Gå til innhold

Når kommer jeg til å trenge et Dx 9.0 skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

er nok en stund til de første spillene rent basert på direct x9 vil dukke opp..om du burde skifte skjermkort ?

vel, er jo ikke 100% nødvendig, gf3 er i eldste laget da, men det kommer jo helt an på hva du er ute etter å spille..

f.eks doom3 har gf3 som minstekrav for å i det hele tatt skal kunne starte.

Lenke til kommentar
er nok en stund til de første spillene rent basert på direct x9 vil dukke opp..om du burde skifte skjermkort ?

vel, er jo ikke 100% nødvendig, gf3 er i eldste laget da, men det kommer jo helt an på hva du er ute etter å spille..

f.eks doom3 har gf3 som minstekrav for å i det hele tatt skal kunne starte.

Hvordan vet du minstekravet til et spill som verken er ferdig eller sluppet? Har du snakket med id Software om dette?

Vær vennlig og hold slike useriøse kommentarer vekk fra relativt seriøse tråder som dette.

Pøh! Du kan teoretisk sett kjøre DoomIII på et GeForce 256 kort (GF1)

Det samme gjelder for deg. Slike innlegg er meningsløse, så prøv å begrens antallet av dem, vær så snill.

Takk!

For å svare trådstarter:

Lurer litt på når jeg egentlig MÅ oppgradere skjermkort igjen.

Sitter nå med Gf3 og en p4 2.26.

Dette er vel egentlig opp til deg selv. Hvis du spiller spill som skjermkortet ditt har problemer med, eller som ikke flyter slik som du selv vil kan du tenke på å oppgradere. Jeg sitter selv på et Gainward GF3-kort med 128MB, og kjører faktisk det meste av nyere spill uten særlig problemer. Det skal også være med at dette er et GoldenSample, og at det er klokket en bitteliten del ;)

Uansett, poenget mitt er at ingen kan fortelle deg når det er korrekt å oppgradere utstyret ditt. Hvis du har krav eller behov for å kjøre noe som ikke kjører bra nok(for deg) på det du har nå, oppgraderer du. Enkelt og greit.

Og når kommer egentlig første 9.0 baserte spill?

Dette er jeg faktisk ikke sikker på. Her er det kanskje noen andre som vet mer? Det er uansett ikke så veldig farlig med tanke på hovedspørsmålet ditt. Du bør kjøpe nytt skjermkort hvis du finner ut at du vil ha et spill som krever full støtte for DX9.0 i hardware. Det er ingen vits å kjøpe et slikt kort bare fordi et spill du aldri skal spille uansett kan se bedre ut med et nytt kort.

Lenke til kommentar

SilentNET, det er faktisk Gamer.no folk som har sagt på det her forumet (i nyere tider) at Doom III ble laget for å kjøre på et Geforce 3 kort, så kanskje han bare gikk utifra det.

Jeg har et radeon 8500 kort, med athlon 1200, jeg skal oppgradere alt utenatt skjermkortet når Doom III og half-life 2 kommer, siden det er enda ingen spill som utnytter kort som radeon 9800 til fulle, når det skjer, kanskje til neste år, skal jeg kjøpe nytt grafikkort.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du minstekravet til et spill som verken er ferdig eller sluppet? Har du snakket med id Software om dette?

Vær vennlig og hold slike useriøse kommentarer vekk fra relativt seriøse tråder som dette.

Hvordan jeg vet det? Jeg har lest en mail som kommer direkte fra John Carmack. Denne mailen ble satt isammen av 'Phobos Lab', som er en veldig seriøs fan-side. Svaret de fikk da de spurte om minstekravet til D3 var som følger:

1GHz CPU

256MB RAM

GF1 or Radeon 7xxx series card

Jeg kunne selvfølgelig sagt at uttalelsen min stammer direkte fra Carmack, men klokka var mellom 5 og 6 på natta, og jeg skulle til å legge meg.

ThomasM var heller ikke helt på jordet, siden han påpekte et minimumskrav som var tidligere antatt (jeg er ganske sikker på at dette også var basert på en uttalelse fra id)

Mitt råd til deg som admin; Før du bruker dine adminrettigheter, oppdater deg på temaet.

Lenke til kommentar

Og når kommer egentlig første 9.0 baserte spill?

Dette er jeg faktisk ikke sikker på. Her er det kanskje noen andre som vet mer? Det er uansett ikke så veldig farlig med tanke på hovedspørsmålet ditt. Du bør kjøpe nytt skjermkort hvis du finner ut at du vil ha et spill som krever full støtte for DX9.0 i hardware. Det er ingen vits å kjøpe et slikt kort bare fordi et spill du aldri skal spille uansett kan se bedre ut med et nytt kort.

Vet ihvertfall at Half-Life 3 (30. september) bruker DirectX 9-funksjoner når kortet støtter dette, men på den annen side kan det gå helt ned til DirectX 6 (TNT2, Voodoo5), så det krever ikke monsterkort for å spille det, selv om det krever monsterkort (GFFX, R9700/9800) for å få sett spillet i all sin prakt.

Lenke til kommentar
Valve må stå på noe veldig hvis de skal få ut HL3 i september :wink:

Hvorfor det? Har du innsikt i hvor mye de har igjen før spillet er ferdig?

Nei, det har han nok ikke, men jeg tipper at alle her, om man leser den setningen nøye, vet at det er Half-Life 2 som kommer i september, og at det derfor er umulig at Half-Life 3 kan komme den samme måneden. ;)

Lenke til kommentar

Det var visst ingen skrivefeil allikevel :D

Du snakker om Half-Life 2 ikke sant? Half-Life 3 har så vidt jeg vet ikke blitt verken annonsert eller fått noen utgivelsesdato. Jeg tviler sterkt på at Valve lager HL3 samtidig som HL2, men det er selvfølgelig bare en antagelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...