Treningsmagasinet.no Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Knallharde dekk går ikke knallfort, men kan fort ende med knall og fall. Optimalt lufttrykk er ryttervekt i kg delt på to, minus litt... Les saken her Lenke til kommentar
Gjest Bra artikkel Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg har alltid lurt på hvor mye trykk jeg skal ha i dekket. Lenke til kommentar
Gjest Terje Rasmussen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Vedr. lufttrykk. Bruker du guffe på Crossmark dekkene? Lenke til kommentar
Gjest Morten Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Poenget med at altfor mange kjører med for høyt lufttrykk er jeg helt enig i. Virker derimot underlig at det her ikke står et ord om volum på dekkene. Har du et stort volum så kan det kjøres med svært lite lufttrykk i dekkene uten husking og tilsvarende problemer. Har du derimot dekk med lite volum (smale dekk) så må du ha et høyere trykk for at det skal være godt å sykle på. Har jeg misforstått noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg