Crazy Joe Davola Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Det vanskeligste retro-spillet jeg har spillt tror jeg må være The Guardian Legend på NES. Har aldri rundet det, men kom til sistebossen en del ganger da jeg var liten. Men et utrolig bra spill er det, og for en fantastisk musikk det hadde/har. Ellers slet jeg mye med Wizards and Warriors jeg også. Men det fikk jeg i det minste rundet en gang. Prøvde dog sikkert 100vis av ganger Endret 22. mai 2010 av nouse4aname Lenke til kommentar
Barliman Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Husker The lost Vikings var en fin utfordring Må vel ta meg noen retro kvelder fremover og teste det igjen Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg reagerte igrunn litt på at MegaMan 2 ble nevnt, som blir sett som det desiderte enkleste spillet i hele serien (mulig pga Metal blade våpnet som ødelegger alt, til og med bossen som gir deg det er svak mot det). Det blir uansett individuelt. Hvis det er det første i serien man spiller, og/eller man er ganske ung, så kan 2 være en utfordring. Men du har rett i at 2 er det enkleste i serien, 4 er nesten like enkelt, mens 3 er merkbart vanskeligere og 1 er at av de vanskeligste spillene jeg har spilt på NES. Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Kan bare komme på ett spill... Contra til SNES. Klarte det aldri. Så, jeg prøvde det på PC, og fant ut at det er jo klin umulig uten cheats -.- (eller muligheten til å lagre/lase som en vil. Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Kom på at Robowarrior til NES også var helt forferdelig! Sykt spill! Klarte aldri å runde det, eller komme halvveis engang. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Alex Kidd in the Miracle World slet jeg med. Da var jeg 3 år gammel. Et annet spill jeg spilte på den tiden var et motorsykkelspill. Du skulle kjøre fra et sted utenfor byen og kjøre på en vei inn til byen under en viss tid. Jeg klarte det aldri. Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg reagerte igrunn litt på at MegaMan 2 ble nevnt, som blir sett som det desiderte enkleste spillet i hele serien (mulig pga Metal blade våpnet som ødelegger alt, til og med bossen som gir deg det er svak mot det). Det blir uansett individuelt. Hvis det er det første i serien man spiller, og/eller man er ganske ung, så kan 2 være en utfordring. Men du har rett i at 2 er det enkleste i serien, 4 er nesten like enkelt, mens 3 er merkbart vanskeligere og 1 er at av de vanskeligste spillene jeg har spilt på NES. Sant det, bare tenkte på alle de ekstreme spillene som var i 8-bit eraen. For meg ihvertfall var Megaman 2 en av de aller enkleste jeg hadde i spill bibloteket mitt generelt, men også en av de mest gøyale og minneverdige Det første Megaman spillet derimot var betraklig vanskeligere. 3'ern var også en utfordring egentlig. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Vanskeligste spillet? Tror Sammy Lightfoot på C64 må være en kandidat der. Plattformspill der man ofte måtte være piksel-perfekt plassert for å kunne klare brasene. Det klarte ikke jeg... Lenke til kommentar
Goo_InnleggNO Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Har ennå ikke kommet gjennom Bruce Lee. Full game her Bruce Lee Game Hele 644 kb. Veldig bra. Edit. Opprinnelig for Amstrad og C64 Endret 9. juli 2010 av Goo Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Har ikke spilt mange retro spill, men satte meg ned i går og testet ut noen av Castlevania spilla etter å ha sett på AVGN, utrolig morsomt men også utrolig vanskelig. Kan ikke skjønne hvordan folk har klart å runde disse spillene når man spilte i "gamledager" nå spiller jeg på emulator til PC, med saves og alt, og selv da sliter jeg . Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kan ikke skjønne hvordan folk har klart å runde disse spillene når man spilte i "gamledager" Det betydde nok mer for oss å klare spillene den gang enn det gjør nå, det er surt å sette seg dønn fast i et spill i dag også, men det er ikke like "viktig" lenger. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å spillet Street Fighter på Amiga... ...med en slik kontroll: Lenke til kommentar
SAved Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 For meg må det ha hvert Zelda: oot Klarte aldri og spille det ferdig. Selv den dag i dag har jeg ikke klart det. Ganske stort spill med mange utfordringer Burde kanskje ta det opp men har desverre ingen N64 :/ Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 For meg må det ha hvert Zelda: oot Klarte aldri og spille det ferdig. Selv den dag i dag har jeg ikke klart det. Ganske stort spill med mange utfordringer Burde kanskje ta det opp men har desverre ingen N64 :/ blasfemi! Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Ninja Gaiden 1, klarte aldri siste bossen, døde man så endte man helt til 5-1 hvis jeg husker riktig * argh* Det må være en av de vanskeligste spill som faktisk er spillbart, finnes jo mange spill hvor kontrollen er så dårlig, spillet er så dårlig laget som gjør det så vanskelig men disse utelukker jeg Kommer ikke mer på farten akkurat nu men denne var hardcore i sin tid. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 ninja gaiden 1 kjøpte jeg selv på virtual console. meget bra spill. kom også til siste boss selv. der sa det bom stopp. skulle helt fin klart å slått han. men å starte 20 min tilbake vær gang man taper er lite motiverende. castlevania 1 til NES er jeg på nest siste bane og sitter bom fast. Runda forøvrig ghouls and ghosts på SNES på høyeste vanskelighetsgrad. dette syns jeg var betraktelig mye lettere enn NES versjonen. gamle star wars spillene på SNES er også sykt sykt vanskelige. klarte så vidt første spillet på standard vanskelighetsgrad. 2eren var jeg sjanseløs på. Er for mange gamle spill jeg har lyst på. så ser ut som jeg blir nødt til å investre i en nes+ snes. Virtual console har ikke nok spill Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Mickey Mania til SNES. Aldri klart det. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Topgun til NES. Faen meg umulig å lande på de fordømte skipa. Super Mario 2: Lost Levels. Har lagt endel timer i det det, men ikke kommet lenger enn til sjette verden.. <_< Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 På tide å vekke opp denne tråden igjen. Aner ikke helt hva folk regner som retro, men noen av de vanskeligste jeg har spilt og ikke er nevnt en millon ganger allerede er helt klart: Final Fantasy V (SNES). Lastet det ned på emulator tre ganger med flere måneders mellomrom, og hver gang kom jeg litt lengre. Men helt gjennom? Ikke faen. Husker det var en drage på toppen av et pyramide i en ørken jeg slet med første gang. Andre gang tok jeg ham og kom inn i templet, men der møtte jeg en enda farligere boss. Men likevel er det helt klart favorittspillet mitt gjennom tidene. Super Mario Bros 2: The Lost Levels. Det var for vanskelig for oss i vesten, så det ble opprinnelig ikke gitt ut utenfor Japan. (derav "Lost Levels") Woodruff and the Shnibble of Azimuth. Greit nok adventurespill, men en del av gåtene er vanvittig vanskelige og ulogiske. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg vet ikke om det telles som vanskelig, men brukte ca. et år på å bli ferdig med Settlers 2 campain. Baner som tar 10+ timer på 3. forsøk å klare er slitsome. Muligens jeg er ganske dårlig på det spillet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå