier noe vill ha flest mulig skal mene det samme som seg selv og nåde dem som tør påsto noen annet.

 

Syntes det er gledelig att det spillet kun er mulig på PS3 for den har jaggu ikke blitt brukt så mye til spilling, aller mest til film men perioder med spilling også når det en sjelden gang kommer noe som er bra å spille på PS3 for min preferansekonsoll er helt klart 360.

 

Og for de av dere som er uening i meg er noen forbanna tullinger :whistle:

 

Men du er jo en av de største fanboyene her. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten bump her.. Naughty Dog har sagt hva de egentlig mener når de sier at de bruker 100% av PS3, eller cell-prosessoren.

 

 

1. Uncharted: Drake’s Fortune was said to only use 30% of the power of the PS3. It’s been reported that Uncharted 2: Among Thieves is using everything PS3 has to offer. Would you still call that a fair assessment, or do you feel you could squeeze even more out of the hardware?

 

Evan Wells: This has been a very confusing point for a lot of people. What we said was the Uncharted: Drake’s Fortune was using only 30% of the Cell processor, not 30% of the power of the PS3. There are 6 SPU’s on the Cell and it takes quite a bit of effort to keep them all busy 100% of the time. With the first Uncharted, we were only able to keep them from being idle, about 1/3 of the time. So when we started production on Uncharted 2, our programmers dove in and started moving more and more of our systems onto the SPU’s and by the end of the project we were able to hit 100% usage. So all that means is that there is no idle time, but it does not mean that we can’t be more optimized with what we’re doing. We feel very confident that we will find ways to continue to squeeze additional performance out of the PS3 on future projects.

 

Makes sense to me. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...