Gå til innhold

– «Cloud Gaming» er betre for alle

Anbefalte innlegg

Boksen er ikke en pc som kjører spill, den mottar signaler og viderefører dem til tv'en. Jeg kan ikke se for meg at den skal være spesielt dyr, i forhold til en Gamer-PC. Du slipper å kjøpe nytt skjermkort/Minne/Prosessor/Hovedkort hvert 3.år for å kjøre de nyeste spillene, det er det jeg mener med å oppdatere den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såpass... ja, i lys av dette blir min tidligere kritikk feil. Beklager at jeg ikke leste artikkelen nøyere før jeg postet.

Blir egentlig nå heller mer skeptisk til gjennomførbarheten av hele greia:

Mange hevdar heile konseptet med skyespeling er søkt, og at ein konstant vil bli plaga av forsinkelse og tilkoblingsproblem. Dette er derimot noko Dyack fnyser av.

Lag, latency, degradert interaktivitet er problemer som melder seg. Alle kommandoer og kontroller må sendes tilbake til serveren før man får tilsendt bildet. Blir jo som online-spilling det her, bare treigere. Hvis man får til et slikt system vil det garantert gå utover spilleropplevelsen. Jeg hadde heller sett for meg en utvikling mot mindre lag, mer flyt, bedre kontrollsystemer, høyere oppløsning i tid og rom og bedre farger...

Noe elektronikk vil det vel måtte være i denne boksen for å håndtere input fra bruker, spille av grafikk/video. Det slår meg forøvrig som veldig ineffektivt å rendre 3D sentralt for så å sende video til boksen, men men...

Men en eller annen gang langt inn i fjern fremtid med kvantefelt-kommunikasjon osv..... hvem vet?

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er veldig interessant, men som mange andre stiller jeg meg ventende.

Jeg vil tro at Nintendo, Sony og Microsoft vil lansere minst to konsoller til før dette kommer, så det skjer nok ikke med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...