Gå til innhold

Er Rune Scape dårleg?

Anbefalte innlegg

umm, vist det er dårleg grafikk, koffor speler folk fosatt spel som DOOM 1, elder scrolls 1-2...

Det kalles Nostalgi ;) Det skal sies at grafikk ikke er alt, men hadde jeg skulle starte å spille et spill som kom ut f.eks i fjor eller i år og grafikken var som Doom 1 ville jeg aldri spilt det. Men det er morsomt å spille de gamle spillene man spilte før.

Jeg forstår at du liker spillet :)

Problemet er vel rett og slett at storyen i RuneScape ikke er så veldig fengende, og spillet virker ikke spesielt dypt.

Ser ikke hvorfor spillet er bedre en World of Warcraft bare fordi du spiller det i nettleseren. Jeg skjønner at du synes det er en fordel å slippe å installere spillet, men er det egentlig det? Ved installering kan man tillate høyere oppløslig grafikk, bedre kvalitet på lyd, mer avanserte effekter og lignende. Dette er fordi at ved et spill som "streames" fra nettet, vil man bruke båndbredde for å kjøre bakgrunnsmusikken, laste effekter og lignende, i stede for å laste de fra harddisken. I tillegg har man fortsatt ikke skikkelig 3D-aksellerasjon i nettleseren enda.

Og nei, grafikken er ikke veldig god. La oss sammenligne grafikken i RuneScape med et spill jeg spiller, EVE Online:

RuneScape

Skjul

an00b.jpg

EVE Online

Skjul

screenshot-1-high.jpg

Såklart er ikke grafikk alt, men det er en viktig del av spilleropplevelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og nei, grafikken er ikke veldig god. La oss sammenligne grafikken i RuneScape med et spill jeg spiller, EVE Online:

Haha, kunne ikke dy meg, dette minner om Commodore 64 grafikk, tilbake til 1984, Gauntlet eller Forbidden Forrest, take your pick!

OT:

Grafikk er ikke alt nei, men innlevelsen blir desto bedre når man kan visualisere den spillverden man skal være i, videre er lyden med på å skape stemningen toppet av musikk som endrer seg alt ettersom hva du bedriver tiden med. Sammen utgjør de "bilde" du ser i hodet ditt.

Så om Rune Scape er bra eller ikke kan jeg ikke svare på da jeg aldri har spilt det, men jeg har to 10 årige nieser som begge spiller. Begge syntes spillet er topp. For min del spiller jeg heller Dungeon & Dragons Online, Vanguard - Saga of Heroes eller til og med WoW.

Lenke til kommentar
Spillet preges av latterlig grafikk, elendig lyd og musikk, fullt av små 10-åringer og ikke minst går det igjennom nettleseren.

At folk finner glede i et slikt spill har jeg aldri skjønt, blir vel ikke å skjønne det i fremtiden heller.

umm, vist det er dårleg grafikk, koffor speler folk fosatt spel som DOOM 1, elder scrolls 1-2... RuneScape har ganske god grafikk spør du meg, lyden eller musikken bryr eg meg ikkje om, har min egen musikk i bakgrunnen... og det bringer berre fordeler ved at det blir spelt i nettleseren, som til dømes, at du slepper å laste ned eller reise til ein butikk får å skaffe... eg fårstår berre ikkje problemet til folk som lar grafikken gå ut over kva du syns om spelet!

Altså hvorfor folk spiller DOOM 1 og de gamle elder scrolls-spillene vet ikke jeg hvorfor :p

http://www.gametrailers.com/user-movie/why...pe-sucks/305451

Lenke til kommentar
Eg trur eg berre tar å gjer opp diskusjonen... Å diskutere med dåke er som å diskutere med ein a jentane frå 8. klasse :S

Haha, sier han som diskuterer på barneskolenivå..

(no offense, it had to be said)

Men ok, grafikken i runescape er elendig. Det er egentlig første grunn til hvorfor jeg ikke vil spille det. Spill med dårlig grafikk gidder jeg ikke spille. For det andre har det et elendig community som stort sett består av små barn med dårlig språk. For det tredje, det er repetivt, i likhet med en del andre MMO, men runescape er i en klasse for seg selv akkurat her. For det fjerde er det ingen slags historie. Bare masse random shit i en middelalder-ish verden. Og for det femte - Runescape har ingenting som andre MMO'er ikke har.

Endret av iharal3
Lenke til kommentar

Husker jeg å noen venner pleide å dra i "wildy" med go gearet og drepe folk med rune armor som vi solgte etterpå:p det var faktisk meget morro og spenningsfylt :p Men siden wildy ikke er det lenger vet jeg ikke helt, husker jeg hadde 60 i woodcutting eller no, det var ikke så fett men fikk jo cash. Å levle er omtrent som i Tibia, kjedelig , men noen orker det. Er jo faktisk noen quests, kan hende det har blitt flere, det er jo 4-5 år siden jeg spilte det :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hatet RuneScape før, men jeg har innsett at det ikke er et elendig spill. iharal, du tar litt feil. Om RuneScape hadde hatt like god grafikk som de fleste MMOer i dag, ville det vært enda mer populært. Det er faktisk en del variasjon i det, og systemet er annerledes enn det vi finner i de fleste MMOer i dag. Men, som du sier, communitiet appellerer ikke til så mange over en alder av 14.

Lenke til kommentar

Det var litt artig å surre med da MMO industrien var mer eller mindre ny.. Og da det ikke var så mye annet å velge mellom. Selvom jeg kasta meg til Anarchy Online kort tid etter som jeg personlig fant bedre.. Er uansett litt anderledes nå som det er GANSKE mange fler MMO's å velge mellom.

At det er bra eller dårlig får så være.. Om folk liker det så liker dem det.

Men jeg kan fremdeles ikke akkurat si jeg anbefaler dette til et mer voksent publikum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...