Gå til innhold

– Uncharted 2 umulig på 360


Anbefalte innlegg

Jeg ler og ler. Dette er for dumt.

For og si det slik: Jeg vil heller ha en konsoll med 10 gb lagringkapasitet som er bedre i grafikk enn konsoll som har 100 gb lagring men er dårligere på grafikken.

 

Denne artikkelen her og hva de gutta sier er bare tøvete. Ja spillet ser flott ut og det ville garantert sett like bra ut på Xbox 360 (eller bedre) om du tok vekk det ukomprimerte lydsporet og filmene fra platen.

 

Konsoll krigen tar ikke stopp ser jeg. Bra jeg spiller på PC :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror de fleste som sier at uncharted 2 ikke vil ha noen problemer med å kjøres på Xbox 360 aldri har prøvd uncharted på en ekte HD skjerm. Helt klart den villeste grafikken som finnes per i dag! Spillet viser hvor mye kraft PS3 egentlig har når den er skikkelig utnyttet..

 

(Har eid både PS3 og 360)

 

Spør du meg er det helt klart ikke den villeste grafikken som finnes per i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sikkert sant dette her, Uncharted 2 ser jo milevis bedre ut enn de flotteste 360-spillene. Og kommende 360-spill har ikke samme nivå på grafikken som Uncharted 2 ser det ut som. I tillegg er det viktig å huske på at gameplayet i Uncharted er så vanvittig bra at spillet har mer enn "kun" flott grafikk (hint: crysis). Gleder meg ekstremt til dette, og fint at 360-folk får en oppvekker på at konsollen deres muligens er tømt for kraft :p

Lenke til kommentar
Men aldri i livet om vi noen sinne kommer til å høre Nathan Drake besudle øregangene våre på xbox. Det vil nok Sony sette en stopper for. Med mindre Micro$oft blar opp, naturligvis...

 

Artig måte å framstille det på. Nesten som om Naughty Dog bare lager spill til PS3 fordi de vil og ikke fordi $ony "blar opp".

Lenke til kommentar

Jeg må nesten begynne å flire av folk som sier at spillet ikke blir bra siden de utnytter all plassen en Blu-Ray har.

Det er akkurat som om dere sammenligner den med en Dual-Layer DVD, blir jo helt feil.

Er jo helt logisk å tenke at man får mer på en Blu-Ray, selv om man komprimerer og optimaliserer på en DVD.

 

Hvorfor er det så galt at de utnytter alt plass?

 

Det jeg tror folk her tar forgitt er lengden på spillet.

Selv om kanskje grafikknivået kunne vært nådd på X360 (Dog, jeg tror neppe), vil jeg si at lengden på spillet er noe som hindrer dette.

 

Men hvorfor skal folk sutre at de uttaler spillet slik?

Dog, man kan jo også tro at nå har de litt mere "guts" til å uttale seg om spillet sitt, siden jeg må si at det 1st ikke fikk så mye PR, før etter det var kommet i butikkene.

 

Faktisk må jeg også legge til at Uncharted: Drakes Fortune har en knallbra grafikk, noe som slår de fleste "grafikkspillene" hos X360.

 

 

*Gjesp* At de gidder. Hva i all verden trenger de å bruke 25 gb til forøvrig? Masse ukomprimerte videofiler? Høres ut som elendig programmering spør du meg....

 

Jeg har virkelig lyst til å ta en springskalle på deg.

Tenker du aldri på at et spill ikke trenger å bare var i 2-3timer?

Jo lengre spillet er, jo større blir det.

Handler jo ikke om "ukomprimerte" videofiler.....

 

Det viser bare din viten på hvordan spill utvikling er. (Kan ikke si jeg er så pro heller, men jeg har tydeligvis litt mere viten en deg.)

*Gjesp*... *Hrmpf*

Lenke til kommentar

Størrelsen på et spill har lite å gjøre med hvor stor lagringsplass det tar. Teksturer, lydfiler og videofiler er de største synderene. Å skrive hele spillet, resirkulere teksturer og lyder er noe enhver utvikler gjør i alle spill. Et spill trenger såvisst ikke å ta flere titalls GB bare for å være stort. Oblivion og Fallout 3 er gode eksempler på det. Half-Life 2 har under 3.5GB, for å sette det i perspektiv. Store filer og lengre/større spill er med andre ord ikke synonymt.

 

Men aldri i livet om vi noen sinne kommer til å høre Nathan Drake besudle øregangene våre på xbox. Det vil nok Sony sette en stopper for. Med mindre Micro$oft blar opp, naturligvis...

Nolan North, stemmen til Nathan Drake, har også stemmen til Jason Flemming i Shadow Complex.

Lenke til kommentar
*Gjesp* At de gidder. Hva i all verden trenger de å bruke 25 gb til forøvrig? Masse ukomprimerte videofiler? Høres ut som elendig programmering spør du meg....

 

Gjesp, når små tullinger beskylder Naughty Dog for å drive med elendig programmering så blir det bare latterlig. Finn noe mer fornuftig å bruke hjernecellene på.

 

Og for de som fremdeles tror at den eneste grunnen til at en del ps3 spill er så store er på grunn av texturer som ikke blir komprimert osv osv osv så må dere tenke på at ps3 har akkurat like mye ram som xbox 360, og i denne rammen så må alt av texturer, gamedata, lydeffekter osv osv lagres. Så om de ikke hadde komprimert til beste evne så hadde vel uncharted bestått av 10 texturer som hadde blitt resirkulert over hele greia.

Lenke til kommentar

Hei folkens. Tenkte jeg skulle legge inn litt mer informasjon her. Jeg studerer spillutvikling ved NITH og har opparbeidet meg ganske mye erfaring de siste par årene. Før dere leser videre, merk at jeg eier ikke en PS3, jeg elsker xboxen min og synes den er flott å jobbe med. Uansett,

tar det kort og enkelt:

 

1: Playstation 3 er en mye kraftigere maskin enn xbox 360, men den har også en annen arkitektur. Xbox 360 er som å kode mot en PC (med noen forskjeller som er litt for tekniske til å gå inn på her) imens playstation har en helt annen måte å "oppføre" seg på. En av de store grunnene til at spill tar lang tid å lage på PS3, og at de ikke kjører så fort når de er multiplatform er at de som har utviklet systemene som ligger rett mot arkitekturen muligens ikke har så mye erfaring som de burde ha (Ikke vanlig å jobbe mot denne type maskin for de fleste) Derfor er det fult mulig at uncharted ikke hadde vært mulig å kjøre på xbox 360.

 

2: Spill med mye innhold tar mer plass. uansett hvordan du vil putte det.

Spill med mye kode tar ikke nødvendigvis mye plass, kode tar faktisk ekstremt liten plass. Som nevnt i poster over er det teksutrer, musikk, cutscenes og 3d modeller som virkelig tar stor plass.

Hvis uncharted to bruker ekstremt mye høyoppløste teksturer og modeller / musikk er det fult mulig at dette gjør det umulig å gjøre på xbox 360. For de som ønsker å kommentere på at man BARE kan komprimere for å få det mindre, javel, men har dere tenkt på det at ting som er komprimert også har lavere kvalitet?

Å si noe annet er tåpelig, så vær så snill å ikke gå så agressivt ut før dere faktisk vet hva dere prater om.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Her kan dere se den ganske enorme forskjellen mellom Uncharted og Uncharted 2. Helt vilt, spør du meg!

unchartedfirstdemovs1vs.jpg

 

Xbox 360 har vært ute i ett år mer enn PS3, men har ennå ikke spill som grafisk kan måle seg helt med Uncharted "en gang". Det være seg pga. Cell, Blu-Ray, HDD eller enormt gode utviklere - kanskje en kombinasjon?... Dere kan si hva dere vil om at ND bare prater tull og mannskjit med disse uttalelsene, men ingen kan nekte på at de sprenger litt grenser med Uncharted 2.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det ikke mulig på en Xbox 360 i sin nåværende form. 25GB diskplass er ikke mulig der. Når det gjelder det tekniske er det noe helt annet.

 

Er egentlig ganske lei av slike uttalelser nå. Greit nok at det var slikt i starten av denne generasjonen. Nå derimot er dette bare barnslig å fortsette med. Hver av konsollene har sin sterke og svake side og det er utviklernes jobb å lage spill ut i fra disse.

 

Naughty Dog har tidligere sagt at det første Uncharted bare brukte 30-40 prosent av kraften til Sonys plugg, dermed har vi nok litt av en visuell opplevelse i vente.

Igjen noe som utviklere bør slutte med. Hvor mye man utnytter en konsoll er relativ. Et spill som bruker 90% av kraften kan også være et forferdelig stygt spill. Mens et som utnytter 50% ser bedre ut. Alt er snakk om optimaliseringer. Mister respekten til utviklere etter uttalelser som dette.

 

Det heter Developer Bullshitbingo og er noe jeg har drevet med en god stund. Hver gang du leser en tullete uttalelse som den over er det bare å calle bingo!

 

(Har forøvrig en generell bullshit bingo også, som gjorde det så bra i Gamer.nos forhåndsomtale av Rage at de valgte å forandre ingressen en smule.)

 

Har ideen fra Typisk Norsk.

Lenke til kommentar

Xbox 360 har ett kraftigere skjermkort enn ps3. Uansett så ser uncharted ut som ett 4år gammelt pc spill, å det imponerer ikke meg.

Uncharted 2 tipper jeg blir som ett 3år gammelt pc spill, kos dere med oppskalert 520p eller 640p til 1080p mens jeg på pc faktisk spiller i ekte 1080p!

Hva er vitsen med oppskalert konsoll møkk??

Du sitter med en tv som kan håndtere 1080p, så du stiller inn konsollen din på 1080p ut, å tenker for deg selv (konge jeg spiller i HD), sannheten er at ingen av maskinene klarer avansert grafikk i høy oppløsning, ei heller anti aliacing, så de kjører det i native 520p som blir oppskalert for at du skal tro du driver med hd gaming!

Endret av King Castor
Lenke til kommentar
*Gjesp* At de gidder. Hva i all verden trenger de å bruke 25 gb til forøvrig? Masse ukomprimerte videofiler? Høres ut som elendig programmering spør du meg....

 

Gjesp, når små tullinger beskylder Naughty Dog for å drive med elendig programmering så blir det bare latterlig. Finn noe mer fornuftig å bruke hjernecellene på.

 

Og for de som fremdeles tror at den eneste grunnen til at en del ps3 spill er så store er på grunn av texturer som ikke blir komprimert osv osv osv så må dere tenke på at ps3 har akkurat like mye ram som xbox 360, og i denne rammen så må alt av texturer, gamedata, lydeffekter osv osv lagres. Så om de ikke hadde komprimert til beste evne så hadde vel uncharted bestått av 10 texturer som hadde blitt resirkulert over hele greia.

 

Rart da, hvordan PC spill som ser fantastiske ut (vi vet jo alle om grafikk spill nr 1 der..) passer helt fint inn på en DVD mens Sony sine ekslusive MÅ bruke en blueray fult ut på...hva? Det vil jeg veldig gjerne vite.

 

Men men, alle får løpe rundt og humpe hverandre hver gang en ny grafikk bombe kommer ut. Så de som tror jeg sitter å griner fordi PS3 får ett vakkert spill...neeeh, har nok med mine egne spill. Og flere av de er faktisk så fantastisk god at de fungerer både på 360 og PS3.

 

Må si meg enig i at overskriften var litt tabloid aktig ja, ca samme man finner i dagbladet og vg :p

 

Selv syns jeg de fleste spill idag er "god nok" på grafikk fronten. Batman, som jeg spiller nå, ser vakkert ut og stort bedre enn det trenger jeg ikke egentlig.

Lenke til kommentar

4 år gammelt pcspill er litt for langt å dra er det vel? Den var tåpelig...

Uncharted Drake's Fortune kom ut i 2007 og faktisk overgår Gears Of War 2 som kom i 2008 i teknisk grafikk. Hos meg så er det bare Alan Wake som kan redde grafikken på 360en på min FULLHD, viss ikke det spillet knuser alt så vet ikke hva jeg skal gjør...

 

Men ser hvor mangen biter seg i sanden når noe går imot 360, noen er mer tydeligere til verks en andre....

 

Likte godt det innlegget du skrev Daymare ;), den setter litt perspektiv angående grafikk..

Lenke til kommentar
Xbox 360 har ett kraftigere skjermkort enn ps3. Uansett så ser uncharted ut som ett 4år gammelt pc spill, å det imponerer ikke meg.

Uncharted 2 tipper jeg blir som ett 3år gammelt pc spill, kos dere med oppskalert 520p eller 640p til 1080p mens jeg på pc faktisk spiller i ekte 1080p!

Hva er vitsen med oppskalert konsoll møkk??

Du sitter med en tv som kan håndtere 1080p, så du stiller inn konsollen din på 1080p ut, å tenker for deg selv (konge jeg spiller i HD), sannheten er at ingen av maskinene klarer avansert grafikk i høy oppløsning, ei heller anti aliacing, så de kjører det i native 520p som blir oppskalert for at du skal tro du driver med hd gaming!

Jeg blir flau på dine vegne, av å lese det der. Håper du fyller pilleskapet før neste innlegg :)

Lenke til kommentar

Alle spill er mulige på konsollene, det som det kommer ann på er hvor utviklern ikke bare får teknisk støtte med tanker opp mot hardware i konsollen det er spesialagd for men også hvor disse får tid og ikke minst penger av konsolllageren og i dette tilfellet Sony. Siden det er snakk om plassen på det optiske mediet så er det null problem med å dele opp spillet siden Uncharted helt sikkert er episodebasert slik som 1èrn er

Lenke til kommentar
Men ser hvor mangen biter seg i sanden når noe går imot 360, noen er mer tydeligere til verks en andre....

Stein i glasshus etc...

 

Med andre ord. Det ville vært mulig på 360, om den kunne lese blu-ray.

Ikke noe loading?

Innlastingen av baner skjer i bakgrunnen når spillet viser filmsekvensene som er FMV. Mange spill har gjort det på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...