Gå til innhold

Colin McRae: Dirt 2


bas

Anbefalte innlegg

Ja, nå som demoen er ute (i hvertfall på X360), hva er inntrykket?

 

Personlig stiller jeg meg ikke akkurat udelt positiv til dette spillet ut i fra demoen. Baja kjøringa gidder jeg ikke engang nevne, drita kjedelig og fullstendig uniteressant for min del.

 

Rally delen var en del morsommere, men det oppfordres til ekstrem kutting av svinger og kjøring utenfor løypa i.o.m at det gir ingen eller liten straff å gjøre dette så sant man ikke havner helt på jordet, da blir man "plukket opp" og satt inn på banen igjen. Man freser gjennom busker og kratt langt utenfor banen, så ingen vits i å kjøre reint hvis man skal hevde seg. En annen ting er at det noen ganger føles som man kjører på is, veldig flytende følelse, MEN dette kan muligens være p.g.a det løse underlaget (sand) på akkurat denne banen, håper i hvertfall det.

 

Menyene og loadinga er et kapittel for seg, det er så mye kameraføring fram og tilbake at jeg blir helt svimmel, greit med fancy menyer, men dette er overdrevet. Leste på et annet forum hvor en bruker traff spikeren når han uttalte hva han følte om presentasjonen av spillet, "retard emo skater xtreme" :) Lenge leve amerikanisering.

 

Hadde bare demoen hatt en bane og bil til, ønsker så inderlig å prøve litt mer før jeg bestemmer meg.

 

EDIT: Endret emnetittel ettersom spillet nå er sluppet.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er uheldig at PS3 eiere på vente helt til neste torsdag for å laste det ned. Egentlig helt latterlig. Hvorfor kan ikke Codemasters slippe ut demoen på begge konsoller samtidig? Kan godt hende det har noe med at personer med Xbox Live Gold som får demoen en uke tidligere enn den egentlige utslippen, men likevel.

 

Kan gi deg en enkel grunn til att dette forekommer og det er, ene er betalservice mens den andre er gratis, blir som filmkanalene, betaler man får man sett det fortere.

Lenke til kommentar
Testa bare buggy, og det var noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Føles jo akkurat ut som i DiRT 1, bare enda kjipere. Må teste "skikkelig" rally før jeg kan si noe om dette er bedre enn DiRT 1. Menyene var pene, men alt for mange undermenyer før man faktisk kommer igang. Ikke overbevist her nei.

 

Du er av akkurat samme oppfatning som meg både når det gjelder buggy og menyer. Jeg blir så irritert over menyer hvor man må trykke og bekrefte i hue og ræva før man kommer igang. I noen spill får man nesten følelsen av at man må bekrefte at man bekrefter det man skal bekrefte...........*gjesp*.

 

Grafikken er det som Toman sier ikke noe å utsette på, spillet ser meget pent ut. Bremsene er også endret på, men nesten litt mye i motsatt retning, synes de tar litt for dårlig. Men som sagt, det kan være det løse underlaget av sand på akkurat denne banen i demoen.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Kan gi deg en enkel grunn til att dette forekommer og det er, ene er betalservice mens den andre er gratis, blir som filmkanalene, betaler man får man sett det fortere.

 

Det lyder ikke riktig. Hvorfor skulle MS betale Codemasters for at noen PSN land ikke får demoen før en uke senere. Demoen av DiRT 2 ligger ut på flere andre land sin PS Store, men ikke Norge sin.

Lenke til kommentar
Kan gi deg en enkel grunn til att dette forekommer og det er, ene er betalservice mens den andre er gratis, blir som filmkanalene, betaler man får man sett det fortere.

 

Det lyder ikke riktig. Hvorfor skulle MS betale Codemasters for at noen PSN land ikke får demoen før en uke senere. Demoen av DiRT 2 ligger ut på flere andre land sin PS Store, men ikke Norge sin.

 

Selvfølgelig er det ikke noe riktig i det han sier. Bare det vanlige tullet.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er forbanna lei demo-styret for tiden?

En demo er jo en demonstrasjon av spillet, en slags reklame.

 

Hvis jeg tolker det på den måten, at en demo er en reklame. Hvorfor skal man begynne å ha ekslusive reklamer?

Gagner det ikke både produsenten av spillet, og av konsollen, at spillet selger mest mulig?

 

Dette er kanskje ikke tilfellet med Dirt 2, men det har skjedd flere ganger før, at demoer har vært tids/hel ekslusive til én konsoll før.

Lenke til kommentar

DIRT 1 var kanonbra på cockpit view, og i 2'aren er det endo betre.

 

Men, sitt og med kjensla av at bilen glir att og fram utan noko form for friksjon mot underlaget. Håpar det er betre i fullversjonen. Og håpar det går an å velge å berre køyre Rally, og sleppe det meste andre.

 

Kan gi deg en enkel grunn til att dette forekommer og det er, ene er betalservice mens den andre er gratis, blir som filmkanalene, betaler man får man sett det fortere.

 

Det lyder ikke riktig. Hvorfor skulle MS betale Codemasters for at noen PSN land ikke får demoen før en uke senere. Demoen av DiRT 2 ligger ut på flere andre land sin PS Store, men ikke Norge sin.

 

Selvfølgelig er det ikke noe riktig i det han sier. Bare det vanlige tullet.

Kan jo væra at demoen blei klar på 360 først? Ikkje veit eg. Ikkje bryr eg meg noko særleg heller.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er alt jeg noensinne har postet blir beregna som tullball når det handle om ting som går i dissfavør av PS3 men man kan jo stille spørsmåltegn med hvorfor kommer demeor og lignende først på 360 kontra PS3. Er det fordi att prossesen hos Sony tar lengre tid enn hos MS eller er det fordi jeg skrev tidligere att MS kan kjøpe en demo eller lignede som en tidsekslusiv?

 

Når det gjelder demoen av CM: Dirt2 så blir dette ett spill jeg dropper, som flere andre har nevnt har spillet blitt for mye amerikanisert og mista mye av sjarmen og lastetidene er heller ikke mye å rope hurra for.

Lenke til kommentar

Bremsene var blitt "bedre" dvs svakere.

Tydelig at de har hørt på ca 1.000.000 forumklager, men det er fortsatt litt å gå på når det gjelder bremsing syns jeg.

 

Når det gjelder fyrverkeriet så var det sinnsvakt og dumt.

 

Fikk deja vu når jeg passerte mål, minte om et anna bilspill engang itiden (needforspeed?) Da tenker jeg på lydeffekten.

 

Var litt vanskelig uten noter, men regner med at de rene rallyløpa har dette.

 

Fin grafikk!

 

Ingen bakspeil?

Lenke til kommentar

Det første Dirt er helt genialt, særlig med Microsoft-rattet. Det eneste som manglet var en skikkelig multiplayer. Så jeg så veldig mye frem til Dirt 2.

 

Etter å ha prøvd demoen er jeg ekstremt skuffet. Det føles rett og slett betydelig kjipere og den fantastiske grafikken har ikke blitt bedre med årene... faktisk så føles den verre enn eneren. Jeg stiller meg derfor skeptisk til ferdigproduktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...