Gå til innhold

Diskuter firmware 3.0 update her

Toman18

Anbefalte innlegg

http://epicbattleaxe.com/ps3-firmware-30-c...-freeze-issues/

"Hmmm…this kinda sucks…Joystiq is reporting that several posters in the PlayStation.com forums are complaining of freezing issues related to the PS3 firmware 3.0 update and Uncharted: Drake’s Fortune. Apparently, the game freezes up at random times and requires players to reboot. Of course, nobody is sure exactly WHY this is happening and it seems to be limited to just that one game at the moment, but developer Naughty Dog is being made aware of the situation and hopefully there will be a fix issued soon. We’ll keep you posted."

Finn løsningen og ta den vekk, surt for mange som har dette problemet...

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surt for nye PS3 eiere att sånne ting skjer...

Husker jeg fikk RROD etter NXE oppdateringen B)

Jeg tror det kommer både oppdatering til spill som sliter med dette problemet og FW 3.01, skal spør min insider hos Sony Norge :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Muligheten for å ha lyd på alle utgangene samtidig var en ting jeg har savnet. Jeg flytter ofte PC3'en frem og tilbake mellom projektor (med surroundlyd over optisk), monitor (lyd på HDMI) og TV (Lyd på HDMI eller til headset koblet til analog utgang). Har vært litt irriterende å måtte endre utgang for lyd i menyen hver gang.

Bare et par ting igjen jeg savner nå, rask konvertering og export av filmer til PSP, og klient for nettradio.

Cross-game chat tror jeg nok jeg ville brukt ganske begrenset, siden jeg allerede syns in-game chat er utrolig irriterende... ;)

Lenke til kommentar
Fatter ikke hva 360 har med fw updaten til Sony

Tror du skjønner det veldig godt. Hadde for eksempel tråden vært om "PSN er nede" så hadde xbotter verden over dratt frem "kanskje det ikke er så dumt å betale for multiplayer/gold live" poenget. Hadde tråden vært om ennå en xbox 360 som hadde fått rrod så hadde xbottene dratt frem "ja, men jeg har 3 kompiser som har ps3 og alle har måttet sende sine inn tel rep" poenget, eller omvendt selvfølgelig. Osv osv osv

:p

Lenke til kommentar

Likte denne updaten veldig bra. Var nesten som og få en ny maskin. Tidligere var PS3 litt for "clean" og kjip. Men nå som du har dynamisk bakgrunn, for å ikke snakke om "the sparkle" som gir deg litt feeling av magi som strømmen over skjermen. Samt de andre twiksene. Jeg ble bare mer glad i maskinen min nå <3

Im loving it!

Endret av Bare Ban
Lenke til kommentar

Jeg synes det er clean PS3 sitt dashboard, har lastet ned flere bakgrunnbilder som endre ikonene til for eks System Setting er en PS3 maskin osv :)

Men håper dem tar vekk dem digre grå rundt nickene på min friendlist, eneste negative jeg ser med FW 3.0...

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Men håper dem tar vekk dem digre grå rundt nickene på min friendlist, eneste negative jeg ser med FW 3.0...

Syns de er bra jeg. Gjør det nå mulig å se hva folk nedover på lista spiller uten å scrolle nedover. Håper de heller legger til trofèlevel der. Skal sies at jeg ikke likte de i starten, men nå synes jeg de grå boksene er bra.

Lenke til kommentar

Ok, dette blir siste posten jeg klager over designfeilene som jeg ser det. :)

Når du navigerer deg til What's new så bytter den theme. Samtidig kommer den med animasjoner som bare finnes her og som er totalt unødvendig.

Løsning: En firkant med et innlastingsikon er det eneste som ville ha passet her, og som ikke endret theme. Og for pokker fjern animasjonen. Det går ikke raskere å hente info bare fordi det er en animasjon. Og nei, det hjelper ikke på ventetiden.

Infobaren oppe til høyre er innrammet av en firkant. Den eneste firkanten i hele menyen (om du ser vekk fra What's new og PS Store). Ikonene og tekstene der er for små sammenlignet med resten.

Løsning: Fjern firkanten, øk ikon og tekststørrelsen

Ingenting av det innholdet som er lastet ned fra nettet forblir. Alt blir lastet inn igjen.

Løsning. Det finne noe som heter cache (mellomlager) hvor bilder og info som mer eller mindre er statisk kan lagres. Og når det er en oppdatering kan dette sjekkes i bakgrunnen og oppdatere cachen.

Vennliste er kommer med bokser som ikke finnes andre steder. Og fargene er ikke gjennomtenkt. Grå og blå (når pålogget). Hvem i alle dager har funnet disse fargene?

Løsning: Bruk de samme designelementene fra andre deler av grensesnittet. Jeg har ikke noen direkte løsning i hodet i farten, men for all del, det er mulig å gjøre dette mye bedre. Fargekombinasjonene bør skiftes. De universale statusfargene er grønn,oransje og rød. Bruk dem.

Her gjelder også problemet med cache. Hvorfor ikke lagre trophies og slikt når du velger en venn. Og oppdater cahen når det er noe nytt der. Så irriterende.

Dette er hva jeg kommer på akkurat nå og som irriterer meg mest. Syns det er veldig rart ingen andre ser dette. For dette er store designfeil.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...