Gå til innhold

Hvorfor så få 3.person skytespill

husgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har jo

*Uncharted

*Lost Planet

*Resident Evil

*Red Faction Guerilla

*Dead Space

*GTA IV

*Wanted

*Eat Led

*SOCOM

*Warhawk

*Dark Sector

*Army of Two

*The Club

*Stranglehold

og dette var de som jeg kom på. Hadde jeg tatt meg bryet til å søke, så hadde jeg nok funnet mange flere. Og jeg syns forøvrig ikke at det er manko på TPS.

Lenke til kommentar
Med rene skytespill mener du..? At man følger en trang gang og skyter alt man ser?

jepp. run and gun, som gears of war... Poenget mitt er at det er mange mange flere rene skytespill i første person, enn 3..

Men er visst bare jeg som er enig med meg her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Med rene skytespill mener du..? At man følger en trang gang og skyter alt man ser?

jepp. run and gun, som gears of war... Poenget mitt er at det er mange mange flere rene skytespill i første person, enn 3..

Men er visst bare jeg som er enig med meg her :rolleyes:

Ja for titler som Lost Planet, Fracture, Army of Two, The Club (selve prim-eksempelet på "run-'n'-gun") er iallefall ikke Run-n-gun.

Tror ikke du selv vet helt hva du mener her gitt, beklager å måtte påstå det.

Er nok lettere å lage 1. persons. Blir lettere med tanke på våpen, animasjoner og sånn.

....Hæ?

Og dette er noe du begrunner med... hva?

Forøvrig tror jeg 1. person har en større.. apell.

Dette er nok desverre sant, men det er ganske oppsiktsvekkende at mange gamere har "iron-sight" som et viktig argmuent på at de ikke kjøper tredjepersons-skytespill.

"Det er jo mer realistisk lizm".

Lenke til kommentar
Er nok lettere å lage 1. persons. Blir lettere med tanke på våpen, animasjoner og sånn.

....Hæ?

Og dette er noe du begrunner med... hva?

Forskjellen er jo selvsagt ikke stor, men det sier jo seg selv at animasjoner tar lengre tid å lage i et 3.persons skytespill. I et 3.p ser du personen du styrer, som blir ekstra arbeid. Når du så skal lage animasjoner for alt denne personen gjør(våpen, fall, hopp, osv.) tar det lengre tid. Det innebærer lengre arbeidstid for utviklerne, ikke så mye dog. Det var et tåpelig argument, I know :p

Lenke til kommentar

"Ja for titler som Lost Planet, Fracture, Army of Two, The Club (selve prim-eksempelet på "run-'n'-gun") er iallefall ikke Run-n-gun.

Tror ikke du selv vet helt hva du mener her gitt, beklager å måtte påstå det.

"

...

Fracture, army of two og the club er vel ikke akkurat topp titler.. Som sagt enten er de ræva eller så er de stort sett ikke rene skytespill. Ja, selvsagt finnes det unntak..

Endret av niggle
Lenke til kommentar

For de som nyter tanken av å gå glipp av masse spill er det bare verdt å spille de med ranking over 9.

Litt usikker på hva du er ute etter trådstarter. Det er jo slik at det er forskjellige ting som funker best med forskjellige type kameraføring. Survival horror blir f.eks. tamt i førsteperson, mens realistiske krigsspill blir tamt i tredjeperson.

Dessuten bør du forandre tittelen til å være hakket mindre misvisende.

Lenke til kommentar
For de som nyter tanken av å gå glipp av masse spill er det bare verdt å spille de med ranking over 9.

Litt usikker på hva du er ute etter trådstarter. Det er jo slik at det er forskjellige ting som funker best med forskjellige type kameraføring. Survival horror blir f.eks. tamt i førsteperson, mens realistiske krigsspill blir tamt i tredjeperson.

Dessuten bør du forandre tittelen til å være hakket mindre misvisende.

Vel, for en som ikke spiller 24 timer i døgnet, blir det til at man velger de spillene som får gode karakterer. Rekker ikke engang det. Har 3-4 uåpnete spill her også..

Men hvorfor er det da så få toppspill eller spill med terningkast 9 i sjangeren run og gun, som er i 3 person?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...