Gå til innhold

Den generelle "Dante's Inferno" tråden.


Snurreleif

Anbefalte innlegg

Dante's Inferno er et spill som mange andre som etter min smak fortjener en egen diskusjons-tråd (fant ingen da jeg søkte), så voila!

 

Dante's Inferno er et spill som blir laget av det samme teamet innen EA som utviklet Dead Space.

Så langt ser spillet ut til å bli en blanding mellom Dead Space's groteskhet, Devil May Cry-seriens slåsse-kamper, og en stor dose God of War (koloss-kamper f.eks).

Utviklerne virker å bli et team som skal bli kjent for å ta mange gode idèer, mikse det i en bolle, og slippe et særdeles gjennomført og godt spill, og etter diverse trailere og videoer må jeg igjen si at fokuset på stemning, atmosfære og bakgrunns-musikk, virker å være tilstedeværende hos disse gutta/jentene.

 

Spillet er løst basert på Dante Aligheri's "Den Guddommelige Komedie" (om jeg ikke husker helt feil), og handler om en karakter ved navn Dante, som må dra igjennom Helvetes 9 sirkler for å hente tilbake sin kjære.

Og jo nærmere midten man kommer, jo verre blir straffen, og syndene større..

 

OBS! OBS! Det advares om at spillet uten tvil vil få 18års-grense, grunnet sine bisarre, voldelige og til dels seksuelle temaer, det er derfor på eget ansvar at disse trailerne sès.

Dere er herved advart

 

 

Gameplay Videoer

 

Nr.1.

 

 

Trailere

 

 

Nr.1

 

Nr.2

 

Nr.3.

 

 

Developer Diaries

 

Circle 1: Limbo

 

Circle 2: Lust

 

Circle 3: Gluttony

 

Circle 4: Greed.

 

 

Inferno's 9 Sirkler

 

500px-Dantes_Inferno_-_Levels_of_Hell.svg.png

 

Tråden er herved åpnet for meninger og diskusjoner!

 

 

 

Bidrags-ytere (eller korrektur-lakkere)

 

- Skronk

- ShampooMacTavish

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at spillet ikke er veldig løst basert på Den Guddommelige Komedie (ikke Den Tragiske), hele grunnideen er basert på diktet. Jeg har lest en større oppsummering av det selv, og det er tydelig at de har hentet mye inspirasjon og temaer derfra. Ikke når det gjelder kamp og slikt, selvsagt, men når det kommer til bakhistorien og de forskjellige sirklene.

Lenke til kommentar
Jeg må si at spillet ikke er veldig løst basert på Den Guddommelige Komedie (ikke Den Tragiske), hele grunnideen er basert på diktet. Jeg har lest en større oppsummering av det selv, og det er tydelig at de har hentet mye inspirasjon og temaer derfra. Ikke når det gjelder kamp og slikt, selvsagt, men når det kommer til bakhistorien og de forskjellige sirklene.

 

 

Det virket å være mer materiale tatt fra diktet enn jeg trodde (tenker da på hvorfor han skrev diktet osv) så kan være enig at det er mer enn "veldig løst basert".

Jeg vil fortsatt dog ikke si det er mer enn "basert" på diktet, da ting ikke foregår ordrett, og det er tatt veldig store friheter i henhold til handlinger osv.

For det første hadde vel egentlig Dante med seg en hjelper? osv osv.

 

 

Jeg kom på navnet når jeg la meg i går, men da orket jeg ikke å gå opp og rette på det (dog jeg først trodde den het noe annet før DET igjen).

Takker for tipset.

 

.

 

Takk for filmen, klarte ikke å finne den på Gametrailers i går, så da ble det bare med tre.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Jeg må si at spillet ikke er veldig løst basert på Den Guddommelige Komedie (ikke Den Tragiske), hele grunnideen er basert på diktet. Jeg har lest en større oppsummering av det selv, og det er tydelig at de har hentet mye inspirasjon og temaer derfra. Ikke når det gjelder kamp og slikt, selvsagt, men når det kommer til bakhistorien og de forskjellige sirklene.

 

Har lest hele boka (nynorsk oversettelse ftl).

 

Inspirasjonen og temaene passer greit nok, men resten er noe de selv har snekra sammen på bakrommet.

 

Man følger ingen forlevede inn i Helvete, man har følge og en guide i dikteren Vergil. Og har du spilt noe i Devil May Cry-serien så skjønner du nå hvor de to brødrene har fått navnet sitt fra.

Han går inn dit (gjennom en port) frivillig, og han kommer ut igjen uten problemer, for å spasere inn i Skjærsilden og så inn i Himmelen.

 

Akkurat hvordan det var med forloveden husker jeg ikke, men skal lese de første sidene etterpå. Er noen år siden jeg leste den!

Lenke til kommentar
Skjul
Jeg må si at spillet ikke er veldig løst basert på Den Guddommelige Komedie (ikke Den Tragiske), hele grunnideen er basert på diktet. Jeg har lest en større oppsummering av det selv, og det er tydelig at de har hentet mye inspirasjon og temaer derfra. Ikke når det gjelder kamp og slikt, selvsagt, men når det kommer til bakhistorien og de forskjellige sirklene.


Har lest hele boka (nynorsk oversettelse ftl).

Inspirasjonen og temaene passer greit nok, men resten er noe de selv har snekra sammen på bakrommet.

Man følger ingen forlevede inn i Helvete, man har følge og en guide i dikteren Vergil. Og har du spilt noe i Devil May Cry-serien så skjønner du nå hvor de to brødrene har fått navnet sitt fra.
Han går inn dit (gjennom en port) frivillig, og han kommer ut igjen uten problemer, for å spasere inn i Skjærsilden og så inn i Himmelen.

Akkurat hvordan det var med forloveden husker jeg ikke, men skal lese de første sidene etterpå. Er noen år siden jeg leste den!


Forloveden hans (Beatrice) tok over for guiden (Vergil) da de var ferdige med skjærsilden, siden Vergil var hedning og ikke kunne komme inn i himmelen.
Lenke til kommentar

Fortsatt tar vel ikke spillet utgangspunkt i selve hendelsene i diktet, og derfor må det vel sies at spillet er en fiksjon, med utgangspunkt i Dante Alighieri's Inferno?

 

Uansett, la oss ikke la selve diktet bli emnet tråden omhandler, og heller fortsette diskusjoner/meninger rundt selve spillet.

Så kan vi heller linke hverandre Den Gudommelige Komedie og utveksle søte ord :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Gleder meg til spillet, dog vil nevne at utgivelse datoen er 4.2 :p

 

Det har kommet dev.diaries for de andre circles, untatt den siste.

 

Tror faktisk jeg går for å runde spillet i et, med mine 2 buds :p

 

Jeg anbefaler folk Death Edition, som er tilgjengelig til 360 (kanskje til PS3, er ikke sikker, men devine edition er iallefall til PS3).

 

I denne death edition var det:

• Slipcase with "Death Edition" Ink Flip Lenticular

• Exclusive packaging featuring Dante Ink Lenticular and 9 circles artwork

• Exclusive in-game playable character costume• (Isacc fra Dead Space)

• Bonus DVD Including:

· Making-of-the-game-Documentary

· Dante in History Documentary

· Full Game Soundtrack

· Scoring the Inferno Documentary

· Wayne Barlowe Digital Artbook

· Scene from Dante's Inferno an Animated Epic

· Digital Reprint of the Full Poem

 

Den markerte delen er grunnen til death edition for meg, hehe.

 

deadspaceisaacfull_580.jpg

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...