Gå til innhold

Den generelle "Dante's Inferno" tråden.

Snurreleif

Anbefalte innlegg

Har lest noen anmeldelser til dette spillet, jeg er i grunn lei at folk kaller dette en god of war klone og deretter straffer spillet , jeg har en følelse på at gow får mer eller mindre perfekt

Score for å holde samme stilen

Helt enig...virker som God of War har en egen regel om at ingen andre spill kan ha likheter til det uten å få litt pepper for det...og det blir litt for dumt.

Ja er ganske enig i det selv.Spillet er innenfor hack n slash sjangern og folk bør begynne of lære seg at ingen spill i sjangern er rip off eller kloner,upgrade menyen ,currencyn velger de på hvordan spillet er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt hejlp fra fellows danters her.Er i den første cirkeln.Skulle krysse over til den andre siden ved hjelp av et tau og så kommer filmsekvensen at jeg detter ned og må klatre meg inni en hule omtrent. Er der man får den første relicen.Jeg har fått itemsa og osv rundt der,men er et puzzle som viser at jeg må dra et en slags svær planke fram og tilbake og en slider der og oppe på toppen er den en sann irriterende dude som ikke holder kjeft.

Noen som kan gi meg råd til hva jeg skal gjøre?,

btw,noen som legger merke til at Dante ligner litt på Clive Owen?,der han snakker med death itself?.

Lenke til kommentar

Trenger råd. er det verdt å kjøpe ? Jeg digget demoen og elsker God of War serien. Men jeg frykter dette kanskje er litt kjipere enn god of war, ikke så interessante fiender osv.

Og at det blir over på 4 timer selvsagt.

What to do !

Spillet varer nok litt lenger enn 4 timer :p Personlig ville jeg nok aldri anbefalt Dante's Inferno som ett spill du bare må spille, men dersom du er kjempefan av GoW og har litt penger å bruke og lyst til å leke litt før 3'ern kommer ut så funker det helt fint.

Antallet og variasjonen av fiendene er mer eller mindre på samme linje som GoW, men de har en litt større tendens til å være irriterende istedenfor utfordrende. Det største problemet jeg har med slossinga er at senere i spillet så er det ganske vanlig å dø bare fordi spillet bestemte seg for å gjøre tilfeldige ting samtidig (lignende når man sloss mot flere nagaer samtidig i GoW og en klarer å steine deg like før en annen slår deg).

Utenom det så synes jeg hele xp systemet funker dårlig, det stopper opp flyten i slossinga og føles ofte som at man bare "grinder". Plattforminga er heller ikke altfor bra utført og du vil ofte oppleve at du må gjøre samme tinga om og om igjen fordi du ikke visste hva som kom ti å skje for så å dø.

Spillet tar også en uheldig vending mot slutten hvor det slenger deg inn i en rekke challenges (lignende ekstra materialet for GoW). Har ikke noe imot at de har med sånt i spillet, men synes ikke det passer inn i hovedkampanjen. Det er flott for de som liker sånt, men personlig har jeg ikke noen stor interesse av å klare å holde meg i lufta X sekunder, eller drepe X fiender uten å miste komboen.

Når det gjelder bra ting så kommer design veldig høyt, vil ikke nødvendigvis si at det er interessant, men det er definitivt kreativt og underholdende. De ferdiglagde CG filmene er også av utrolig høy kvalitet. Spillet gjør en god jobb i å jevnlig introdusere nye ting i de 7 første sirklene, og det er fullt av collectibles (med nytte) etc som gjør det verdt å spille gjennom flere ganger.

Lenke til kommentar

Trenger litt hejlp fra fellows danters her.Er i den første cirkeln.Skulle krysse over til den andre siden ved hjelp av et tau og så kommer filmsekvensen at jeg detter ned og må klatre meg inni en hule omtrent. Er der man får den første relicen.Jeg har fått itemsa og osv rundt der,men er et puzzle som viser at jeg må dra et en slags svær planke fram og tilbake og en slider der og oppe på toppen er den en sann irriterende dude som ikke holder kjeft.

Noen som kan gi meg råd til hva jeg skal gjøre?,

btw,noen som legger merke til at Dante ligner litt på Clive Owen?,der han snakker med death itself?.

Det du skal gjøre er å flytte den boksen som står der, den skal du flytte i den lille sprekken til høyre, slik at når du flytter plattformen langt nok bak kan du da legge boksen oppå platformen.

når du da flytter platformen tilbake kan du da hoppe opp for å komme videre.

Husk Judas coin som står på venstre side, den kan du ta når du har fått flyttet boksen oppå plattformen, du må bare flytte den helt til venstre istedenfor å ha den liggende i midten.

@avean

Det eneste jeg kan bekrefte er at spillet er nok mer enn 4 timer, fullførte just circle of greed på rundt den tida, noe som skal være 1/3 av spillet (det kan dog hende at de neste ikke varer så lenge, greed var en stor circle).

Når det gjelder det å skaffe XP for å øke holy/unholy level, så vil det merkes som litt grinding til å begynne med, men det er viktig å nevne at det fra de store fiendene og the damned (folk som du skal bedømme/frelse) du får mye XP, etter du har basert holy/unholy level 3, er det mer eller mindre ikke vits å grinde små dritt monstrer, det får du så lite for!

Jeg har aldri spilt God Of War, så jeg kan ikke helt sammenlignet med det, det jeg kan nevne som er til kontrast av GoW er at du har kun et melee våpen, nemlig death's scyte, du har også et kors du kan bruke.

Den Artiske stilen er veldig bra i spillet, grafikken er av og til helt fantastisk og innimellom litt rar texturer.

Men det å få spillet i 60 FPS capped har sin pris! ;)

Når det gjelder challenges ved slutten av spillet kan jeg ikke si noe om selv, ettersom jeg ikke har kommet så langt, men det jeg kan nevne er at det er enten love/hate moment.

Jeg sier dette fordi noen syns det er dårlig level design, alstå noen som ble bare puttet der for å forlenge den sirkelen, men andre likte å slåss undre andre omstendigheter.

Til vanlig ville jeg ha anbefalt å gå for gamestop tilbud, men det er for desverre for seint å gjøre.

Når det gjelder bra ting så kommer design veldig høyt, vil ikke nødvendigvis si at det er interessant, men det er definitivt kreativt og underholdende. De ferdiglagde CG filmene er også av utrolig høy kvalitet. Spillet gjør en god jobb i å jevnlig introdusere nye ting i de 7 første sirklene, og det er fullt av collectibles (med nytte) etc som gjør det verdt å spille gjennom flere ganger.

mao, hvis du elsker kristen mytologi (nei du trenger ikke være krsiten for å like det!), eller like heaven and hell konsept, er det bare å kjøpe det!

@ _LarZen_

er enig at death edition er sexy, lol

Endret av amir90
Lenke til kommentar

mao, hvis du elsker kristen mytologi (nei du trenger ikke være krsiten for å like det!), eller like heaven and hell konsept, er det bare å kjøpe det!

Hmm, vil nok ikke si at du trenger å ha noen særlig interesse for katolsk mytologi. Det er mer det at det er såpass unikt at veldig lite oppleves som noe du har sett hundre ganger før. Man har nok sett noen av monstrene før i andre ting, men de har tatt en vinkling som gjør at ihvertfall jeg ikke kan komme på noen som helst åpenbar populær kilde.

Ja, det høres kanskje litt merkelig ut med tanke på utgangspunktet, men igjen så vil jeg si at jeg tror ikke de på noen måte har prøvd å gjenskape noe reelt bilde. Det handler mest om å finne på noe nytt som fanger oppmerksomheten til folk, og som underholder på ett veldig platt nivå.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

jau absolutt, så lenge du forventer spektakell og ikke dyp seriøs teologi :p

teehee

Jeg er stuck i gluttony :( Er en kamp jeg ikke kommer meg forbi fordi jeg bare har 30% liv igjen. Noen tips til hvordan jeg drepper de Gluttony tingene som kommer opp av bakken fort?

Vel, du har noen valgmuligheter.

1) dø ofte nok til du får fullt liv (for det skjer)

2) gå ned et hakk med vansklighetsgrad

3) rushe til nærmeste fountains for å fullt liv/magic

4) Hvis du klarer store deler av kampen, men er lutt uforsiktig, da kan du prøve å blokke oftere, eller bruke kill animation på små fiender som skjold (animasjonen skaper en usynlig vegg).

Med hjelp til ormene så kan du gjøre følgende:

Gå der marka er market litt spesielt, med engang monsteret kommer opp, dogder du, bruk en kombinasjon av korst angrep og angrep som ikke trenger å være så nærme fienden.

Det kan være holde inne X, bruke foucs attack i lufta.

Markert tekst er nok den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Jeg sitter fast på en bane der det er en stor bronse statue hvor den heves når jeg drar i en spak, og så er det en kloss som jeg driver og dytter rundt med. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med klossen. Tror det er heresy sirkelen jeg er på, skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre i akkurat på den biten. Hjelp! :(

Edit: Nevermind fant ut til slutt.

Endret av Lonely Link
Lenke til kommentar

Jeg er stuck i gluttony :( Er en kamp jeg ikke kommer meg forbi fordi jeg bare har 30% liv igjen. Noen tips til hvordan jeg drepper de Gluttony tingene som kommer opp av bakken fort?

Hadde det samme problemet 2 ganger i min gjennomspilling, heldigvis var mitt siste ordentlige save ikke altfor langt unna så jeg loada de. Ikke gøy å spille ting om igjen fordi de ikke har plassert ut healing mellom vanskelig kamper da =/

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet 2 ganger i min gjennomspilling, heldigvis var mitt siste ordentlige save ikke altfor langt unna så jeg loada de. Ikke gøy å spille ting om igjen fordi de ikke har plassert ut healing mellom vanskelig kamper da =/

Jeg er enig der. Synes ikke plasseringen av healing-greiene er helt gjennomtenkt. Jeg får som oftest dem når jeg ikke trenger dem og motsatt. Er litt frustrerende det der. :huh:

Lenke til kommentar

Noen som har rundet Dante's Inferno? Jeg er på siste bossen og synes det er sinssykt overdrevent. Minner meg faktisk på sånne japse-spill som har utrolige urettferdige sistebosser. Spiller på Zelout eller hva det nå heter. Er vel "normal" regner jeg med. Utrolig plagsomt altså. Han har jo som alle andre bosser i spillet for mye liv. <_<

Lenke til kommentar

Noen som har rundet Dante's Inferno? Jeg er på siste bossen og synes det er sinssykt overdrevent. Minner meg faktisk på sånne japse-spill som har utrolige urettferdige sistebosser. Spiller på Zelout eller hva det nå heter. Er vel "normal" regner jeg med. Utrolig plagsomt altså. Han har jo som alle andre bosser i spillet for mye liv. <_<

don't like a challenge ey? :)

neida, du er heldig som får spilt det, har ingen 360 i nærheten å bruke!

Lenke til kommentar

Det var nesten litt komisk at det var så vanskelig, men jeg fant ut at det ikke var lurt å bruke korset! Jeg brukte kun scythen. Og så brukte jeg skjoldmagien for å få liv igjen. =D

Ah, deilig å ha fullført det. Jeg håper etterfølgeren er bedre. Ble litt skuffet over at det var så kort, lineært og repeterende. <_<

Lenke til kommentar

Jau, satt igjen med litt av samme inntrykket. Spillet hadde ikke blitt dårligere om de reduserte HPen til monstra litt. Uansett, tips i spoiler-tag :p

Første del av kampen handler stort sett bare om å hoppe. Hopp like før han slår i bakken og vær klar til å hookshotte. Etter 1/3 så begynner han med dobbeltslag, hvor du må dobbelthoppe. Når han har rundt 1/3 hp igjen så kan du ikke hookshoote lenger, jeg bare brukte redemption og spamma korset for å komme meg gjennom den fasen fort.

I andre fasen så handler det stort sett bare om å holde han opptatt så han ikke kan spamme fireballs, jeg brukte en kombo av special jump attack (L2+X på PS3) fulgt av special light attack (L2+firkant). Igjen mot slutten når han begynner å fly så brukte jeg redemption + kors iirc.

Utenom det, hvis du ikke har oppgradert mana fullt så kan du fylle opp manaen din mid-fight ved å kjøpe upgrade. Kombinert med oppgradert armor-magic så kan du heale deg selv ganske mye.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...