Gå til innhold

Diskuter firmware 3.0 update her

Toman18

Anbefalte innlegg

Her er de funksjoner som er med Firmware 3.0 til Playstation 3.

What’s New” – The “Information Board” will be replaced with a “What’s New” section, which allows you to enjoy interactive PlayStation news every time you start the PS3 system. Located under the PlayStation Network icon, “What’s New” displays the latest and greatest game, video, PlayStation Network and PlayStation news and releases, as well as your recently played games, in a sleek, new animated format.

Status Indicator – In the top right corner we’ve added an indicator bar, which displays your user icon, friend icon, the number of friends you have online and a small message icon to let you know if you have any new messages. The indicator also includes a scrolling ticker that features the latest news from PlayStation Network. In addition, when you press the PS button, the battery life indicator will no longer cover up the clock.

Friends List – Now your PlayStation Network friends will appear in a slightly redesigned format on your Friends List. Also, messages will now be viewable from each of your friends’ respective profiles.

PlayStation Store Shortcuts – We’ve added a handy shortcut icon to the PlayStation Store under both the Game and Video categories so you can access the latest content quickly and easily.

Personalization – Personalize your PS3 with new dynamic custom themes and avatars. Dynamic themes as well as free and premium avatars will be available through PlayStation Store. A dynamic theme takes your screen to a whole new level as it incorporates animated objects into the background.

Trophies – Showcasing your hard earned trophies just got better. Update 3.00 gives game developers the ability to modify how they display trophies for add-on content. Base and add-on game trophies will continue to be combined into a single list so you can see where you stand in a game as a whole. Within that list, trophies will be broken out into subcategories—base trophies and add-on trophies—that way, you can easily view the percentage of your base game trophy collection, and separately track your trophy progress in add-on packs. Look for this enhancement to be included in upcoming games.

Jeg likte faktisk dynamisk bakgrunn som blir vist i filmen her: Lengre nede på siden finner du en liten video av kommende firmware 3.0

Dette blir bare bedre og bedre!!

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, var ikke så ille! :)

Men, ingen kjempestore oppdateringer, gøy med beveglige themes, og greit at meldinger og venner kommer øverst i høyre hjørne. Annet enn det, var det vel egentlig ikke noe særlig å nevne?

What's new saken har jeg lite bruk for, men det kan jo kanskje være greit for de som ikke sjekker 2-3 spillsider nesten vær (hver? nå ble jeg usikker!) dag.. :p jeg føler jeg stort sett har oversikt over hva som er nytt..

Lenke til kommentar

Eg er ikkje spesielt imponert. Mange snarvegar til PS Store så Sony kan selge litt meir der? Weee....

Bra at Sony fortsatt kjem med oppdateringar, men synes ikkje dette rettferdiggjer eit hopp frå 2.80 til 3.0. Vel, dei har i alle fall flytta/endra batteri-indikatoren så den ikkje blokkerer for klokka...

Lenke til kommentar

Synes denne oppdateringen er helt knall jeg. Også morsomt å høre på når folk ikke liker endringer. Da velger man ut en liten ting som PS Store ikonene. Vær sin smak sier jeg. Digger What's New og endringene til trophies virker bra. Blir også knall med de oppe til høyre som sier hvor mange beskjeder man har fått. Det har vært et savn.

Spent på endringene de har gjort med vennelista.

Lenke til kommentar

Nå eier jeg ennå ikke en PS3, men skal ha Slim når den kommer neste måned.

Ut i fra filmen er jeg ikke veldig imponert med hvordan de har integrert de nye funksjonene. Alt føles som at det er en ettertanke. Designmessig er det mye som bryter med hverandre. Spesielt den nye statusbaren. Mulig dette er forskjellige på ulike themes. Det jeg ikke liker er hvor blokkete alt er. Kan de ikke i det minste fjerne den rammen. Alt annet er rent og oversiktlig, og så har du plutselig en firkant der oppe som bryter det ellers fine oppsettet.

Hvorfor ikke flytt klokken til venstre og ha nyhetsfeltet under den eller i midten. Og så bruk et større ikon for både avatarer og beskjeder. Når dere først gjør det på MS sin måte, gjør det skikkelig.

Det samme gjelder egentlig PS-Store oppsettet. Første jeg irriterte meg over er animasjonene. Hvorfor bruke animasjoner på den måten for å skjule at noe laster inn. Bruk heller en liten tekst eller et ikon. I tillegg er det også her brudd i hvordan resten av grensesnittet er.

Og hvorfor kan de ikke bruke hele skjermen for å vise innholdet på PS-Store? Jeg vil ikke ha det lille vinduet der med plass til bare 3 ikoner per rad.

Virker ikke som de har tenkt mye over designet og layout her. Flott med nye funksjoner, men dere kan bedre enn det her Sony.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Regnet nesten med at det bare var en forhåndsvisning, men de kunne gjort det bedre. Virker nesten amatørmessig. Forventer litt mer innsats på designet. Det originale designet er jo meget bra. Disse nye funksjonene er ikke tenkt godt nok ut. Skulle heller ha kalt denne 2.90 istedet og pusset alt opp til en v. 3.0 om noen måneder.

Lenke til kommentar
Også morsomt å høre på når folk ikke liker endringer. Da velger man ut en liten ting som PS Store ikonene. Vær sin smak sier jeg. Digger What's New og endringene til trophies virker bra. Blir også knall med de oppe til høyre som sier hvor mange beskjeder man har fått. Det har vært et savn.

Spent på endringene de har gjort med vennelista.

Ein liten ting? PS Store shortcuts er ein av "highlights" i denne oppdateringa, så Sony synst tydeligvis det er ein stor endring. What's New kan bli ganske brukande om den blir oppdatert ofte nok. Der var Information Bar useless. Recently played games ser eg ikkje heilt at skal bli veldig nyttig. Spelet eg spelte sist står mest sannsynlig i, eller så er PSN Games sortert ei mappe nedanfor.

Uansett, som du seier, kvar sin smak. Og i dette tilfellet er ikkje eg nevneverdig imponert. :)

Skulle heller ha kalt denne 2.90 istedet og pusset alt opp til en v. 3.0 om noen måneder.

Enig, eg forventa meir frå 3.0. Eller, i alle fall meir som var retta mot media, gaming (!) eller kommunikasjon. No får vel Noreg tilgang til VidZone i løpet av året i alle fall.

Lenke til kommentar
Bare meg som syntes at LittleBigPlanet theme var neat da :p Ble litt mange PS-store ikoner, men det nye trofesystemet & "What's new?" Syntes jeg var bra i forhold til sine tidligere utseender

Du er langt fra den eneste. Synes det LBP theme var enormt. Blir spennende å se hva slags andre theme dem kommer med etterhvert. Skal bli nice med flere avatarer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...